Reakcia na: J #20247:
Aké komplikované...
Nebolo by jednoduchšie: Dispečing zachytí hlásenie o mimoriadnej udalosti. Z dispečingu odíde jeden dispečer pre vodiča, ktorý vykonáva zálohu. Spolu odídu na miesto nehody, kde vodič nahradí indisponovaného vodiča a dispečer odíde bez toho, že by sa musel po svoje auto vracať.
Ja netvrdím, že dispečeri neriadia A, E či T, ale že musia mať prax (s dobou prerušenia max. 2 mesiace). Ak ju nemá, prázdne vozidlo odviesť môže, s cestujúcimi nie.
Sarko
Iste, lenže trojička prekračovala iba predpísanú maximálnu dĺžku vlaku. Schváleniu výnimky predchádzalo množstvo opratrení a DPMK musel na oplátku splniť bezpečnostné a prevádzkové podmienky. Najdôležitejšou bolo istenie oceľovým lanom, takže na roztrhnutie súpravy sú náchylnejšie práve dvojičky. Ďalej dĺžka zastávok minimálne na celú jednu súpravu trojičky (45m), bežne však majú zastávky aj 75m. Zaujímavosťou je napr., že na intravilánových zastávkach boli na stĺpoch TV nainštalované parabolické zrkadlá pre lepší prehľad vodiča.
Ale späť k diskusii. Uvedom si, že ja sa nijako nebránim myšlienke cúvania cez spojky. Systém prevádzky však treba premyslieť v rámci prevádzkových a zákonných možností, špekulatívny spôsob nikam nevedie.