Mám tomu rozumieť tak, že DPB o zmenách od 6. 6. 2011 rozhodol svojvoľne bez súhlasu magistrátu? Alebo to podpísal Referát mestskej hromadnej dopravy (magistrát)?
To som zvedavý, o koľkej poobede 34-ka začne premávať. V Dúbravke sú aj stredné školy a ich študenti ju tiež využívajú cca po 13 h. Ja si osobne myslím, že od septembra ju vrátia do pôvodného stavu. A dobre píše no.ev.di v #167069 - dobre, že 4. ročníky + vysokoškoláci už majú fajront.
Dost zavisi aj od stylu jazdy vodicov. Nikektory su hotovy pretekari no vacsina sa vlecie. Stav trati hlavne vyhybiek je tiez zalostny. Vlaciky su hlavne z centra na Zlate pripadne dost casto aj smerom na Racu.
To áno, ale keďže uvažuje zrušiť aj L8 tak potom by aj L9 musela premávať až do 23:00 (namiesto súčasných do 19:00) do Ružinova a to by bol nárast vzkm.
najviac vyťažená je hlavne vtedy na Vajnorskej keď nejde vo vláčiku s L2 alebo L4 ako to často býva, že mi utečie elina k Polusu a potom tam čakám v pracovný deň jak blb 6-7 min na druhú električku. Zrazu prídu naraz L1 a 2 a potom je tam 5-6min diera, namiesto toho aby tam bol 4min rozostup ? efektivita dopravy na hovno sa povie na toto čo máme my! ?
Ta Obchodna je po 22,00 des. Obsluha iba s L13. Mne osobne neprekaza presun cez Mariansku na L11. No skor volim pesi presun k Blumentalu ,kde lovim L3 alebo L11. Ta spolocna zastavka pred D.U. by bodla aj opacnym smerom.
Idealne vratit L5 premavku do 23,00 hod. Na stanicu sa da pohodlne dostat z Racianskeho na jeden prestup.No urcite sa hned niekto ozve ,ze je problem sa tahat s batozinou.
L3 by som dal ako bola pocas vyluky. V sedle predlzeny int. na dvojnasobny. Naopak by som posilnil linky smer centrum.Pripadne zrusit ved od D.U. sa da prestupit na hrane.
No to sa tu uz preberalo s x-variantami.
K vytazenosti L1. Urcite patri medzi najviac vytazene.
pán komisár Derrick, mohli by ste vedieť, že okrem L1 zrušil v návrhu umne aj prevádzku na L3, čiže by musela premávať L5 čo by bolo super zlepšenie súčasného stavu, kedy sa z Obchodnej do ostatných m.č. človek nedostane okrem L13 ničím iným.
Re #167098 810zssk: mimochodom, pár dní nazad som v sedle prac. dňa videl L1 na semaforoch Nám. SNP smer ŽST N.M. s asi 10-15 ľuďmi dokopy v obidvoch vozňoch. ?
Až také jednoduché by to nebolo: Dúbravka po 21:00 má len 1 + 12, čiže 10min interval, ak by premávala iba 12 s 15min bolo by to zhoršenie o 2 spoje/hod, ak by 5 premávala až do 23:00 bolo by to pridanie 2 spojov/hod.
tak či tak je 15min pre Dúbravka - Patrónka - SAV bieda. Mali spojiť L34 s 84, skrátiť to na dobu premávky 5:30-20:30 a cez prázdniny iba v špičke, lebo 24min v sedle na L84 je kravina, L99 stačí bohate. Mimochodom už som zažil aj také situácie, že L34 a 83 šli v závese za sebou mimo špičky večer ? efektivita ako "hrom" ?
to rovno môže DPB vybrať do praxe jeden z tých troch variantov pre i=8//15, ktorý mu leží už takmer 1,5 roka na stole. Resp. musel by to najprv magoriát schváliť.
Práveže si myslím, že teraz keďže majú 4. ročníky volno, budú žiaci akurát viac cestovať aj v sedle, veď doteraz boli v sedle v škole. A vysokoškolákov tiež nemôžeš úplne odfajčiť, ešte stále je skúškové.
premeral som si to na Google Earth a bolo by to dlhšie. Odhalil si ma, proste tak ma to napadlo, že jeden bus cez Apollo, ale asi by to zmysel nemalo. Jedine, keby ten bus stál pri ASMN.
Aj pri hodinovom intervale je vyuzivana dost v smere Nobelova - Slimak. Z domu sa da na to nacasovat.
Rezerva je v dobe prevadzky. Vikend by stacil 7-20.
L57 som myslel iba potiahnutie na Technicku cez vikend. V momentalnej situacii je zo vsak scifi nieco posilnovat a nebodaj predlzovat linky.
S tym rusenim L17 je to pravda? L7 ostane? Zeby predcasny prazdninovy grafikon. To je na tom Bratislava az tak zle
Kedze normalne linkove vedenie elektriciek je zatial v nedohladne snazil som sa nejako poriesit aspon vikendovu (pripadne aj neskoru vecernu) premavku kde je to naozaj tragicke s tymi 20 minutovymi intervalmi.
Moj navrh je zrusit linky 1, 3 a 8, pricom na ostatnych linkach by sa preslo na 15-minutovy takt. Potom by sa ovela lepsie dali robit preklady a nadvaznosti (o tom nabuduce) a pri tom by neslo o dramaticke znizenie kapacity - na ruzinovskej, dubravskej aj racianskej radiale by doslo k ubudnutiu len jedneho spoja za hodinu (co v tychto prevadzkovych dnoch nie je podla mna nejaka tragedia).
Navyse ak su moje prepocty spravne, nestalo by to viac, vysledok je mierne mensi ako dnes - za kazdu hodinu by poklesli vykony o 18,8 km.
Jedine miesta kde by to bolo dramaticke su ZST Nove Mesto (uplne zastavenie premavky) a hlavna stanica (pokles kapacity o skoro 40%).
Riesenim tej hlavnej stanice by mohlo byt zahustenie L2:
- Hlavna stanica - Zatisie: kazdych 7,5 minut
- Zatisie - Zlate piesky: kazdych 15 minut
- Zatisie - ZST Nove Mesto: kazdych 15 minut
teda kazdy druhy spoj by koncil uz na ZSTNM.
To by ale bol ale narast vozokm o 37,2, cize celkovy vysledok by bol narast vykonov co dnes asi nie je realne.
OK, nech to niekto objasní (Mike, Valec?), ako presne sa počítajú vzkm, žeby si mal pravdu?
Ja som sa snažil poukázať na to, že pridanie povedzme ďalšieho poradia na linku (ako sa to nedávno na viacerých stalo - nie 63) znamená zvýšenie nákladov na prevádzku MHD, avšak teraz sa predkladajú škrty v dopravnej obslužnosti preto, aby sa ušetrili náklady.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk
Moj navrh je zrusit linky 1, 3 a 8, pricom na ostatnych linkach by sa preslo na 15-minutovy takt. Potom by sa ovela lepsie dali robit preklady a nadvaznosti (o tom nabuduce) a pri tom by neslo o dramaticke znizenie kapacity - na ruzinovskej, dubravskej aj racianskej radiale by doslo k ubudnutiu len jedneho spoja za hodinu (co v tychto prevadzkovych dnoch nie je podla mna nejaka tragedia).
Navyse ak su moje prepocty spravne, nestalo by to viac, vysledok je mierne mensi ako dnes - za kazdu hodinu by poklesli vykony o 18,8 km.
Jedine miesta kde by to bolo dramaticke su ZST Nove Mesto (uplne zastavenie premavky) a hlavna stanica (pokles kapacity o skoro 40%).
Riesenim tej hlavnej stanice by mohlo byt zahustenie L2:
- Hlavna stanica - Zatisie: kazdych 7,5 minut
- Zatisie - Zlate piesky: kazdych 15 minut
- Zatisie - ZST Nove Mesto: kazdych 15 minut
teda kazdy druhy spoj by koncil uz na ZSTNM.
To by ale bol ale narast vozokm o 37,2, cize celkovy vysledok by bol narast vykonov co dnes asi nie je realne.