Reakcia na: Martin Fundárek #157767:
keďže mi otec robí na ZSSK tak som s ním o tom hodil reč... Konali sa rôzne zasadnutia na tie témy, preberala sa aj električka. Pri električke je vraj ten problém, že ak sa Starý most dvihne o 1m vraj bude na zjazde na Šafko také stúpanie, že to nie je možné pre električku vytiahnúť hore, teda určite v zime bude problém s tým, keď ešte bude plná ľudí. Na druhej strane by nás ale električka vyšla lacnejšie ako S-Bahn z toho dôvodu, že mesto musí z nákladov na vybudovanie tunela ako aj trate cez Petržalku dať 30% nákladov, čo by pri celkovej cene projektov presiahlo náklady na električku. A ja sa teraz teba pýtam, čo je pravdy na tom stúpaní na Starý most, ako je to možno riešiť a či tam nebude problém s adhéziou. Navyše podľa môjho názoru čo sa týka realizácie projektu TEN-T, tak určite začiatok stavebných prác je v nedohľadne, resp. poriadne ďaleko, takže spustenie prevádzky do roku 2015 je nereálne a podľa mňa sa dovtedy nezačne ani stavať. Pri električke je reálne aby sme do roku 2015 mali trať až po Janíkov dvor ak neostane iba pri predvolebných namotávkach.
Martin Fundárek
Trať cez stred Petržalky nie je súčasťou TEN-T a EÚ ju NEBUDE financovať z prostriedkov na projekty TEN-T. Bude ju financovať z nejakého iného fondu (nechci po mne vedieť, akého, ja v tom mám hokej), z ktorého sa dá financovať interoperabilita. Ale EÚ zaplatí len 80 % oprávnených nákladov, t.j. nákladov na výstavbu ŽELEZNIČNEJ trate. 20 % musí cvaknúť štát. A všetko to, čo je navyše, t.j. všetky náklady súvisiace s tým, aby bola trať DUÁLNA, musí platiť mesto. A to je 23-27 % nákladov navyše oproti čisto železničnej trati (v rovnakom variante výškového vedenia).