Reakcia na: Sarko #20123:
v centre ale zas prechody do protismeru nie su az tak nutne, pretoze v pripade operativneho zasahu dispecerov sa da vela zachranit odklonom vozidiel po paralelnych trasach...co sa operativneho zasahu tyka, moja skareda predstava je taka, ze niekde by mali mat dispeceri stanoviste kde im bude z elektronickeho systemu zobrazovany stav na tratiech, kde sa ake vozidla nachadzaju a pod. (komplet riadene automaticky, t.j. vodica nieco ako prehadzovanie vyhybiek nebude vobec zaujimat) a v pripade nahlasenia neakej mimoriadnej udalosti obmedzujucej dopravu zanesu tuto situaciu do systemu (t.j. prechod na "nudzovy" rezim za par sekund). Pekne fantazie, nie ?

Ohladne toho rozchodu treba pockat co rozhodnu ti co maju moc na magistrate, veci sa konecne pohli troska dopredu a zacina sa uvazovat o elektricke ako nosnom systeme a ako jedno z prvych rozhodnuti bude treba rozhodnut prave to o rozchode, ci elektricka v BA ostane ako 1000 (co ma vyhodu toho ze to tu uz je, nevyhodou je ale totalna izolovanost kolajoveho systemu od okolia) alebo sa zmeni na 1435 (co ma nevyhodu v tom ze si to vyziada hned na zaciatku vyssie financne naklady, na druhej strane sa ale aspon v ramci zmeny rozchodu zrekonstruju trate a existuje aj moznost prepojenia s regionom...)
Vladimír
Pri výhybkách po hrote sa obávam, že budú brzdiť dopravu. Okrem toho, špeciálne v bratislavských podmienkach, a ešte keď Ty vravíš, aby neboli zamknuté, existuje hrozba prestavenia výhybky do nežiadúcej polohy a tým pádom hrozba nečakaného vjazdu súpravy do protismeru alebo vykoľajenia. Ak by sa na takej výhybke míňali električky, a jedna z nich by vletela do protismeru a napárala to v plnej rýchlosti do tej druhej, nechci vidieť, čo by sa stalo.