Reakcia na: Ámos #203916:
Je pravdou, že v kompetencii primátora by mala byť doprava v BA. Iste, veľké množstvo osobných automobilov stojacich a parkujúcich v meste patrí "hurá, rodinný dom v Rovinke" obyvateľom, kde osobný automobil pre každého dospelého člena je nevyhnutnosť. A toto primátor prehliadať nemôže. Tu by však mal nastúpiť na scénu kraj. Primátor BA by mal podniknúť kroky vedúce k eliminácii tejto nežiadanej dopravy a kraj by mal zabezpečiť alternatívne riešenie. Budovenie S-Bahn alebo HÉVu je fajn. viem si pod Filiálkou predstaviť podzemnú stanicu napojenú na pochod na Trnavskom mýte, ale tu by mal primátor BA len spolurozhodovať, resp. korigovať návrhy ostatných zainteresovaných strán (kraj, MDVaRR) s cieľom najlepšieho riešenia pre Bratislavčanov. Rozhodne by nemal byť iniciátor a stavať na tom svoj program.Čo si od primátora predstavujem je nastavenie vedenia mestských podnikov tak, aby skutočne riešili situáciu v BA udržateľne (DPB a preferencia) a predovšetkým aby viac loboval za BA na vláde. Menovite spomeniem zákon o Bratislave a pokojne by mohol otvoriť aj otázku administratívneho členenia, ktoré v súčasnej podobe poškodzuje ako BA, tak aj mimo-Ba okresy v kraji
Janik11
A aj keby nebola Filiálka, aj na Hlavnú to má zmysel. Nevyrieši to všetky problémy, ale asi sa zhodneme, že ak sa ľuďom ponúkne ozajstná alternatíva (nie jeden vlak za hodinu), tak aj to "málo" pomôže.
Samozrejme, veľké sny o zokruhovaní, či spojení všetkých existujúcich staníc sú síce pekné, ale načo? Aby tade šiel jeden vlak za hodinu, ktorý aj tak nikomu nepomôže? Treba ísť na to postupne. Ujo Ivo má pravdu. V koľajovej (vlakovej) doprave je potenciál, ale nie všade. Napr. by som dal do nejakého ďalekého výhľadu priamu trať do Stupavy. Tretiu rúru na Záhorie, zvýšenie kapacity tejto trate a nie tu tlačiť ľudí do vlaku v Petržalke a ísť okružnou cestou cez pol Galaxie do Filiálky...