Turbo #17625: Pri údržbe aká sa električkovým tratiam venuje v Bratislave bude vždy električka najhlučnejším prostriedkom MHD. V princípe, ako správne uvádzaš treba zabrániť vzniku hluku na styku koleso-koľajnica. Ak tu vzniká najväčší hluk, potom má ideálne podmienky pre ďalšie šírenie do priestoru. Koľajnica totiž slúži ako akustický vlnovod a šíri tento hluk až do vzdialenosti asi 150 m na obidve strany (dopredu aj dozadu) od prechádzajúceho vozidla. Panely BKV slúžia navyše z akustického hľadiska ako ozvučnicové dosky. V praxi to potom vyzerá tak, akoby sa priestorom pohybovalo teleso s rozmerom cca 300 m, širiace hluk z neuveriteľne veľkej plochy.
Juro
Toz to som moc zvedavy ako sa BRKS a ZSSK dohodne na trasach. Neviem ake terno chce urobit s tymi troma 830-kami, oproti ZSSK. V spickovych hodinach je trat Lamac - Hlavna stanica uplne vybita, kedze je tam len jedna kolaj. Som moc zvedavy.