Reply on: si #20131:
Tak, tak... O spojkách sa bavíme len na radiálach, t.j. mimo centrum. V centre ich nie je potrebné budovať vzhľadom na dostatočne rozvetvenú sieť.A čo sa týka tých fantázií, tak vedz, že nie sú fantáziami. Vo svete je už bežné, že vodič drážneho vozidla neovláda výhybku, ale tá sa prestaví sama podľa vopred nastaveného programu v palubnom počítači alebo na zásah a riadenie dispečerom. S prechodom na tejto systém už počítajú, resp. sa k jeho realizácii blížia aj viaceré slovenské DP.

Vladimír
Pri výhybkách po hrote sa obávam, že budú brzdiť dopravu. Okrem toho, špeciálne v bratislavských podmienkach, a ešte keď Ty vravíš, aby neboli zamknuté, existuje hrozba prestavenia výhybky do nežiadúcej polohy a tým pádom hrozba nečakaného vjazdu súpravy do protismeru alebo vykoľajenia. Ak by sa na takej výhybke míňali električky, a jedna z nich by vletela do protismeru a napárala to v plnej rýchlosti do tej druhej, nechci vidieť, čo by sa stalo.