DP hovorí, že ak má vozidlo 5 dvier zrýchli sa nástup. Neviem, či je to pravda, ale ak sa pozrieme na meškania liniek, tak asi meškanie spôsobené dlhším státím na zástavke je to najmenšie. Veď oveľa viac sa spoj zdrží v zápche. A je jedno, či má vozidlo 2 dvere alebo 10 dverí. Nič mu to v zápche nepomôže. To by DP musel dať do podmienok tendra aj to, že trolejbusy musia mať aj krídla. Tak by sa možno úplne zminimalizovalo meškanie.
Valec
Keby DPB chcel, mohol by si rovnaký prieskum spraviť aj vo vlastnej réžii (hoc aj na L33) s tým, že na polovicu poradí by v jedno ráno nasadil 5-dverové SORky. Oba typy by boli cca porovnateľné (napr. u Mercedesov dosť zaváži fotobunka), dole kopcom majú rovnaké jazdné vlastnosti, vzhľadom na interval by nemal byť ani rozdiel v obsadenosti jednotlivých spojov (oproti takej linke 39, kde je interval 20 min. a L31 ju supluje len v polovici trasy), po ceste nie sú žiadne križovatky.... a po takomto teste by mohol vyvodiť nejaké závery, resp. overiť tie zo štúdie. A možno by zistil, že jeden spoj takto ušetrí 30 sekúnd, z toho 10 na výstupnej zastávke.
A netreba zabúdať, že rýchlosť výmeny cestujúcich značne ovplyvňuje aj usporiadanie interiéru. Čo po tom, že rýchlo vystúpim cez dvere, keď sa k dverám musím pretlačiť cez nevystupujúcich.