Ak by si čítala moje príspevky (tuším na Mareka 1978)som navrhoval aj možnosť nastupovať všetkými dverami pri,ktorých by bol tento "odbavovač"cestujúcich,v tom priípade by sa to MOŽNO dalo prevádzkovať ?
Inak vlastne co on navrhuje? Ani som nevenoval pozornost vasej diskusii - navrhuje, aby miesto listkov bolo prikladanie karty s cipom k citacke a nastup prednymi dverami?
Som rodený Bratislavčan v štvrtej generácii ale mám manželku z východu. Boly by som rád, keby si mi svoje (inak gramticky a systakticky nesprávne) slová o východniarskej verbeži zobakoval do tváre.
Počúvaj, keď už si ty taký múdry, obrat "nechápe niečomu" tu používal istý Dunčo. Normálni ľudia používajú buď obrat "nechápe niečo" alebo "nerozumie niečomu".
Celé to priloženie netrvá viac ako tri sekundy, čiže pri bratislavskom priemernom čase stanicovania 15 sekúnd nesmie na zastávke nastupovať viac ako päť ľudí, hej?
No, zasa aj neslovák či neslovan, pokiaľ má aspoň trochu rozumu tak sa zaujíma ako cestovať v MHD a nie že nastúpi do prvého čo príde a vezie sa.
- čiže logicky sa ten turista/návštevník ak je zahraničný, informuje niekde vopred (napr na nete)
- alebo ak nie, tak priamo na mieste... či už na stanici alebo na letisku alebo v mieste prvého kontaktu... áno vieme aká je úroveň znalosti jazykov u vodičov DPB ale tak sa opýta v stánku, infostánku (na letisku) alebo náhodných mladých okolostojacich...
- a ak sa už nikde neinformuje lebo je autista alebo sa hanbí hovoriť s cudzími tak si môže všimnúť automaty na cestovné lístky prakticky na všetkých zastávkach pri staniciach a na letisku a tarifné info hoc aj v slovenčine ale 15 min/60 min je podľa mňa medzinárodné... a často sú tam aj piktogramy
- alebo ak je to napr. angličan a nič nečíta nikde sa neinformuje tak nastúpi prvými dvermi a chce si u vodiča kúpiť lístok a keďže vodič ho pošle preč (dosť často s vulgárnym spojením "pál do p.. ?)
tak asi dotyčnému cestujúcemu dôjde že tá preprava nie je zadarmo a lístok si treba kúpiť vonku...
.. jedine že by predpokladal že ako na ukrajine v každom vozidle je sprievodca a lístok si kúpi u neho, čo je ale veľmi malá šanca si myslím...
Nie je na tom nič zložité. Aj v BB to funguje ukážkovo. Trasu dlhú necelé 4 km (osobná stanica - Radvaň) som chodil radšej pešo, keďže to bolo rýchlejšie ako trolejbusom, ktorý stál na zastávkach aj pár minút...
Pozri, ja som si užil dosť pípania kariet pri cestovaní v Žiline. A nástup cestujúcich, aj napriek tomu že je povolený všetkými dverami, trval citeľne dlhšie ako v Bratislave.
Tarifa má byť skonštruovaná jednoducho, tak aby ju aj občasný cestujúci pochopil. Toto v BA existuje - dva druhy jednorazových papierových lístkov (15 a 60 minútový), jeden druh (z pohľadu používania) predplatného, plus, pre technicky zdatnejších, nové elektronické formy (SMS, časom možno rôzne aplikácie pre mobily...). Nič viac netreba.
Naozaj netuším, čo by sa získalo tým, že si niekto bude pípať nejakú kartu. Akurát tak štatistika pre dopravcu, ale za cenu zbytočnej buzerácie cestujúcich. A to si už vôbec nedomyslel, čo s takými čo kartu nemajú. Tí si budú kupovať lístky u vodiča?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023