Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Martin Fundárek #19259:
O.K., netuším, či ďalšie podrobnosti vyplývajú priamo zo Zákonníka alebo nejakej inej vyhlášky ministerstva. V každom prípade ale 30 min. prestávka, ktorá povinná je, može byť rozdelená.
Reakcia na: Igorko #19206:
"Takže skús prosím prečíslovať napr. všetky prešovské linky na max. trojmiestne čísla tak, aby mali na začiatku aj na konci 8 (sever) alebo 9 (juh) a aby to skutočne vypovedalo aj o ich trasách:-)."
Toto je trocha scestné a zavádzajúce prirovnanie, pretože v Petržalke nechodia linky zo severnej do južnej časti Petržalky, ale buď z jednej či druhej časti do inej oblasti mesta. Ale súhlasím s Tebou, že tento systém je teoreticky neuskutočniteľný (najmä vzťah Petržalka - centrum).
Reakcia na: Vladimír #19255:
Podľa Zákonníka práce musí mať vodič, ktorého služba je dlhšia ako 6 hodín, prestávku na odpočinok a jedenie v dĺžke 30 minút. ZP nikde neurčuje, že by bolo možnú túto prestávku rozdeliť, ani že musí byť už po štyroch hodinách. Ustanovuje však, že ustanovenia o pracovných prestávkach a niektoré ďalšie sa do 31.12.2003 na vodičov nevzťahujú a podrobnosti upraví ministerstvo. Nemám ani tušenie, či to ministerstvo urobilo.
Úplné znenie ZP si môžeš pozrieť na http://www.zbierka.sk/zzaz/zp03.pdf
Reakcia na: d3k0 #19235:
Myslím, že na 37 by nebolo treba pridávať voz. V ZB má vôľu v sedle 1 minútu vôľu a poobede 4, pričom zachádzka by netrvala viac než minútu, pod mostom má v sedle 20 minút prestávku, poobede až 27, čiže aj po zachádzke 2 minúty (pretože sa dvakrát odbočuje vľavo, tak to bude viac než v opačnom smere) by stále zostala dostatočná bezpečnostná prestávka.
Len s tou 49-kou sa nejako nedá pohnúť...
Reakcia na: si #19239:
Omyl. Celé kolo sa skladá z:
- času jazdy z jednej konečnej na druhú a späť,
- času na obrat vozidla na každej konečnej (jazda z výstupišťa cez obratisko na nástupište),
- času na vyrovnanie meškania,
- bezpečnostnej alebo pracovnej prestávky,
- času na vyrovnanie intervalu (prestoj).

Ak sa nič nezmenilo, na obrat sa počíta zvyčajne minúta, časy na vyrovanie meškania 2-3 minúty (pozri vozidlové CP, kde máš riadky "príchod od... príchod do...). Z toho vyplýva, že 59-ka má prestávku ráno v Rači 12 minút, v Petržalke má iba prestoj 7 minút, poobede má v Rači prestávku 18 minút, v Petržalke zasa len prestoj tých 7 minút.
Reakcia na: frenky #19252:
Prečítal som si novinku a pochopil som ju tak, že L25 bude premávať len na zast. VW-1 a L26 len na zast. VW-2.
Reakcia na: si #19239:
Podľa Zákonníka práce musí mať vodič, pokiaľ je jeho služba dlhšia ako 6 hodín, po štyroch hodinách prestávku 30 min., ktorá podľa neskorších novelizácií tiež môže byť rozdelená. Súčasne tiež spomínaná prestávka nemá byť na začiatku ani na konci služby.

Re #19251 Bon-Cu: Je to tak, prednedávnom som sa trochu smerom na Senec povozil, a tak viem, že keď som si v Senci pýtal lístok na Zlaté piesky, vodič reagoval: "Na Zlaé piesky? Veď tam nestojíme... a ni sme nikdy nestáli..." Nuž, neviem, mne sa čosi marí, že kedysi tam zastávka SAD bola, no teraz nie je. Od Senca sa stojí na úrovni zastávky Vajnorská (v reči SAD-istov "Panelové sklady" 🙂 ) a potom na Jurajovom dvore (že vraj "DPMB").

Re #19254 Z: Neplatený informátor (vrátane miest, kde nežijem) som aj ja 🙂 Nikdy nezabudnem, ako zmätení turisti žiadali o pomoc jednu pani, ako sa z Nív dostanú na Hlavnú stanicu. Dotyčná ich chcela presvedčiť na L70 k Novému mostu a tam prestúpiť na L1 😕 Keď záporne odpovedala na zúfalú otázku "A jednoduchšie sa to nedá?", zasiahol som, a poslal ich na L210, ktorá je na presuny medzi Hl. st. a AS MN určená 🙂
Áno, vodič NIE JE povinný informovať. Podobne niekde v oblasti, kam MHD ide trbárs raz za štyri hodiny NIE JE povinný čakať dobiehajúceho cestujúceho. Či informuje alebo počká, to nie je o predpisoch, to je o ohľaduplnosti a ľudskosti...
Reakcia na: Andy #19224:
Hmmm...nevidi sa mi myslienka, ze sprievodcu v MHD supluje vodic... 😕 V podstate som Tvoj prispevok pochopila tak, ze obcan si zakupi vlacenku, nasadne do supravy a ---ale potom mu je zbytocne pytat sa sprievodcu, ci vlak ide tam, kam by on rad, ked uz s kupenym listkom cestuje... Zakonite sa musi prve informovat na stanici, do ktoreho vlaku musi nastupit a vramci toho si az zakupi listok...

Pamatam si, ze jedneho casu sa v kazdej trafike dala za skromny peniaz zakupit skladacia brozurka vydana DP, kde boli zakladne informacie o trasach, linkach a tarife. Ludia su vsak zwlastni-ja som uz osobne mnohokrat informovala na zastavke tazajucich sa obcanov (a nemam problem mu na pockanie dat aj obsiahle info o prestupoch, alebo kolko sa povezie 😉 ). Obcan sa podakoval a ked mu prisiel odporucany spoj, prve, co spravil, sa zacal dobijat k vodicovi a pytat sa na TO ISTE, o com sa rozpraval som mnou dobrych 10 minut! 😉
Reakcia na: Vladimír #19223:
😃 No...ved o to ide! Tak som to myslela aj v mojom prispevku, na ktory si reagoval. 🙂 Vodic NIE JE povinny... :o)
Igorko> na L37 je dohormady jazdny cas 51min. a prestavky
- prac. cez tyzden a skolske prazdniny: 29min. +/- 8min.
- vikend: 29min. +/- 3min.

V ZB je to len par minut, povacsine 3-5. Vo vecernych hodinach je aj pod NM pauza cca 5-7min.

Andy> precitaj si poriadne novinku: L25 bude premavat aj k starej aj k novej vratnici. Co v podstate vsetky.
Este raz ja. Raz som to tu uz pisal, ide o tu schemu/mapu liniek MHD. Konkretne je pri konecnej elektriciek 2 a 4 (zlate piesky) zakreslena zastavka SAD. Ak tam aj niekedy bola, teraz neviem nic o tom ze by tam nejay SAD-BUS zastavoval! Co ale viem ze SAD zastavka je elektr. zast. Vajnorska, na oboch smeroch! Plus vystupna zastavka je aj na Bajkalskej (zastavka Nova Doba). Je na oboch koncoch, teda aj pri krizovatke s Trnavskou (to je tam spravne) a pri krizovatke s Vajnorskov oznacenie chyba.
Reakcia na: Andy #19244:
OK, to berem, ale kolko tych minut tam usetrim? ak to je do 10 min. tak to mi nic nepomoze ak budem spat o 10 min. dlhsie 😉
Dnes sa pohli aj poslanci a schvalili zrusenie "perfektneho" zakona o povinnom prezuvani pocas zimneho obdobia na vozidlach, co bude predstavovat znacnu financnu ulavu pre DP a inych dopravcov na celom Slovensku 🙂.
Reakcia na: J #19233:
Ad VW & 1402 "nieco sa hybe": Ano, posledny povzdych skapinajuceho psa, ci jak sa to hovori 🙂 Dufajme, ze nie.
Reakcia na: Vladimír #19234:
Linka 24 uz v podstate existuje. Premava to cez pracovne dni pre zamestnancov, nezabezpecuje to DPB, ale asi VW, alebo zmluvny dopravca. Ako pozitivum bude to, ze tu linku budu moct vyuzit aj "cudzinci" a najma aj cez vikend, no budu musiet platit, to bolo doteraz zadarmo :):)
Reakcia na: J #19233:
Ad 21-S: Je tu mensi problem, a to je to, ze ta 25 bude premavat k novej vratnici. No a to budem musiet este pouzit linku 24 - ak teda bude rozumne premavat, lebo peso z VW-1 na VW-2 je to cca 12 minut 🙂
si: Nuž dobre, vybavíme nový zákon.
Reakcia na: Bon-Cu #19240:
V pripade vhodnych odchodov linky 25 by som nemusel pouzit linku 21 a teda by som rano pri ceste do VW nemusel mozno tak skoro vstavat, resp. by som bol skor vo VW.
Tender na nákup nových vozidiel ešte tento rok. 😃

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.