Reakcia na: VLK #189535:
Ale tak otvorenie dverí sa aktuálne už nahrádza stlačením dopytového tlačidla. Čiže vozidlo na stálej zastávke zastavilo, vodič aktivoval uvoľnenie dverí, nikto si to do x sekúnd nestlačil, ide sa ďalej. Čiže toto neviem ako potom ovplyvňuje vyhodnocovanie štatistiky atď.. Samozrejme za účelom kotroly vodiča sa z DAT-karty zistí že vodič stál pri 0 kmh v danej zastávke x sekúnd, ale to je iná kapitola...
Ike
Druhé riešenie je použiť zariadenie aj so SW, kde bude mapa BA a predefinované trasy všetkých liniek. To má potenciál, lebo SW, ak je dosť "chytrý", tak vie logicky určiť pri zhluku zastávok, na ktorú autobus prichádza. Ale to by zase DPB musel pravidelne aktualizovať zmeny trás.
Suma sumárum: to GPS je spoľahlivejšie, modernejšie a dá sa z toho vytiahnuť veľa užitočných vecí (teoreticky aj flexibilná reakcia na zmenu trasy v dôsledku obchádzky + automatická akutalizácia BUSE). Ale neviem, podľa toho ako sledujem snahu DPB starať sa o svoje veci - údržba, tak tomu moc neverím.
Prinajlepšom to bude nejaký najlacnejší GPS modul, ktorý akurát povie polohu a porovná s polohou zastávky. No ale skús si pustiť navigáciu bez definovania trasy, že ti zobrazuje len čisto tvoju polohu. Tá poloha skáče z pararelných komunikácii v závislosti od poveternostných podmienok a výšky okolitej zástavby až v rádiuse 5 km.