GPS je najlepšie, ale musí byť kvalitné a to niečo stojí. Ak tam dajú prijímač, ktorý máš bežne v mobile, tak neviem neviem, ako sa zatvári v prípade, ak sa napríklad ocitne autobus na zastávke pod estakádou, kde je tiež zastávka (neviem si teraz spomenúť na modelový prípad).
Druhé riešenie je použiť zariadenie aj so SW, kde bude mapa BA a predefinované trasy všetkých liniek. To má potenciál, lebo SW, ak je dosť "chytrý", tak vie logicky určiť pri zhluku zastávok, na ktorú autobus prichádza. Ale to by zase DPB musel pravidelne aktualizovať zmeny trás.
Suma sumárum: to GPS je spoľahlivejšie, modernejšie a dá sa z toho vytiahnuť veľa užitočných vecí (teoreticky aj flexibilná reakcia na zmenu trasy v dôsledku obchádzky + automatická akutalizácia BUSE). Ale neviem, podľa toho ako sledujem snahu DPB starať sa o svoje veci - údržba, tak tomu moc neverím.
Prinajlepšom to bude nejaký najlacnejší GPS modul, ktorý akurát povie polohu a porovná s polohou zastávky. No ale skús si pustiť navigáciu bez definovania trasy, že ti zobrazuje len čisto tvoju polohu. Tá poloha skáče z pararelných komunikácii v závislosti od poveternostných podmienok a výšky okolitej zástavby až v rádiuse 5 km.
takze uz su zname podmienky ? vie ich aspon predstavenstvo ? ci zase sa neracia ich nikomu odprezentovat ?
„S novými podmienkami tendra som výrazne spokojnejší,“ hovorí Uhler. Rozhodne podľa neho viac kritérií ako počet dverí a hmotnosť. „Vyzerá to tak, že sa bez problémov bude môcť zapojiť viac výrobcov trolejbusov.“
Bútora keruje trolejbus? ?
Inaáč sztrašne sa mi páči ako všetky médiá poukazujú, že miesto trolejbusov chodia (zlé) staré Karosy. Trolejbusy boli tiež staré, to nevadilo?
Nie je to nepisane pravidlo, vodici maju oficialne stanovene ze zastavku mozu prejst, za predpokladu ze su si isti ze nikto nechce nastupit ani vystupit.
Citujem z oficialneho manualu TfL pre vodicov jednotlivych dopravcov:
"You must pick anyone waiting to board your bus
- no matter what kind of stop it is
- whether they have put their hands out or not
If there is someone waiting to board, you are expected to stop. Keep an eye for any passengers intending to board your bus. If you are sure no-one wants to get on or get off you can keep going. If in doubt, please stop."
Dobry clanok ? Som zvedavy ake dalsie parametre pribudnu: tipujem sedadla v NP, 2 hnane napravy, mozno nejake referencie od inych DP a hlavne dufam ze odpadne registracia v SR, lebo to sme potom tam kde na začiatku.
To sú kolkokrat take napísané pravidla. Londýn má pomerne poskromne Request stops, ale v podstate su vsetky na znamenie. Pokial sa nezvoni, nemava tak sa bežne nezastavuje na všetkých priechodzích zastávkach. Vodiči sa v úplnej väčšine zároveň presviedcaju, či niekto na zastávke alebo v autobuse nechce nastúpiť či vystupovať. Iná štábna kultúra, ponimanie služby a štandardy. Podobne u cestujúcich - všade sa na autobusy máva a vo všetkých sa zvoní. Naucene a pochopene. A hneď je nás viac spokojnych.
Spomínam si, že na poslednej dodanej sérii 741 Karos som dlho nevedel na čo slúži signál "zastavíme" až kým som ho neuvidel v akcii ? Viem, ze to nebolo a nieje jednoduche v ramci mesta a podniku, ale ak tam existuje akakolvek koncepcia, tak je to asi tá, že sa cestujúci učia ako v čom dávať znamenie a používať dopyt ?
Tak u solarisu sa môže stať, že začne listovať zastávky dozadu, prosi smeru jazdy ? a podľa toho potom ide celé buse, takže palubák, vnútorný transparent aj hlásenie...
žiadna technológia nie je 100%ná, ani dráhové kritérium (mal som Solaris, ktorý si hlásil ako chcel, kým som nezmenil výhradne na dverné kritérium, čo bol zase problém pri dobiehajúcich Bratislavčanoch)... GPS je asi najlepšie, ako sicher pre GPS je lepšie dverné kritérium (výpadok GPS = hlásenie podľa dverí)... v rámci mesta sú obvykle iba veľmi krátkodobé výpadky, ktoré sa dajú takto jednoducho ošetriť
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ike
Druhé riešenie je použiť zariadenie aj so SW, kde bude mapa BA a predefinované trasy všetkých liniek. To má potenciál, lebo SW, ak je dosť "chytrý", tak vie logicky určiť pri zhluku zastávok, na ktorú autobus prichádza. Ale to by zase DPB musel pravidelne aktualizovať zmeny trás.
Suma sumárum: to GPS je spoľahlivejšie, modernejšie a dá sa z toho vytiahnuť veľa užitočných vecí (teoreticky aj flexibilná reakcia na zmenu trasy v dôsledku obchádzky + automatická akutalizácia BUSE). Ale neviem, podľa toho ako sledujem snahu DPB starať sa o svoje veci - údržba, tak tomu moc neverím.
Prinajlepšom to bude nejaký najlacnejší GPS modul, ktorý akurát povie polohu a porovná s polohou zastávky. No ale skús si pustiť navigáciu bez definovania trasy, že ti zobrazuje len čisto tvoju polohu. Tá poloha skáče z pararelných komunikácii v závislosti od poveternostných podmienok a výšky okolitej zástavby až v rádiuse 5 km.