Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Spencer #199797:
a ziadne 2 roky. Prva etapa mala byt ukoncena 1998 vzhladom na dodrziavanie terminov v socialistickom stavebnom priemysle by sa odovzdavalo tak 2000-2001
Reakcia na: Ike #199798:
ja toto obhajovanie typu kolko sa toho vybudovalo nechapem.
To sa akoze v Rakusku, Nemecku, Francuzsku nic nevybudovalo do vojny? To Vieden nema cele strvte cinziakov s lacnym najomnym?
Ked si vezmeme ze tieto staty financovali svoju vystavbu len z prijmov z dani a CSSR z prijmov z celeho hospodarstva, lebo akykolvek zisk bol prijmom statu... Co dokazali postavit? na Slovensku 100km dialnic.

V case ked sa s zacalo s vystabou mesta boli planovane dalsie obrovske sidliska a Bratislave mali pribudnut dalsie statisice obyvatelov.
Reakcia na: S499.1023 #199795:
veru mas ty pravdu. tak tusim zubnu pastu predali na zapad... ta tiez nebola niekolko mesiacov.
Reakcia na: Spencer #199797:
a ja urcite ne. lebo by to metro aj tak nejazdilo a ak jazdilo tak jedine po kamenne nam. ziadne dalsie rozsirovanie by nebolo.
Reakcia na: Spencer #199797:
Ja osobne by som komunistov do jedného vreca nehádzal. Z hľadiska dopravného sa v Bratislave realizovalo zopár projektov, ktoré (čisto z dopravného hľadiska) môžeme hodnotiť ako pozitívne s pozitívnym dopadom na konkrétne dopravné riešenie v budúcnosti (hoci sú v tieni likvidácie historicky hodnotných uzemí a budov): uvádzam napríklad železničný uzol a jeho preložku, nosné komunikácie (Pražská, Šancová, Rožňavskú, Vajnorskú a pod.), ktoré by dnes určite chýbali. Boli to projekty, kde sa (či nechtiac, ako napríklad pri výstavbe panelákov, kde sa použili zámerne odolnejšie materiály s tým, že aj tak sa samotná stavba bude realizovať odfláknuto, alebo vedome) myslelo na budúcnosť, čo sa o dnešných projektoch (ktoré sa riešia za predpokladu že doprava, počet obyvateľov a mobilita je nemenná) nedá povedať (napr. bratislavská časť D1).

Na druhej strane, pri "plánovaní" dopravných projektov existovali aj také, kde sa situácia v budúcnosti podcenila, resp. naopak precenila. Metro v Bratislave považujem za projekt, ktorý bol výrazne precenený. V dobe keď sa uvažovalo o metre bolo nereálne aby bolo rentabilné a už najmenej skúsení demografi museli pomocou modelov vedieť, že ani tak skoro rentabilné nebude. Často ale išlo o ideologické zvyšovanie počtu obyvateľov a pričleňovanie okolitých obcí, len aby sme mali miliónovú Bratislavu a mohli si povedať, že to už metro byť musí.

Asi najväčší fail v tomto smere bola železničná stanica v Rožňave. A druhý by rozhodne bolo metro v Bratislave, ktoré by sa podľa mňa dostalo v súčasnosti do takého štádia, že by sa začalo rušiť a rozoberať.

Čo Bratislava potrebuje je električkový obchvat, rýchlejšiu premávku električiek a čo najmenej úrovňových križovaní. A hlavne stavať trate. Trocha to preženiem, ale keby sme boli Budapešť alebo Viedeň, tak nám električky jazdia pomaly tam, kde dnes autobusy.
Reakcia na: Ámos #199793:
Keby socializmus skoncil o dva roky neskor, mohol si si ten tvoj novinami vytrety zadok vozit teraz v metre. Takze ja osobne by som tie styri mesiace vytierania zadku novinami urcite za to metro vymenil... Sice keby to tak bolo teraz by sme neriesili sprostu elektricku do Petrzalky, ale to kde vziat peniaze na udrzbu, prevadzku a obnovu trate metra...
Reakcia na: Ámos #199793:
Prosímťa, kto by na "západe" kupoval socialistický ritný šmirgeľ? Papier nebol preto, lebo vyhorela papiereň v Harmanci a ostatné papierne v rámci socialistického plánovania nemali linky na výrobu toaletného papiera.
Reakcia na: S499.1023 #199790:
"V čase výstavby trate do Rače nikto neuvažoval s predĺžením, tak ako s ním nikto nikdy v Bratislave neuvažoval"... vlastne v Bratislave nikto nikdy s ničím neuvažoval.
Reakcia na: mark178 #199792:
ake ze nemyslenie do buducnosti?! Vsetko bolo naplanovane! Aj vyvezenie celej produkcie toaletneho papiera na zapad aby si potom narod tri mesiace utieral zadky novinami.
Obcas vsak plan nevysiel a tak sa vzdy v decembri upravil aby bolo cislo minimalne tesne nad 100%
Reakcia na: anbis #199789:
to som si aj sám domyslel... že už tie sídliská stáli pravdepodobne, lebo vtedy bolo komunistické megalomanstvo a všetko sa rýchlo stavalo a vo veľkom nnožstve... nehovorím že to boo zlé alebo čo, ale jednoducho... keby troška mysleli do budúcnosti... tak by to bolo lepšie...
čo sa týka tej zákruty, ono je tam trocha voľného miesta ak som si dobre všimol, ale moc ho teda nie je 🙂
Reakcia na: mark178 #199786:
Časté nehody ani nechcem komentovať, lebo to, aby električka dávala prednosť IGK, idúc po vlastnom telese, by ma nútilo použiť slová exministra vnútra Hudeka - však vieš, policajti, momoti, oni to zosumarizovávali...
Reakcia na: anbis #199789:
No veď práve preto, že račianske sídliská už dávno stáli, nebolo veľmi možné si vyberať, kade predĺženie povedie. V čase výstavby trate do Rače nikto neuvažoval s predĺžením, tak ako s ním nikto nikdy v Bratislave neuvažoval ani na ostatných radiálach s výnimkou karloveskej. Bohužiaľ v Bratislave nebolo, na rozdiel od Prahy, zvykom postaviť trať do pustatiny a potom počkať, až sa výstavba za ňou dotiahne - tento pekný zvyk už vykapal, bohužiaľ, aj v Prahe.
Reakcia na: mark178 #199788:
V tom 1988 už račianske sídliská dávno stáli, ale počas výstavby pôvodnej trate po Detviansku bolo iba sídlisko v Krasňanoch a Experimentálka pri Hečkovej (detaily sú napr. v Atlase sídlisk). V ňom sa uvádza, že výstavba Záhumeníc sa realizovala na základe zmeny územného plánu, ktorá prebehla v 1965 (vtedy bola stará trať už takmer dokončená), takže nepredpokladám, že by v čase jej projektovania niekto uvažoval s predlžovaním.
Pokiaľ by to niekto vedel potvrdiť/objasniť, budem rád. ?
Reakcia na: anbis #199787:
trz som pozeral v článku bolo uvedené rok sprevádzkovania 21.5.1988... vtedy už asi bola rača zastavaná... takže asi tvoja teoria bude pravdivá... len ma to veľmi zaujalo.. lebo v iných častiach mesta na žiadnej radiále takéto prudké stočenie nie je... 🙂 dík za vysvetlenie všetkým 🙂
Reakcia na: S499.1023 #199783:
Ja si to kvôli veku tiež nemôžem pamätať, takže z čisto osobného záujmu sa pýtam: bolo to tak, že v čase, keď sa vyberala poloha pre pôvodnú trať Gaštanový hájik - Detvianska sa nepočítalo s ďalším predlžovaním, trať sa teda natiahla logicky cez "centrum" starej Rače a tak dnešné pokračovanie v úseku Detvianska - Záhumenice bolo akési čiastočné zúfalstvo, ako ju predĺžiť? Dávalo by to zmysel, lebo pokiaľ mám správne info, za dnešnou Detvianskou až do výstavby sídlisk Záhumenice a Komisárky (myslím prvá polovica 70. rokov, resp. tuším ukončené 1977 ) nebolo takmer nič, možno pár rodinných domov a vinohrady...
Reakcia na: S499.1023 #199783:
videl som len fotky čo sú tu v galérii... časté nehody a podobne..
Reakcia na: S499.1023 #199783:
pýtam sa ... len ma to zaujíma... ako pozeral som sa, lenže okolitá zastávba zmeny nedovolí moc... takže..
Reakcia na: Tedomík #199777:
Pred dvoma týždňami teda neboli veľmi milí a ani pred mesiacom. A tých ultra-inteligentných "SBS"-károv už ani nekomentujem. Taktiež vizitka DPB. ?
Reakcia na: Gryzly65 #199775:
No veď kvôli veku nepozná históriu trate ? . Ja som tam jazdil práve vtedy, keď sa trať predlžovala z Detvianskej na Komisárky, takže viem, aký bol problém to predlženie na Komisárky vôbec niekam vopchať a napojiť, aký bol problém s otočkou (neviem, či si tu niekto pamätá pôvodný triangel, kde boli krátke kolaje, kde sa cúvalo do kopca etc.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.