Reakcia na: Spectre #17173:
viac-menej naozaj ma na salame, ale zas z mojho pohladu, ked mi dojde prazdna (v)rakosa tak mam na vyber viacej miest, kam si viem sadnut bez toho aby som mal otlacene kolena ako ked mi dojde neaky ik435. A dobre, otvaranie dveri tiez nie je uplne idealne, ale napriklad zaciatkom 90tych rokov kedy na A-busoch bolo navyber len medzi tym co mas v ik280kach a tym co je vo (v)rakosach, tak tie karosy boli lepsie, lebo zvycajne nebol problem pri otvarani v pripade prepchateho vozidla (a v tych casoch aj pripady ze oprem sa o dvere a oni sa otvoria boli skor zriedkavostou, tento problem je vyrazne vypuklejsi dnes v dosledku (ne)udrzby daneho mechanizmu) btw, ja osobne by som za najiteligentnejsi dverovy system povazoval system ktory by sa v kolajnickach posuval popri karoserii - pohyb smerom von-dnu voci stene karoserie vozidla minimalny, jedine riziko je pri zatvarani aby si niekomu neprivrel do toho hlavu (ale to je pri vacsine dveri), technologicky to riesitelne je (myslim ze obdobne nieco ma tusim aj prazske metro)inac s tym ako vozy vyzeraju suhlas - az na par vynimiek (SORy, niektore GOcka) vyzera vsetko biedne...
Spectre
Zvratenost Karosy. Takze napriklad...:
- Celkova konstrukcia - jedna cast zavisi od druhej a cely autobus drzi pokope dajaka fiktivna sila. Skus vymenit v Karose sucasne okna za lepene, alebo skus tam urobit vyklapacie vetraky. Nebudem ta napinat a poviem rovno co by sa stalo - zosunie sa ti strecha
- Celkova konstrukcia II - sudrznost konstrukcie. Jednotlive diely v ramci roztaznosti materialu, pruznosti a podobnym veciam prakticky "plavaju". V ramci "skeletovej" konstrukcie rady 950 su bocnice a strecha pevno zvarene s ramom (predtym boli nitovane). Konstrukcia teda musi byt vystuzena na niektorych miestach, inak by ti to pukalo.
- Dvere - konstrukcia je navrhnuta na krpate dvere vpredu. To je v MHD uplna blbost. V tomto smere lutujem, ze sa nepokracovalo vo vyvoji radu 8xx - tam bol tento nedostatok vyrieseny.
- Dvere II - krpate dvere v dlhych Vrakosach. To je ale problem aj Ik435
- Dvere III - Vdaka debilite celeho autobusu prakticky nemozno osadit inteligentnejsi dverovy system (v style 14Tr)
- Vyska podlahy - Vdaka debilite konstrukcie, tu nepomoze ani ta po***ana vanicka
- Vanicka - no comment - taku zvrhlost treba vidiet
- Klbove stelesnenie zvrhlosti - preco sa LEN karosa tak kruti a zvyja, ked poriadne naslapnes na plyn. Akoby nestacilo, ze motor svojou vahou nadvyhuje celu strednu cast vozidla. A ti *****i to u 961 este predlzia. Ako ze tam v klbe su piestiky, ktore to kompenzuju, ale ajtak je to trochu zvrhle. Vlecka je ultra ***nuta - preco mas medzi 2. a 3. dverami len jedno okno a na jednej strane len 4 sedadla.
- Usporiadanie interieru - no comment
- Konstrukcia interieru - dverove mechanizmy, ktore ti mozu dobre dochramat nohu, ked je voz narvaty
- Budka vodica - debilnejsie pracovisko vodica ako v Karose a Citybuse som este nevidel. Aj ked vodic nebude mat svoju cast prednych dveri by sa to dalo vyriesit inteligentnejsie
- Jazdne vlastnosti - vo vseobecnosti najlepsie v zatacke sedi TAMBUS, potom 435, a az uplne nakoniec Karosa. A preco? Lebo tie piestiky v klbe to jaksi prestavaju stihat kompenzovat. Navyse, cisto teoreticka situacia - keby si zatazil len vlek od napravy dozadu, konstrukcia to neunesie chytis smyk jak hovado
To samozrejme nie je vsetko, iba som si tak narychlo spomenul. Dufam, ze ma Turbo doplni