Obidve dlhodobé odstávky tunela ukázali, že bratislavská MHD sa bez neho dokáže zaobísť. Každopádne je na mieste otázka, či tie obrovské náklady na jeho (minulú, súčasnú a možno aj budúcu) rekonštrukciu stáli za to, že sa dvom linkám skrátil interval o niekoľko minút. Možno sa mal tunel jednoducho zavrieť a peniaze použiť napr. na opravu trate v Dúbravke. Veď aj tak šla veľká časť nákladov nie na dopravu, ale na výmenu vodovodného potrubia pre BVS a na drahé kamerové systémy, ktoré teraz sledujú asi tak netopiere.
Ja vask v centre com si vsimol, vacsiu pravidelnost v doprave. Chodim pesi a teraz poprimne jezaida neustale v rozostupoch nejake elektricky. Predtym som na Kamennom stretol vsetky a kym som presiel na Americke nesla v danom smere ziadna.
Za trhlinu v tuneli vraj moze, okrem ineho, voda a silne mrazy. Ale nemohla k jej vytvoreniu prispiet aj nedavna rekonstrukcia tunela? Menili sa troleje, do klenby sa vrtalo, kopalo sa tam kvoli prelozeniu vodovodneho potrubia pod zem (co tiez mohlo narusit statiku stien) atd.
A zasa reálny stav bol včera poobede taký (ok jeden prípad, 99,9% je to hádam ok) že L9 ktorá na kamennom meškala 2 min. si toto meškanie udržala po Trnavské, kde ale dobehla L8 ktorá tam už stála, hoci mala ísť až po nej. Takže tá L8 tam minútu čakala do svojho odchodu a L9 nútene za nim. Ale dobré je že to vyšlo v skutočnosti tak že prvá išla L8 ktorá je z mesta evidentne prázdnejšia ako L9.. aj keď ktovie koľko sa na ňu muselo na Legionárskej a Trnku čakať kvôli šuchtavej 9.
U L2 staci zmeskat signal volno na tom novom uzasnom semafore pri vyjazde z obratiska a minuta je hned vyrobena.Vcera som ich tiez videl v tesnom zavese na Novej Dobe z rozdielom jedneho signalu na krizovatke.
Ono idealny stav nie je ze na Trnku je menej minut pred 8kou ako pred 9kou.. je dost mozne ze sa to inak momentalne spravit neda, ale mozno ked sa bude otvarat tunel...
OK, nevyhlasuje sutaz: "Kto uvidi viac vlacikov, je kapitan"
Samozrejme, ze vlacikovanie sa uplne odstranit neda, to by museli byt idealne podmienky, preferencia, rovnako jazdiaci vodici, ziadne mimoriadne zdrzania atd..
Rozhodne si myslim, ze pravidelnost je teraz vyssia, kym doposial boli vlaciky uplne bezne (na TMY 2 supravy za sebou smer Ruzinov i na zaklade CP), teraz ocakavam, ze ich bude vyrazne menej a to som videl na Kriznej, ze na takmer kazdy signal prechadzala prave jedna suprava..
A preklad na Zatisi je 03:36 k 04:24, teda 3-5 (5 logicky pred 2kou), co sa pri TMY zrovna na 4-4 .. Tak neviem, ci 2ka isla zo ZST NM zmeskana (nevidim dovod), alebo 4 nadbiehala (nechce sa mi verit)..
Veď práve na Vajnorskej sa majú z eurofondov upravovať križovatky s CSS z pevných sig plánov na dynamické v prospech preferencie el. a tie ktoré sú už dynamické tak ak je to možné ešte viac preferovať el. (Ale pokiaľ viem Magnetová a a prejazd Vajnorská a Stará Vajnorská fungujú celkom schopne a povedal by som že nad 90% tade prechádza plynule)
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ámos