Reakcia na: Turbo #16821:
tusim si uz asi davno nestretol ik280ku v bratislave, ale ak by si sa neakou viezol, zistil by si, ze tie vozy tu uz fakt dozivaju... prekorodovane diery na dverach, schodch, pripadne navarene hrube platu prechu aby to tam nebolo vidno, zvysky inych vyradenych ikarusov naplatovanych na dierach v karoserii hlavne nad motorom (dosledok kondezacie vlhkosti pod podlahou)... a o vypadnutom okne (nie vetraku) som zatial pocul iba u tambusov a ikarusov...takze neprezentuj tu ikarusy ako nieco co prezije vecnost a karosy ako nieco co sa za chvilu rozpadne, aj na nich (ikarusoch) sa uz vyrazne podpisuje ich vek a neudrzba, len sa skus ist neakym previezt !!!
Ale aby bolo jasne, ja nemam nic proti cechom, ale voci konkretnemu vyrobku. Karosa B 961 (ale aj B 951) je zvratena konstrukcia, zastarala, nemoderna, splnajuca akurat nejake EU normy a tym to konci. Ked uz mame kupovat nieco co nie je na urovni sucasnych svetovych trendov, tak potom Ikarusy C83. Igorko, ja mam pocit ze to vyrabaju, niekam pre Rusko a samozrejme pre seba. Netreba sa im divit, vsak to su genialne vozy, casom overene, spolahlive. A najma takmer neznicitelne. To, co podaly v uliciach Bratislavy Ikarusy radu 200 nepodal ziaden iny autobus. Ked sa pozrem napr. na 2881 a 1317, tak pri porovnavani je jasne, ze 2881 odviezol viacej ludi, ako sa na 1317 vobec pozrelo. Uvedomte si, ake vykony tie autobusy podali. A to som sa vypraval aj s veducim divizie autobusy v DPB. a on sam mi to potvrdil. Povedal, ze to co do Ikarusom investovali im tie autobusy mnohonasobne vratili. Ziaden iny typ autobusu, ako Ikarus 280 a 283 nie je osvedcenejsia konstrukcia.
Tomas