Prosímťa, kto by na "západe" kupoval socialistický ritný šmirgeľ? Papier nebol preto, lebo vyhorela papiereň v Harmanci a ostatné papierne v rámci socialistického plánovania nemali linky na výrobu toaletného papiera.
"V čase výstavby trate do Rače nikto neuvažoval s predĺžením, tak ako s ním nikto nikdy v Bratislave neuvažoval"... vlastne v Bratislave nikto nikdy s ničím neuvažoval.
ake ze nemyslenie do buducnosti?! Vsetko bolo naplanovane! Aj vyvezenie celej produkcie toaletneho papiera na zapad aby si potom narod tri mesiace utieral zadky novinami.
Obcas vsak plan nevysiel a tak sa vzdy v decembri upravil aby bolo cislo minimalne tesne nad 100%
to som si aj sám domyslel... že už tie sídliská stáli pravdepodobne, lebo vtedy bolo komunistické megalomanstvo a všetko sa rýchlo stavalo a vo veľkom nnožstve... nehovorím že to boo zlé alebo čo, ale jednoducho... keby troška mysleli do budúcnosti... tak by to bolo lepšie...
čo sa týka tej zákruty, ono je tam trocha voľného miesta ak som si dobre všimol, ale moc ho teda nie je
Časté nehody ani nechcem komentovať, lebo to, aby električka dávala prednosť IGK, idúc po vlastnom telese, by ma nútilo použiť slová exministra vnútra Hudeka - však vieš, policajti, momoti, oni to zosumarizovávali...
No veď práve preto, že račianske sídliská už dávno stáli, nebolo veľmi možné si vyberať, kade predĺženie povedie. V čase výstavby trate do Rače nikto neuvažoval s predĺžením, tak ako s ním nikto nikdy v Bratislave neuvažoval ani na ostatných radiálach s výnimkou karloveskej. Bohužiaľ v Bratislave nebolo, na rozdiel od Prahy, zvykom postaviť trať do pustatiny a potom počkať, až sa výstavba za ňou dotiahne - tento pekný zvyk už vykapal, bohužiaľ, aj v Prahe.
V tom 1988 už račianske sídliská dávno stáli, ale počas výstavby pôvodnej trate po Detviansku bolo iba sídlisko v Krasňanoch a Experimentálka pri Hečkovej (detaily sú napr. v Atlase sídlisk). V ňom sa uvádza, že výstavba Záhumeníc sa realizovala na základe zmeny územného plánu, ktorá prebehla v 1965 (vtedy bola stará trať už takmer dokončená), takže nepredpokladám, že by v čase jej projektovania niekto uvažoval s predlžovaním.
Pokiaľ by to niekto vedel potvrdiť/objasniť, budem rád. ?
trz som pozeral v článku bolo uvedené rok sprevádzkovania 21.5.1988... vtedy už asi bola rača zastavaná... takže asi tvoja teoria bude pravdivá... len ma to veľmi zaujalo.. lebo v iných častiach mesta na žiadnej radiále takéto prudké stočenie nie je... dík za vysvetlenie všetkým
Ja si to kvôli veku tiež nemôžem pamätať, takže z čisto osobného záujmu sa pýtam: bolo to tak, že v čase, keď sa vyberala poloha pre pôvodnú trať Gaštanový hájik - Detvianska sa nepočítalo s ďalším predlžovaním, trať sa teda natiahla logicky cez "centrum" starej Rače a tak dnešné pokračovanie v úseku Detvianska - Záhumenice bolo akési čiastočné zúfalstvo, ako ju predĺžiť? Dávalo by to zmysel, lebo pokiaľ mám správne info, za dnešnou Detvianskou až do výstavby sídlisk Záhumenice a Komisárky (myslím prvá polovica 70. rokov, resp. tuším ukončené 1977 ) nebolo takmer nič, možno pár rodinných domov a vinohrady...
No veď kvôli veku nepozná históriu trate ? . Ja som tam jazdil práve vtedy, keď sa trať predlžovala z Detvianskej na Komisárky, takže viem, aký bol problém to predlženie na Komisárky vôbec niekam vopchať a napojiť, aký bol problém s otočkou (neviem, či si tu niekto pamätá pôvodný triangel, kde boli krátke kolaje, kde sa cúvalo do kopca etc.
v MHD je (podla mna) ovela viac ciernych pasazierov ako vo vlakoch, ktori sa navyse spravaju drzo, tak casom sa im prisposobili aj revizori natolko, ze su neoblomni aby ich kazdy, kto nema listok neukecal
Ono pravdou je, že keď za Tebou príde upravená sprievodkyňa, oblečená v súlade s dress-code firmy a komunikuje s tebou ako seberovným a dokonca sa na Teba aj usmeje, je to trocha rozdiel, ako keď nastúpi strapatá pupkatá gorila v khaki veste a v lepšom prípade ťa ani neosloví. Žiaľ, je to vlastná skúsenosť. Ale nechcem hádzať všetkých do jedného vreca, zažil som aj zlých revízorov vo vlakoch a dobrých a slušných v MHD. Len podiel pozitívnych prípadov zo všetkých pozorovaní je výrazne v neprospech Dpb v mojom prípade.
Ale dúfam, že ak túto stránku čítajú, neberú to demotivačne, ale ako dobre mienenú radu.
mark178