Tak to už je druhá vec že keby sa spočítali absolútne čísla celkových nákladov tak sa vždy oplatí mať minimum vozidiel a čo najviac striedačov a to aj so započítaním stavby sociálky v nejakom novom bode (samozrejme ak tam nebude treba kupovať pozemok), resp. niekde by šlo iba vyčleniť miestnosť v nejakom nákupnom, prípadne biznis centre.
To je individuálne. Ale striedač je najefektívnejší ak ide akurát na pol hodiny. A treba brať do úvahy kde máme sociálku alebo aspoň nejakú alternatívu v podobe dostupných tolaliet v nákupnom centre a pod. aj keď myslím že nejaká dohoda je aj o mikrovlnke kanvici a chladničke. A môže sa stať, že ok nejakej linke zoberieme prestávku čo bude znamenať ušetrenie jedného vozidla, ale v danom momente budem potrebovať na tej linke minimálne dvoch striedačov. V idelánom prípade sa ušetrí na jednom vozidle jeden vodič ráno a jeden poobede, čiže spolu dvaja a striedačov ak treba dvoch ráno a dvoch poobede že im výjdu delené služby..
Kedysi sa tu v sekcii "História" dali vyhľadať staré trasy liniek. Kde je to? Tak sa mi zdá, že MHD (linka 51) začala na Mláku jazdiť niekedy okolo roku 1994. Akú tá konečná zastávka mala názvy? Mne sa zdá, že najskôr SOŠ PZ SR, neskôr len SOŠ a teraz Mláka.
Ja som tiež myslel, že je zrušená, ale teda asi nie je: http://www.minv.sk/?kontakty-19 Počul som, že je tam nejaký menší internát, takže možno preto tam nikdy nebola zrušená víkendová premávka. Zároveň som počul, že kedysi tam boli kasárne, ale vtedy tam ešte MHD nepremávala - alebo sa mýlim?
Ráno tam idú kuchárky a upratovačky na Strednú školu policajného zboru a poobede zase domov. Občas sa odvezie aj nejaký žiak zo žst.DNV. A je prevda že aj roboši z ČOV. Ináč je to tam cez deň mŕtve.
Nemám v tom prehľad (ja tým chodím len výnimočne), ale pravidelne (aj niekoľkokrát do týždňa) z Dúbravky na Vápencovú chodí môj príbuzný aj príbuzná, lebo tam máme záhradu. Ďalší záhradkár chodil v úseku "Kremencová - Vápencová". Tomu teraz vznikne spoj priamo od domu (lenže pri ŽST DNV majú dobré a cenovo výhodné pivo ? ).
ZHRNUTIE
- V úseku "Lamač - Dúbravka - VW" je linka 23 ako-tak vyťažená, preto tam zostáva.
- O čosi horšie je to už v úseku "VW - Kremencová", kde sa nachádza železničná stanica. Joj keby tam bolo obratisko...
- Na zastávku "Vápencová" to ide niekedy prázdne, niekedy ide nejaký záhradkár alebo človek idúci na urbanizovanú časť Vápencovej ul., lebo práve zo zastávky "Vápencová" je to tam najbližšie.
- Tragicky nízka vyťaženosť je v poslednom úseku, čiže "Vápencová - Mláka". Občas tým niekto ide (neviem aký policajný objekt na Mláke teraz je). Pri zastávke "Rakyta" je ČOV a tuším cvičisko psov a ešte nejaký objekt, ale odkedy je pre 23-ku zriadená "Vápencová", tak na Rakyte som už autobus nevidel zastaviť.
Nešťastím Mláky je jej poloha v poli niekoľko kilometrov od najbližšej obývanej oblasti a od inej zastávky (pravdepodobne "Mlynská" je najbližšie). MHD na Mláku, predpokladám, že nie je možné zrušiť, lebo by to územie zostalo bez obsluhy.
Admini:
Doplňte si katalóg Škody 15Tr.
6607 má zberače Lekov od roku 2009. Ďalší z jej charakteristických znakov je tmavosivý náter v oblasti kĺbu.
6637 dostala kamery v marci 2010.
No, vsak 9-13 + 17-0 by bola 11 hodin, nocak by to teda nerobilo... ako som napisal, nie je to vhodne vsade, ale su linky kde je pobyt na konecnej par minut, pekne to sedi a len kvoli dvom prestavkam tam zbytocne beha voz navyse.
Kazdopadne tych kombinacii je vela, len to chce ochotu byt menej konvencny
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Viliam22