K téme 41/64:
Osobne si nie som istý, či je z hľadiska europeňazí nutné nahrádzať autobusovú linku 41. Nikto totiž hodnoverne nepovedal, čo presne bude Európska komisia vyhodnocovať. Merateľné kritériá v projekte hovorili len o počte prepravených cestujúcich. Ostatné aspekty boli uvedené v časti "zdôvodnenie potreby navrhovanej činnosti v danej lokalite". Naozaj bude niekto vyhodnocovať, či stav po vybudovaní trate plne zodpovedá zdôvodneniu? Totiž napísané je tam okrem skrátenia 41 napríklad aj toto:
- "... umožní zriadenia trolejbusovej linky prepájajúcej Pražskú ulicu s Mudroňovou" (nesplnené)
- "... umožní redukciu ďalších súbežných autobusových liniek." (nesplnené)
- "... posilní vyťažené autobusové linky č. 84 a 184... potreba zvýšenia kapacity tejto dopravnej obsluhy je akútna" (čiastočne splnené)
V zdôvodnení je taktiež chybne vyrátaná úspora na výjazdových/dojazdových kilometroch.
Podľa mňa by sa mala linka 41 čo najskôr obnoviť v pôvodnom stave (resp. v intervale 20 min celodenne cez pracovné dni - nevidím z dopravného hľadiska dôvod na interval 40 min.) a linka 64 zrušiť až do zavedenia nového linkového vedenia trolejbusov.
Pri novom linkovom vedení by boli dva varianty:
Č. 1: 64 na Lovinského, 41 skrátená (zvážač k trolejbusom), avšak v dobrom intervale (12/15/12//30), ktorý by čiastočne kompenzoval nútený prestup pri vozovni.
Č. 2: 64 po Prokopa Veľkého, 41 ponechaná v plnom rozsahu. Ak by sa zároveň zlúčili 34+84, využitie 64 na Prokopa Veľkého by mohlo byť celkom slušné a usporili by sa aj km na autobusoch. Samozrejme zlúčenie 34+84 má aj svoje negatíva.
Skúsenosti z terénu sú také, že z ľudí, ktorí nastúpia pri vozovni na 64, vystúpi malá časť už hore na Hroboňovej, ďalšia časť na Sokolskej, ďalšia na Predstaničnom, niektorí pokračujú aj ďalej. To znamená, že pomerne veľká skupina cestujúcich je vyslovene donútená do prestup pri vozovni a potom prestupujú o pár zastávok znovu, zatiaľ čo pôvodne ich 41 zaviezla priamo k prestupným zastávkam. Tiež neberiem argument stanice, fakt je ale taký, že inde sa 41 už otočiť nemôže. A samozrejme keď si ľudia na toto spojenie zvykli, je pre nich atraktívne...
Osobne si nie som istý, či je z hľadiska europeňazí nutné nahrádzať autobusovú linku 41. Nikto totiž hodnoverne nepovedal, čo presne bude Európska komisia vyhodnocovať. Merateľné kritériá v projekte hovorili len o počte prepravených cestujúcich. Ostatné aspekty boli uvedené v časti "zdôvodnenie potreby navrhovanej činnosti v danej lokalite". Naozaj bude niekto vyhodnocovať, či stav po vybudovaní trate plne zodpovedá zdôvodneniu? Totiž napísané je tam okrem skrátenia 41 napríklad aj toto:
- "... umožní zriadenia trolejbusovej linky prepájajúcej Pražskú ulicu s Mudroňovou" (nesplnené)
- "... umožní redukciu ďalších súbežných autobusových liniek." (nesplnené)
- "... posilní vyťažené autobusové linky č. 84 a 184... potreba zvýšenia kapacity tejto dopravnej obsluhy je akútna" (čiastočne splnené)
V zdôvodnení je taktiež chybne vyrátaná úspora na výjazdových/dojazdových kilometroch.
Podľa mňa by sa mala linka 41 čo najskôr obnoviť v pôvodnom stave (resp. v intervale 20 min celodenne cez pracovné dni - nevidím z dopravného hľadiska dôvod na interval 40 min.) a linka 64 zrušiť až do zavedenia nového linkového vedenia trolejbusov.
Pri novom linkovom vedení by boli dva varianty:
Č. 1: 64 na Lovinského, 41 skrátená (zvážač k trolejbusom), avšak v dobrom intervale (12/15/12//30), ktorý by čiastočne kompenzoval nútený prestup pri vozovni.
Č. 2: 64 po Prokopa Veľkého, 41 ponechaná v plnom rozsahu. Ak by sa zároveň zlúčili 34+84, využitie 64 na Prokopa Veľkého by mohlo byť celkom slušné a usporili by sa aj km na autobusoch. Samozrejme zlúčenie 34+84 má aj svoje negatíva.
Skúsenosti z terénu sú také, že z ľudí, ktorí nastúpia pri vozovni na 64, vystúpi malá časť už hore na Hroboňovej, ďalšia časť na Sokolskej, ďalšia na Predstaničnom, niektorí pokračujú aj ďalej. To znamená, že pomerne veľká skupina cestujúcich je vyslovene donútená do prestup pri vozovni a potom prestupujú o pár zastávok znovu, zatiaľ čo pôvodne ich 41 zaviezla priamo k prestupným zastávkam. Tiež neberiem argument stanice, fakt je ale taký, že inde sa 41 už otočiť nemôže. A samozrejme keď si ľudia na toto spojenie zvykli, je pre nich atraktívne...
AAA