Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ivan3 #168727:
Nic by neobmedzovala, kedze na tramtrain tratiach sa malo jazdit ako s elektrickami, na dohlad.
Reakcia na: Martin Fundárek #168724:
Nuz, zajtra je diskusia..
Reakcia na: Peon #168716:
A co by bolo zle na rakuskom vedeni? 🙂 Administrativa by bola podla mna miestna (napokon, bolo by to lacnejsie), okrem tych spolocnych. Jazdit moze ktokolvek, otazka je kolko by to stalo.
Reakcia na: Valec #168698:
No medializovane to bolo, ale v cenniku je listok na PCL za 1,60. Samozrejme je mozne aj to ze nocaky budu stale za extra cestovne, ale bude tam platit PCL a TCL.
Reakcia na: score51 #168731:
ty zijes ako bolo vcera
Reakcia na: no.ev.di. #168546:
kto to zaplatí?
Re #168552 810zssk: rovnaká otázka ako pre dunča 😉
Re #168553 810zssk: dnes v 1206 nalepený zoznam "z" zastávok
Re #168587 Dezerter: myslím, že jediná "na hrane" nepokrytá zastávka ex66 ostala pri GJH - je to problém?
Re #168724 Martin Fundárek: slušne sa tomu hovorí, že "im asi *ebe"... hlavne, že v nákladoch majú rátanú Bosákova-JanD verziu 1000/1435... neviem, prečo sa silou mocou snažia Pe radiálu narvať do železníc... MDVRR v spolupráci s 3F predsa odmietli financovanie eliny z fondov, takže pri reko mosta žiadne 2-rozchody a rovno tam narvať obojsmerne 1000... ale nato asi Ftáčnik nemá... (peniaze, silu, schopnosti...)
Reakcia na: MiroBA #168732:

P.S. Ospravedlnte, prosím gram. chyby.
Reakcia na: Martin Fundárek #168724:

?? Projekt je pekná sprostosť. To akože z konca Petržalky pojdem Vlakom a na bosákovej prestup na Električku?
Z čoho chce Mesto "VYBRANÉ TRATE V MESTE" teda ich prestavbu financovať?? Petržalská radiála sa cez euro fondy v rámci TEN-T "prepečie" a zvyšok? Aj tak si stále neviem vysvetliť čo má Petržalská radiála spoločné s TEN-T. Rýchle dialkové vlaky ju budú akurát tak križovať.
Bolotu milión projektov hentáké metro, tantaká dráha a nič z toho. ?
Môj osobný návrch postaviť TEN-T a Petržalskú radiálu úplne samostatne, nezávisle. Na trať do Petržalky by sa možno dal vytvroiť samostatný projekt krytý z eurofondov - náhrada autobusov za ekologickú dopravu, rovnakým spôsobom ako Banská Bystrica získala trolejbusy.
Výhľadovo by sa trať mohla už postaviť ako trojkolajná pre prípadný Tram-train ktorý však prichádza do úvahy pre finančnú náročnosť najskôr tak o 20 rokov.
Reakcia na: inovacebus #168689:
neprepadol si náhodou zo slovenského jazyka??? ? ?
Reakcia na: 810zssk #168649:


Je to v tom oficiálnom dokumente o zmenách...Regio zľava platná len pre Os, Zr, Rex. Nechce sa mi tu už hľadať ten link...
Reakcia na: Ivan3 #168727:

Likvadácia električkových tratí v BA - Neviedel by som to až tak drasticky.
Je síce pravda, že vozový park "tramvají" sa neobnovuje ale to preto, lebo DPB a mesto nemá proste za čo obnovovať pre vysoké dlhy.Výhľadovo, reálne to tak vidím za 10-20 rokov, má prísť práve k rozširovaniu siete. A musím podotknúť, električky síce v Bratislave sú staré ale relatívne dobre udržiavané ale na viacerých miestach došlo ku kompletnej obnove tratí čo by bola kravina.
Teoreticky dajme tomu, že by sa rozhodlo trate zrušiť - bolo by treba cca aspoň 200 - 300 kĺbových autobusov na ktoré rovnoko nie sú peniaze. O výstavbe metra ani reči. A ten tunel čo sa vo velkom plánuje stavať, určite električkovú sieť nenahradí. Porieši akúrát tak reláciu Petržalka Dvory - Mlynské Nivy - Rača. Rušenie El.trakcie -proste nezmysel.
to čo vravíš, skorej sa deje vo Viedni kde sa postupne nahrádzajú elektríčkové trate Metrom v kombinácií s autobusmi. Ale aj Viedeň určite nezlikviduje celú sieť.
Čo sa týka Košíc myslím, že by to bola tiež blbosť. Neviem v akom stave sú tam ich trate ale tiež si to nemôžu len tak dovoliť. Navyše tam je "norrmálny" rozchod tak nič nebráni vybudovaniu systemu Tram-Train. A že by nefungoval?? - V Nemecku úspešne funguje napr. v Chemitz alebo Karlsruhe.
Reakcia na: Ivan3 #168727:
Pokiaľ ja viem, tak v Košiciach sa počíta s výstavbou električkovej trate na Sídlisko Ťahanovce a s projektom tram-train. DPMK obnovil VP električiek v poslednom čase prestavbami 8 KT8 na KT8D5.RN2 a jediným sólom Vario LF.S.
Reakcia na: Martin Fundárek #168724:
Celá ta akcie tramtrain byla od počátku hovadina. už ta totiž by omezovala výrazně kapacitu tratě pro hustý provoz tramvají. Nejrychlejší a nejlevnější řešení bylo postavit normální TT a bylo by. Takto to spíš vypadá, že nakonec padnou TT i na levém břehu Dunaje. Možná je to cesta k přerozchodování či nahrazení TT sítě autobusy. No krok za krokem se blíží zřejmě likvidace tramvají v Bratislavě. Proto se taky nemodernizuje vozový park, neb se s TT sítí již nepočítá. Podobné je to v Košicích.
Reakcia na: no.ev.di. #168713:
Jsou dál od centra.
Reakcia na: Martin Fundárek #168724:
v tom prípade je treba takémuto sprostému projektu s 1435mm cez stred Petržalky vystaviť STOP-ku! ? čiže to čo vo februári v Alfe spomínali, že musia stihnúť nejaký termín, tak ho nestihli aby mohli stavať ešte v období do roku 2014.
A teraz trocha nového oleja do plameňov diskusie:
Materiály na rokovanie o NS MHD do zastupiteľstva:
http://www.bratislava.sk/MsZ/Archiv/Msz_11_06_30/Bod_14/
Z pôvodných Ftáčnikových plánov nezostalo takmer nič, a čo zostalo (duálna trať Bosákova-Hlavná stanica), bola práve najväčšia hovadina.
Trať na Bosákovu sa bude stavať až z prostriedkov ďalšieho plánovacieho obdobia (2014-2020). Údajne sa vraj má začať už v roku 2013 a má sa použiť "premostenie financovania" (financovanie prác roku 2013 z prostriedkov roku 2014 - neviem, nakoľko je to reálne a nakoľko výmysel).
Trať od Bosákovej po Janíkov dvor sa má stavať iba na 1435 mm (čiže sa po pol roku vraciame k jednému z variantov TEN-T). Tým sa stráca základná výhoda električky do Petržalky - možnosť viesť priame spoje na jednotlivé radiály. Petržalčania budú môcť do dostavania tunela TEN-T (čiže asi tak do roku 2050) cestovať iba na hlavnú stanicu.
Na trati Janíkov dvor-Bosákova A NA VYBRANÝCH TRATIACH V MESTE !!! majú premávať iba tram-trainy. Ktoré sú to tie vybrané trate, sa nepíše, každopádne to smeruje k likvidácii električiek v BA. Zároveň to znamená, že po zrušení konečnej Bosákova (plánované pri výstavbe spojky na TEN-T) nebudú môcť električky vôbec na pravý breh Dunaja, pretože sa nebudú mať kde otočiť. Ledaže by sa zakúpili obojsmerné (kto by to ale zaplatil, a kto na ministerstve dal pečiatku, všakáno).
Reakcia na: Solider #168627:
"To auto si odniekadiaľ vyserie, alebo ako ho nadobudne?"
To auto majú mnohí mimobratislavčania v garáži, pretože ho potrebujú, aby sa niekam dostali cez víkend, aby sa mohli odviezť k lekárovi, či aby si odviezli týždenný či dvojtýždenný nákup z najbližšieho *marketu. Do práce v BA zatiaľ jazdia vlakom, pretože je to lacnejšie a rýchlejšie. Takže si nič nepotrebujú vysrať, vysrať sa môžu na VHD.
Reakcia na: Ike #168721:
ja mám na mysli to pokračovanie...
Reakcia na: no.ev.di. #168700:
dunčo? s autom? s priateľkou? do Magyarska? Sci-fi alebo sen? ?

inak mýliš si dve cesty, jedno je "maďarské pokračovanie D2 v polprofile, druhé je cesta Rajka - Mosonmagyarovár
Reakcia na: SORBN12 #168717:
Jeho písomný prejav je na takej úrovni že ani divá sviňa nevie o čom vlastne hovorí. Pochopil som akurát že zjavne žije v nejakej ilúzií že súkromným dopravcom nie sú z verejných peňazí preplácané straty z výkonov na MHD a prímestskej doprave. Čo je samozrejme kravina na entú.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.