Reakcia na: Sarko #20136:
Prosím Ťa, to čo kreslíš, nie je koľajová splietka. Koľajová splietka sú dve jednokoľajné trate, ktorých osová vzdialewnosť je menšia než rozschod trate. Vidieť v Prahe na Malostranskom námestí (prejazd do Letenskej) či na spoločnom úseku JHMD s normálnerozchodnou traťou pri Jindřichovom hradci. To, čo kreslíš, sa volá dvojitá koľajová spojka, A pokiaľ by boli výhybka na jednoduchých spojkách len po hrote, tak by sa vždy šlo do nesprávneho smeru smeru cúvaním a späť priamo. Skús si to nakresliť.No a výhybka pri hoteli Strojár - pri košickej údržbe tratí by som sa na tú 50 proti hrotu spoliehal maximálne tak rok. A radšej by som kúpil 4 výhybky na 30 než jednu na 50:-).
I.
Sarko
Iste, lenze vyhybky zeleznicneho typu Ti v centre a jeho blizkom okoli nikto nedovoli. Mozno tak na tratiach do Race a Dubravky (obrazne povedane).
Co sa tyka operativnosti zasahu, ja predpokladam, ze vyhybky budu standardne zamknute na kluc, ktore bude musiet prist niekto odomknut. Ja si myslim, ze dispeceri dokazu prist behom niekolkych minut. Ked dokazu prist kosicki dispeceri k vaznej dopravnej nehode v MHD skor ako policia, ci zachranka, tak to dokazu aj bratislavski.
Ohladne toho rozchodu to nevidim nijak ruzovo. Stavat uplne novu vozovnu, menit podvozky a trate, to je skoro ako zacat od piky. Zvlast dnes, ked nad dopravnymi podnikmi visia rozne existencne problemy.