Reakcia na: Ike #184662:
Ike: Oproti sebe nemozu. Zabezpecovacka je nastavena dobre. Autoblok je system zabezpecenia LEN na sirej trati, laicky - pri jazde "za sebou". Jazda podla rozhladu ma logiku. Bohuzial ani ten nadokonalejsi system nemoze zabranit zlyhaniu ludskeho faktora. Rovnako ako pred zhruba 20 rokmi boli mimoriadne caste havarie elektriciek "voz do voza"... A chodili cez krizovatky predpisovo... Zlyhavalo cosi ine.Na krizovatke nemozes ist na cervenu, rovnako ako vlak nemoze opustit stanicu "na cervenu". V pomere zranenych osob pri mimoriadnych udalostiach zeleznice su na tom tisic krat lepsie ako cestna doprava. Len tam sme si na to uz akosi zvykli a spravy o zabitych v autach nas nechavaju chladnymi.
Zaujimava je ina vec:
posledne vazne nehody na zeleznici sa "nahodou" stali na usekoch na ktore sa zacalo kaslat a odkladat ich rekonstrukcia.
Vykolajenie pod Tatrami - odlozenie prac na koridore Zilina Kosice do neurcita
vykolajenie v Zlatovciach - hadky a pravne spory o rekonstrukciu useku Zlatovce TT koli peniazom
vcera Mlada Garda - tesne po rozhodnuti zrusit TenT koridor v Bratislave....
Aj ked ich priciny su rozdielne, nieco maju spolocne...
. Vlak mi meškal 50 min., a potom pred piatou sme odišli, a potom bolo vraj viac vlakov nasmerovaných na ŽST Nové mesto, tak tie električky možno nakoniec boli využité, ale aj keď z Hl. St. bola zmluvná doprava DPB. Kvôli tomu vraj vynechalo pár Petržalských poradí, ale pri ich hustote to snáď nebola ž taká katastrofa. Uvidíme ako dnešný deň skončí, ale podľa mňa to (zatiaľ) DPB zvládol slušne.
Ike
K zrážke vlakov sa predpokladá, že vodič jednej súpravy neodhadol vzdialenosť a narazil do druhého vlaku.
Teraz sa spýtam: vlaky môžu ísť pri bežnej premávke (nie posunovaní) na červenú? Bol som v tom, že autoblok funguje tak, že do obsadeného úseku vlak jednoducho vstúpiť nemôže a obsadenie tohto úseku spôsobí aj obmedzenie rýchlosti na vstupe do predchádzajúceho.
V diskusiách však spomínali, že na červenú vlak môže ísť - podľa starých pravidiel rýchlosťou 30 kmh, podľa nových podľa odhadu rušnovodiča. Je to pravda?
Pretože ak hej, tak potom prestávam považovať železnice za bezpečné. Vlastne aj ja môžem ísť na križovatke na červenú, keď pôjdem 30 km a nikoho neohrozím?
Rušňovodič síce vie vlakovú cestu, ale nemusí vedieť a poznať všetky vlaky (aj nákladné), ktoré stretne na trati. Ako pri prejazde na červenú vie, či náhodou nejde vlak oproti?