Reakcia na: 2xT3SUCS #138691:
Musím Ťa poopraviť - zrýchlovačové T3 majú kúrenie zapojene tak, ako vraví S499.1023, jemu veriť môžeš - hoci s tými vozmi "len" jazdil, vie toho o ich zapojení viac než mnohí dielenskí, ktorí ich majú opravovať. Len upresním - poloha "0" (prirodzene) nekúri, pri "1" sa zapínajú špirály vo vzduchovom kanáli po pravej strane v celej dĺžke voza (áno, v ňom sú špirály tiež, a ak je v polohe "1" plech kanála miestami studený, tak sú niektoré špirály vadné, ak je studený celý, asi je vadný 24V obvod stykača/stykač/600V poistka) a tiež pod piesočníkmi, v polohe "2" sa k nim pridávajú špirály pod sedačkami. O prepojení kúrenia medzi vozmi som nevedel, my to tak na našich krasňanských T3G a T3M už nejaký čas máme a som rád že aj na Juráku sa nechali inšpirovať. V tom prípade všetko platí pre oba vozy rovnako.Kúrenie odpadovým teplom od zrýchlovača nie je blbosť, ale presne ako hovorí S499.1023, funguje len keď zrýchlovač nejaké teplo vyvíja, teda v prvých fázach rozjazdu voza (až do postupného vychladnutia) a pri brzdení - čím silnejšie a čím z vyššej rýchlosti, tým viac tepla vyrobí. Pri voľnobehu a pri státí v kľude zrýchlovač vďaka intenzívnemu fúkaniu MG pomerne rýchlo vychladne, takže po 10-15 sekundách už, prirodzene, nekúri vôbec - nemá čím, keď cezeň nepreteká prúd (resp. pri voľnobehu preteká, ale veľmi málo - len prúd prípravy). Preto v zime nemám rád vodičov, ktorí so zrýchlovačmi jazdia dlhé úseky voľnobehom a málo brzdia - málo nakúria zrýchlovačom do voza

tr3mp
#138686 tr3mp: "- Vybudovať ET Hlavná stanica - Šancová - Trnavské mýto"