Reakcia na: Solider #158237:
aké tri trate nad zemou? Ibaže ak by som chcel pokryť vyťažený smer HL.st. - Trnavské mýto električkou po povrchu by to nešlo, lebo električkové obratisko je pod úrovňou terénu a nie je nikde po Šancovej priestor takú trať vyústiť na povrch. Celá finta je to, že dokopy by sme tu mali iba úsek Hl.st. - Trnavské mýto pod zemou a ešte Patrónka - Mokrohájska, ktoré by slúžili na prekonanie priestorovo náročného úseku. Teda netvár sa tak tragicky a zhrozene.
ivanbuto
- Momentálne je na Rožňavskej stredový zelený pás, ktorý, po odstranení bilbordov a revitalizácii môže tvoriť pomerne výrazný estetický a ekologický prvok.
- Na Rožňavskej od Trnavskej až po Zimák je v smere do mesta BUS pruh, ktorý plní svoju funkciu dobre.
- V opačnom smere síce nie je BUS pruh, ale ak by sa dobudoval na kritickom úseku Zimný štadión - Bajkalská, na zvyšku už nie je potrebný - zdržania na Rožňavskej nie sú dramatické (aspoň pre trolejbusy).
- Plus naozaj momentálne tá komunikácia slúži čiastočne aj ako náhradný tranzitný smer.
Ak by sa totiž mala robiť električka, malo by to byť výhľadovo s priestorovým obmedzením IAD a so zachovaním zelene, nie tak, že sa nahradí zelený pás a ostane rovnaký priestor pre autá. Takéto riešenie je momentálne naozaj skôr fantáziou.
Na záver, zamyslite sa trochu aj nad dopravnou obsluhou územia, napr. aké prepravené vzťahy a prepojenia ponúkajú linky 204/205, a ako by električka obsluhovala Trnávku.
Inak mám rád rôzne nápady a vízie, ale energiu je podľa mňa lepšie sústrediť na realistickejšie možnosti zlepšenia MHD, (električiek, ale aj cestnej MHD) v nasledujúcich 10-15 rokoch.