Reply on: si #20131:
Tak, tak... O spojkách sa bavíme len na radiálach, t.j. mimo centrum. V centre ich nie je potrebné budovať vzhľadom na dostatočne rozvetvenú sieť.A čo sa týka tých fantázií, tak vedz, že nie sú fantáziami. Vo svete je už bežné, že vodič drážneho vozidla neovláda výhybku, ale tá sa prestaví sama podľa vopred nastaveného programu v palubnom počítači alebo na zásah a riadenie dispečerom. S prechodom na tejto systém už počítajú, resp. sa k jeho realizácii blížia aj viaceré slovenské DP.
Sarko
Pokial by boli vyhybky uzamykatelne, vozidlo sa nema ako vykolajit ani proti hrotu. A kedze dispecer bude musiet prist tak-ci tak, vyhybku odomkne a manipulacia cez kolajovu spojku bude 100x jednoduchsia ako po hrote.
Ak by vsak mali byt kolajove spojky vsade iba po hrote, tak by to bolo v podstate jednoduchsie, pretoze aj aj urobim spojku proti hrotu, spat sa mi musi vozidlo vracat po hrote, co je za normalnych okolnoti po hrote, takze suhlasim aj ja, je to lacnejsie riesenie.