Je som nesrandoval. Vraj pre novú výstavbu bytových domov vznikne nová dopravná záťaž a budú potrebné semafory... tak povedali odborníci v územnom pláne zóny.
A ver tomu, že ak to niekto nebude sledovať, sú schopní tam ten semafor časom aj postaviť.
Je pravda, že tvorcovia grafikonu nepočítali so semaforom a opravou na Drotárskej, čo práve spôsobuje reálne problémy mimo špičiek, keď by nadväznosti mali fungovať a keď zápchy na Šancovej nie sú.
V poobednej a rannej špičke by mali garantovane fungovať len nadväznosti v smere do mesta; v smere z mesta to vzhľadom na zápchy na Šancovej reálne nemôže fungovať, keďže sa autobus musí stihnúť otočiť za fixný čas tak, aby stihol prípoj na trolejbus do centra. Kompenzácia za toto je, že linka 41 chodí v špičkách častejšie a každý druhý spoj na stanicu.
ono je velmi zlozite mat k jednotlivym sluzbam nejaky "to do list", ktore by si vodic zakazdym, ked dostane nejaku sluzbu co dlho nesiel mohol precitat.
12metrový voz otočíš v smere z Drotárskej na Búdkovej jedine cez výstupište 203ky za predpokladu, že tam nebude stáť žiadny iný voz (maximálne minibus). Tak, ako sa zvrtne 9.5ka zo zastávky 41 o 180 do priebežného pruhu sa možno ešte ltt vytočí 10.5m voz, ale určite nie klasické sólo. Jedine potom cúvaním (a v tej križovatke to nie je bohviečo).
Takže uznávam, že nie je až taká potreba spájať 41 s 203 (tých pár ľudí si tam kľudne prestúpi tak ako to robia dodnes, v tom jednom smere to majú dokonca pohodlne na hrane), ale potom treba upraviť cp tak, aby sa tam 203 nestretla so 41, keďže nemá kde vyčkávať aby neblokovala 41.
Súhlasím. Neviem, do akej miery je 203+41+64 plánovaná skutočnosť alebo len niečí sen. Myslím si ale, že na vyriešenie problémov s obsluhou Drotárskej úplne postačí predĺženie L64 po trase dnešnej L41 na Búdkovú s využitím pomocného pohonu a cestujúci budú vďační. Nehovoriac o problémoch "trojlinky", ktoré si spomenul a ktoré by veľmi pravdepodobne anulovali všetky jej zamýšľané prínosy.
A bolo by toto potrebné? Lebo zas treba brať ohľad aj na skutočnosť, že takýto spoj by šiel viacerými oblasťami, kde sú dopravné zápchy a mohol by nabrať celkom slušné meškanie.
Ad 1. Ja len dúfam, že predtým, ako dôjde k zatrolejovaniu L41 napadne niekoho spraviť z križovatky Hroboňova - Lovinského - Búdková kríž (myslím, že je to aj v ÚP).
Ad 2. Vo veľa prípadoch sú nechápaví vodiči. Pamätám si, keď sme prišli s L64 na vozovňu a čakala tam L41 na prestup. Vodič L64 zastavil a so zatvorenými dverami čakal. Potom začal trúbiť na L41, nech odíde zo zastávky (vodič L41 našťastie vedel o čo ide a stále čakal). Ľudia v L41 začali vodičovi klopať, nech otvorí a ten stále mlel svoje "mimo zastávky nemôžem" a nepočúval ani keď mu cestujúci vraveli, že je to garantovaný prestup. Po čase zrejme vodičovi L41 trklo, vystúpil a prišiel za vodičom L64 s otázkou, či je nejaký problém. Po krátkej diskusii medzi vodičmi nakoniec L64 pustila cestujúcich. Samozrejme, vodič sa neospravedlnil. Ešteže ten na L41 bol duchaprítomný.
Ad 3. Inak nemali by L207 a L212 mať odlíšené kadiaľ idú k VN? Pretože napr. na takej Mickiewiczovej prídu oba spoje naraz s rovnakým cieľom, hoci trasy majú odlišné
Zial keby bus cakal na 64 "donekonecna", nestihol by obrat a zas by sa zmeskal pripoj v opacnom smere.
Bol medializovany zamer predlzit linku 203 cez Drotarsku k vozovni Hrobonova po dodani trolejbusov s pomocnym pohonom. Potom bude mozna z Drotarskej cesta do centra priamo.
Tak ako som uz napisal, hadam pride spojenie L64 a L41, kedze maju rovnake intervaly a zaroven z predstanicneho nam. to na tu hlavnu stanicu zas az tak daleko nie je.
Ako prve len napisem, ze s tymto sa musis obratit na DPB as, magistrat hlavneho mesta a svoju (dufam coskoro ex) starostku stareho mesta.
V kazdom pripade, hadam po ukonceni skusok novych trolejbusov s dieselagregatom sa podari linky 64 a 41 zlucit do jednej.
Po tomto kroku by snad vsetky spomenute probelmy vymizli. Otazne vsak je, ci niekoho v DPB toto napadne a ci odpoved nebude "vsetci su naobede", "to sa neda", ci "cestujuci by to nepochopili"
Drzme si palce, aby zdravy rozum vyhral a okrem usetrenych vzkm, PHM, exhalatov sa zaroven aj zvysil komfort prepravy.
Samozrejme zaujimave by bolo aj spojenie 41+64+203. Ale to uz sme v risi snov a to preco sa toto spojenie neda vykonat a preco by to cestujuci nepochopili, aj tu ochvilu napisu zucastneny soutosi.
"Keď reklamujem u vodičov ich meškanie, tak unisono tvrdia, že je (citujem) „blbý grafikon“. No ale keď je blbý grafikon, akí sú potom ľudia, ktorí ho vymysleli a schválili..."
- to je ale bohuzial pravda. Vodici nemozu za to, ze sa vymyslel grafikon nezodpovedajuci realnym jazdnym dobam. A pokial nechces/te, aby jazdili stylom plyn-brzda, tak meskania su casto realne.
"Jednoznačne najefektívnejším riešením by bolo predĺženie všetkých spojov linky č. 41 až na stanicu, tak ako to bolo pred zavedením nezmyselnej linky trolejbusu č. 64."
- po vybudovani trolejoveho vedenia po Prazskej/Brnianskej by urcite najefektivnejsie nebolo. Museli by sa totiz vratit financie na vystavbu trate a tak ci tak udrziavat troleje v prevadzky schopnom stave. Efektivnejsie by bola pripadna dostavba trolejovej trate po trase L41 (ak je teda mozna, nepoznam okolie Horskeho parku)
K ostatnym by sa tu asi mali radsej vyjadrit dalsi diskutujuci, ktori poznaju danu oblast lepsie.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
ivanbuto
A ver tomu, že ak to niekto nebude sledovať, sú schopní tam ten semafor časom aj postaviť.