Reakcia na: Ike #182286:
No, zasa aj neslovák či neslovan, pokiaľ má aspoň trochu rozumu tak sa zaujíma ako cestovať v MHD a nie že nastúpi do prvého čo príde a vezie sa. - čiže logicky sa ten turista/návštevník ak je zahraničný, informuje niekde vopred (napr na nete)
- alebo ak nie, tak priamo na mieste... či už na stanici alebo na letisku alebo v mieste prvého kontaktu... áno vieme aká je úroveň znalosti jazykov u vodičov DPB ale tak sa opýta v stánku, infostánku (na letisku) alebo náhodných mladých okolostojacich...
- a ak sa už nikde neinformuje lebo je autista alebo sa hanbí hovoriť s cudzími tak si môže všimnúť automaty na cestovné lístky prakticky na všetkých zastávkach pri staniciach a na letisku a tarifné info hoc aj v slovenčine ale 15 min/60 min je podľa mňa medzinárodné... a často sú tam aj piktogramy
- alebo ak je to napr. angličan a nič nečíta nikde sa neinformuje tak nastúpi prvými dvermi a chce si u vodiča kúpiť lístok a keďže vodič ho pošle preč (dosť často s vulgárnym spojením "pál do p.. ?)
tak asi dotyčnému cestujúcemu dôjde že tá preprava nie je zadarmo a lístok si treba kúpiť vonku...
.. jedine že by predpokladal že ako na ukrajine v každom vozidle je sprievodca a lístok si kúpi u neho, čo je ale veľmi malá šanca si myslím...
Valec
Tarifa má byť skonštruovaná jednoducho, tak aby ju aj občasný cestujúci pochopil. Toto v BA existuje - dva druhy jednorazových papierových lístkov (15 a 60 minútový), jeden druh (z pohľadu používania) predplatného, plus, pre technicky zdatnejších, nové elektronické formy (SMS, časom možno rôzne aplikácie pre mobily...). Nič viac netreba.
Naozaj netuším, čo by sa získalo tým, že si niekto bude pípať nejakú kartu. Akurát tak štatistika pre dopravcu, ale za cenu zbytočnej buzerácie cestujúcich. A to si už vôbec nedomyslel, čo s takými čo kartu nemajú. Tí si budú kupovať lístky u vodiča?