Ludia moji, ja naozaj netusim o co vam ide. (Teda tym co tu vedu diskusiu Ikarus vs. Karosa). Ja osobne si myslim, ze tak ako znite Karosy ci uz B732, alebo B741 (1061,1096,2061,3183,4074,1309,1317) a zhnite Ikarusy 280 (1901,1902,1904,1906,1907,2908,2944,4941) existuju aj velmi dobre Karosy (1134,1203,1301,1320,4207,4210) a aj vynikajuce Ikarusy(co sa motorickej stranky tyka) (1916,1918,1919,1923,2881). Takze je evidentne, ze VSETKO zavisi od udrzby toho-ktoreho typu. Ale aj tak si myslim, ze Ikarusy 415 a 435 (poslednych serii) a TamBusy su najlepsie vozy!
Spectre
Btw., oblubena tema: Zvratenost Karosy. Rozmyslal som nad tym, preco sa napr. nezacala vyrabat B831? Neviem, ako bol ten autobus urobeny konstrukcne, ale minimalne interierom a dverami normalnej velkosti bol urcite vhodnejsi do mestskej premavky, na odporny dizajn nepozerajuc. Preco? Pretoze keby tak ucinili, dopadli by ako Ikarus. Podla mna nebol hlavnym kamenom urazu Ikarusu vyvoj rady 400 ako takej, pretoze ta je napr. v Madarsku relativne rozsirena. Ovela vacsia chyba boli, ako tu uz niekto spomenul tie NP vozidla. Vyrobit NP vozidlo je predsalen trochu tvrdsi oriesok. Karosa mala viditelne lepsich manazerov, ako technikov, co plati aj dodnes.
Ozaj, kedysi Karosa robila zajazdak, tusim HD12. Co sa s tym typom stalo? Preco sa prestal vyrabat?
Posledna otazka: Ako ma riesenie blokovanie dveri rada 9xx. V medzimestskom som to videl a tam je to ultra-debilne. V mestskom autobuse v Brne tam vsak boli len akesi magnety, alebo co. Ziadna zapadka, ani mechanicky zamok. Co na to povedia odbornici na Karosu (m@rtin)????????