Reply on: Sarko #20152:
Aby som predisiel pripadnym nedorozumeniam, este upresnim:
Ad 1) pri zamknutej vyhybke sa vyskyt nehody minimalizuje. Ak vsak vodic prekroci predpisanu rychlost, sanca na mozne vykolajenie sa umerne zvysuje. Zamknuta vyhybka proti hrotu sa posudzuje ako vyhybka po hrote, preto aj rychlost prejazdu zodpoveda rychlosti cez vyhybku po hrote.
Ad 4) som mal na mysli, ze spominana jednokolajna trat nema nic spolocne s prave preberanou temou, nie diskusiou ako takou. Jednokolajne trate su uplne ine kafe.
Ad 5, odst. a) som zabudol dokocit vypocet. 5 suprav po 5 minut manipulacnej jazdy = potrebny cas na prejazd vsetkych 5 suprav je cca 25 minut. Rovnakych 25 minut budeme musiet zdrzat opacny smer. Pre pripade dosledneho dodrziavania predpisov (vystup a nastup cestujucich pocas cuvania) si odhadnut celkovy cas ani netrufam. Dovtedy snad stihnu odstranit aj nasledky DN.
Ad 5, odst. b) je potrebny cas na prejazd vsetkych 5 suprav cez kolajovu spojku cca 2 minuty. Zdrzanie opacneho smeru je minimalne.
Sarko
Satelitny system riadenia je sice pekna vec, ale aj poriadne draha. Navyse, vodica sice nasmerujes automaticky na prestavene vyhybky, ale pri cuvani to niekto zabezpecovat musi. Naviac, na dajme tomu raz rocne mimoriadne pouzivanu spojku instalovat elektricke ovladanie vyhybiek by bolo bezbrehym plytvanim penazi.
Ohladom rozchodu by som sa na nic nespoliehal a na nic necakal. DP bude cakat, ze sa vyda konecne rozhodnutie na zmenu rozchodu a za tie roky iba pekne prehrdzaveju kolajnice a potom sa za drahe peniaze bude musiet pristupit k razantnym rekonstrukciam na existujucom rozchode. To by muselo byt jasne politicke rozhodnutie a za vysoke statne dotacie pristupit k vyraznym zmenam. Dnes vlada plata, co sa da (rozumej aj robi si, co chce) a Miklos by Ta za taku "zbytocnost" iba vysmial