Reakcia na: neoplan #20151:
Tak 1), pri zamknutej vyhybke proti hrotu nehoda nehrozi;
2) v pripade kolajovej splietky by to bolo istene dvojnasobne;
3) spojku kazdych 500m??? Neblazni! Na kazdom useku od centra mesta 2, nanajvys 3 taketo spojky;
4) jednokolajna trat v madarskom Szegede s touto diskusiou nema nic spolocne;
5) zober si cisto teoreticky priklad, stane sa DN, dispeceri sa dostavia do 10 min., za ten cas vznikne pred spojkou kolona, dajme tomu, 5 suprav a teraz:
a) vodic so supravou prejde kolajovu spojku, zastavi, zaaretuje brzdnu slapku, vypne prepinac riadenia, prepne reverzny prepinac do nulovej polohy, zamkne kabinu, prejde do "B" vozidla, otvori kabinu, prepne reverzny prepinac "vzad", prepne PCZ (prepinac cuvacieho zariadenia), zapne prepinac riadenia, zavrie kabinu, otvori panel na zadnom stanovisti, vycuva rychlostou do 5 km/h, zavrie panel cuvania, otvori kabinu, vypne prepinac riadenia, prepne reverzny prepinac, prepne PCZ, zavrie kabinu, otvori kabinu na "A" vozidle, prepne reverzny prepinac "vpred", zapne prepinac riadenia a ide do protismeru - cas trvana vsetkych ukonov na jednej suprave min. 5 minut!!!
b) v pripade dvojitej kolajovej spojky, resp. spojok "N" a nasledne "И" vodic supravy iba pocka na odomknutie a prehodenie vyhybky dispecerom do zelaneho smeru - cas 30 sekund.
A nakoniec to najlepsie, podla predpisu PRI CUVANI sa vo vozidle nesmie nachadzat ZIADNA INA OSOBA! A to ani v pripade koordinovania dispecermi. Takze ku bodu 5, odst. a zapocitaj si +10 min. na vyhodenie a nasackovanie vsetkych cestujucich. Tych vsak na otvorenej trati na cestu vypustit nemozes...
A teraz "babo radz, babo mudra budz"...
Sarko
Aby som predisiel pripadnym nedorozumeniam, este upresnim:
Ad 1) pri zamknutej vyhybke sa vyskyt nehody minimalizuje. Ak vsak vodic prekroci predpisanu rychlost, sanca na mozne vykolajenie sa umerne zvysuje. Zamknuta vyhybka proti hrotu sa posudzuje ako vyhybka po hrote, preto aj rychlost prejazdu zodpoveda rychlosti cez vyhybku po hrote.
Ad 4) som mal na mysli, ze spominana jednokolajna trat nema nic spolocne s prave preberanou temou, nie diskusiou ako takou. Jednokolajne trate su uplne ine kafe.
Ad 5, odst. a) som zabudol dokocit vypocet. 5 suprav po 5 minut manipulacnej jazdy = potrebny cas na prejazd vsetkych 5 suprav je cca 25 minut. Rovnakych 25 minut budeme musiet zdrzat opacny smer. Pre pripade dosledneho dodrziavania predpisov (vystup a nastup cestujucich pocas cuvania) si odhadnut celkovy cas ani netrufam. Dovtedy snad stihnu odstranit aj nasledky DN.
Ad 5, odst. b) je potrebny cas na prejazd vsetkych 5 suprav cez kolajovu spojku cca 2 minuty. Zdrzanie opacneho smeru je minimalne.