Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Error 0x007 #194515:
• hej vsimol som si. ide cez Marcheg na Hlavnu a tu sa napaja na koridor do Trnavy.

• ten tunel by vyriesil presne to iste, co vyriesi ta nova trasa. len s tym rozdielom, ze by vyriesil cosi navyse - podzemnu spojnicu Petrzalky so Starym mesto a umoznil by vybudovanie polovicu metra v Bratislave.

• dnes je faktom, ze tie peniaze, ktore sme mohli mat my na tunelove riesenie budu vyuzite lepsie. len nie v Bratislave ani na Slovensku. niekde, kde su taketo projekty nesabotuju sami.
Reakcia na: Marcelllooo #194517:
Som prekvapený, že si absolvent Matfyzu, keď nevieš, alebo nechceš rozlíšiť odhad od interpretácie.

Pri odhade (povedzme, volebný prieskum) platí to, čo si napísal. Je iné, keď v Poltári sledujem preferencie volebných strán a spýtam sa desiatich ľudí, lebo by mi vyšlo, že 100 % bude mať SMER a iné, keď robím vzorku na najpestrejšom a najväčšom možnom súbore (povedzme, sci-fi 1 000 000 ľudí po celom Slovensku).

Pri interpretácii platí presný opak. Keď ti z preferencií za celé Slovensko vychádza, že 40 % volí Smer, nedáva Ti to žiadny zdôvodnený predpoklad aby si povedal, že v Bratislave-Starom Meste bude 40 % voliť Smer, alebo v Medzilaborciach, alebo v Dunajskej Strede.

Pri tvojom tvrdení, že ročný rast áut na Slovensku je 1% platí presne toto. Môže to byť 0,01 % v Medzilaborciach a môže to byť 7% v Bratislave - keď použiješ presnejšie výsledky, ktoré - podľa toho ako sa tváriš, tvoria objektívnu bázu tvojich tvrdení.
Reakcia na: Marcelllooo #194516:
Teda ja neviem,ale také hluposti ako je kruhový objazd pri moste apollo mo´hlo niečo také napadnuť .. Má vobec ten chlap sťipku fantázie a vodíčák ??No kam by ho tam vrazil ??Kebyže,ešte tak písal a trasovaní električky smerom na slovnaft a blízske dediny,tak nepoviem nič.Ale toto ?? Ved ten chlap ani nevie o čom asi píše ....Pravdepodobne vobec nepozná problémy dopravy.preto su tu nekonečné zápchy,a ked sa mu nepáči,že mu pojde električka pod nosom,tak sa može velmi lahko stať,že sa vobec nedostane z domu von.Ludí treba jednoznačne dosta´ť z áut do verejnej dopravy,ktorá umožní život v tomto meste..A doprava,to nie je len individuálna,ale aj tá ktorá mu denne zabezpečuje základné potraviny ...
Reakcia na: Error 0x007 #194513:
ok. tipuj dalej.

to o tych chodnickoch plati aj opacne - elektricka by nemala pretinat a rusit existujuce zauzivane pesie trate, ktore nemaju alternativu.
Reakcia na: Ike #194512:
presne tak, preto rychliky zastavuju len v mestach a IC a EC len vo velmi vyznamnych mestach.
Reakcia na: Sommelier #194511:
neviem. je dosť možné, že Bratislava by bola v tomto ohľade prvá, alebo jedinečná.
Reakcia na: Marcelllooo #194516:
Nerozumiem:

- Za zápchy na mostoch môže centrum (teda akási destinácia), nie Petržalka
- Za zápchy na hlavných uliciach ale môžu mestské časti (teda cieľový bod) nie centrum
- Problém Staromestskej je v 50 m BUS pruhu - po jeho zrušení sa autá rozptýlia (kam, to si neuviedol)
- D4 zlepší situáciu v meste, lebo odľahčí transport z mesta (len by som chcel vidieť ten transport mimo D1/D2 - ja som teda rumunský, srbský alebo turecký kamion na Šancovej ešte nevidel)

Tak sa mi zdá, že vypichávaš fakty tak, ako Ti to vyhovuje
Reakcia na: Ike #194509:
• moje prispevky refeltkuju kroky Rovniankovej 14, ktore su zase zalozene na oficialnych projektoch mesta ako aj na zaklade prac VUD, EIA a dalsich subjektov.

• hovorim, ze ja som za 12 rokov vyradil 3 novych tabuliek.

• základná vlastnosť statistiky je zákon veľkých čísiel. teda čím väčší dátový súbor, tým presnejšie výsledky. taktiež je veľmi dôležitý výber vhodných a správnych ukazovateľov. a samozrejme skumanie korelacie medzi nimi.

ak však ideme trošku ďalej a hovorime o aproximačných metódach (teda nie štatistike, ale "hadanie" skutočnosti a extrapolacia zo zamych skutocnosti, pohybujeme sa na este tensom lade. sem patria aj prieskumy a na nich zalozene zovseobecnenia. musis si zvolit dostatocne velku a reprezentativnu vzorku, dat im patricne vahy atd.

v ovztahu k skumaniu dopravneho zatazenia Bratislavy tvori priblizne 30% vahu dopravny tranzit, ktory sa deli na medzinarodnu dopravu a vnutrostatnu. sledovat teda aj narodne a europske cisla nie je odveci - tuto dopravu ma vo velkej miere prevziat na seba D4. ak teda ocistime mesto od tejto dopravy, ostane nam teda uz len vnutromestska doprava, ktoru zase treba rozdelit na BA - inde a BA-BA.

co stale nic nemeni na veci, ze presne cisla ma v tomto ohlade obvodny urad pre cestnu dopravu.
Reakcia na: david1 #194508:
Tvrdil si, ze pustat dalsiu dopravu na Panonsku a Dolnozemsku nemozno, lebo su naplnene, Ja som oponoval, ze nie Dolnozemska a Panonska su naplnene, ale lavy breh. Preto sa treba sustredit na opatrenia, ktore vyriesia lavy breh.

Kde usti Apolli v meste ani problem zasadny nie je, na krizovatke Kosicka-Landererova/Pristavna je dostatocny rozptyl napriek semaforom, aby bol Apollo priepustny, sice pomaly, ale je. A aj to je dosledkok nespravnej organizacie dopravy, povodne tu nemali byt semafory, ale velky kruhac, ktory by rozptylil dopravu este efektivnejsie.

Most SNP je ina kava kvoli Staromestskej a nerozumiem tymto snaham o zmenu organizacie dopravy ze sa umelo vytvaraju BUS pruhy sice na prvy pohlad s uctyhodnym zamerom preferencie MHD, v skutocnosti vsak prinesu taketo riesenia viacej skody ako uzitku. Stacilo by opäť urobiť Staromestsku dvojpruh v kazdom smere s preferovanym dvojpruhom az na Suche myto smerom na Stefanikovu, ako bola povodne planovana a hned by bolo po problemoch aj tu.

Rača aj Biskupice môžu za zácpy na Račianskej resp. Gagarinovej. nemaju vhodne urobenu dopravnu siet a ani s dostatocnou kapacitou a to zrejme aj po odratani tranzitu.

Po vybudovani D4 pride k zmene distribucie dopravnych vykonov. predpoklada sa odlahcenie zhruba o treinu z tranzitu, ktory bude mesto uz len obchadzat. zvysok sa rozdeli medzi sucasne cesty.
Reakcia na: Marcelllooo #194507:
Naco zakopat miliardy ojr pod Dunaj ked sa to da lepsie vyuzit... Ten tunel by sotva nieco vyriesil, mozno rychle spojenie Petrzky zo Starym Mestom... Z medzinarodneho hladiska by sa vyriesilo velke ... ale to sa uz riesilo na vselijakych forach newiem kolko krat ale niektory ludia to nie a nie pochopit... Mozno o 50 rokov mozeme popremyslat nad tymto projektom...

Inak dufam ze si si vsimol ze Ten-T vedie z Wiedne cez Marchegg na hlavnu stanicu...
Reakcia na: Ike #194512:
Malo by to fungovat ako v starych dobrych cias ked si vystupoval/nastupoval pocas jazdy...
Reakcia na: Marcelllooo #194506:
Tak urcite je kriteriom aj hustota zastavok, taktiez by cez EL nemali viezt ziadne nevyznacene pesie chodnicky, nemali by to deti vyuzivat ako miesto na hranie a nemali by tam psiky cikat...
Reakcia na: Sommelier #194511:
Všetky tieto rýchlovlakové systémy majú veľkú slabosť - stanice. Vlaky v nich musia zastavovať!
Reakcia na: Marcelllooo #194507:
Ja už neverím. Ukáž mi jednu dvojkolajnú trať na svete, po ktorej by jazdili rychlovlaky (v našom prípade Bratislava - Paríž), regio vlaky (dajme tomu od Trnavy do Viedne) a akýsi mestský tram-train (napríklad Janíkov dvor - Predmestie); preferenčne časť takejto trate v akomkoľvek tunelY - najdi zrovnatelny projekt.. Či Bratislava by bola prvá, že ?
Reakcia na: Ike #194509:
erata: "počet áut nerastie"
Reakcia na: Marcelllooo #194501:
"tazke iba dohady vycucane z prsta na zaklade viacnasobnych teoretickych vykonstruovanych predpokladov subjektivneho vnimania" - presne tak sa dajú zhrnúť tvoje príspevky.

"len ja sam som za tych cca 12 rokov vyradil 3 nove tabulky." - vyradil? Ja som za 10 rokov predával 2 autá a obe išli do BA, takže EČV sa nemenilo.

"ohanas sa statistikou bez toho, aby si korektne pouzival jej nastroje." - Základná vlastnosť štatistiky je to, že sa dá krásne zneužiť pred ľuďmi, ktorý nepoznajú jej metódy. Presne o to si sa pokúšal. Operoval si s rastom počtu áut za územie Slovenska a snažil si sa to aplikovať na Bratislavu len preto, aby si normalizoval výsledky a mohol obhájiť svoju blbosť. Nabudúce skús Európu, prípadne celú Zem - možno sa Ti na základe toho podarí dokázať, že počet aút v Bratislave rastie.

Zvyšujúca sa presnosť výskumu so zmenšovaním sledovaného územia je základná vlastnosť štatistiky, tak nechápem, prečo tu operuješ s rastom počtu áut na Slovensku.
Reakcia na: Marcelllooo #194503:
Tvrdil som tu niekde,že za zácpy na mostoch môže Petržalka? Dookola ti tu tvrdím ,že zaťaženie mostov bude len a len narastať s pribúdajúcimi vozidlami v meste čiže aj v Petržalke. V centre mesta kam ústi Apollo a SNP sa neplánuje nič čo by rýchlejšie autá do centra mesta absorbovalo.Skôr naopak.

Ani Pod.Biskupice či Rača nemôže za zácpy na Gagarinovej či Račianskej ul.

Po otvorení D4 do/z Petržalky bude zaťaženie ešte väčšie. Naopak ubudne zaťaženie Gagariniovej a Slovnafstskej ul. Možno vybudujú P+R parkovisko v Janíkovom dvore no bude sa využívať asi podobne ako to neoficiálne na Z.Pieskoch.
Reakcia na: Error 0x007 #194494:
nie nema. navyse asi nikde na svete sa metro nestavalo len z mestkych penazi, mozno niektore rychlodrahy.

EU bola ochotna zaplatit za projekt, ktory by de facto zaplatil polovicku mestskeho metra. Sami sme si ho vysachovali.

Mesto a primatori su tradicne slabi pri vyjednavani so statom, potom sa niet co cudovat.

prave preto ze sme v Koruptistane, tak je snaha o chaoticke riesenia a nesysteaticke rozhodovanie. ja osobne odmietam byt obetou takychto snah.
Reakcia na: Error 0x007 #194492:
tipuj dalej. je len otazkou fantazie, ci by si vyhral.

rychlost a bezurovnovost nie je jedinym kriteriom aj ked patria k tym dolezitejsim.
Reakcia na: david1 #194491:
skadial beriešs tieto hypiteticke predpoklady, ze vsetka doprava smeruje do centra??

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.