Reakcia na: Emo #138724:
keď si zoberiem, že dnešné električky dokážu odviezť naraz až 250 cestujúcich a to aj pri 6os/mxm a keď uvážim aj pri extrémne utopistickom faktore, žeby každé auto viezlo 4 ľudí (vzhľadom na to, čo ráno vidím, tak vidieť auto vezúce 2 ľudí je tiež rarita, tak číslo 2 postačí...), tak je to 62-63 áut. Jednoznačne som ja pre električku a na autá môžem z vysoka srať. Roky sa IAD ustupuje a na MHD sa serie. A vidno nejaké zlepšenie? Žiadne, vecí sú čím ďalej tým horšie a IAD si žiada stále viac a viac. Ale čo vyžaduje električková trať? Jednorázovo vyčleniť pre ňu priestor, financie, vystavať, raz za čas rekonštrukcia a električka nepožaduje ani žiadne parkovacie miesta v centre, neznečisťuje ovzdušie a argumenty o hlučnosti sú irelevantné a môže ich vysloviť akurát tak človek čo vyslovene stojí proti električke.
tr3mp
Aha, mám vo vete preklep. Chcel som napísať "Ak by mala opätovne stáť električková trať na Štefánikovej". ?
"počet prejazdov v smere do mesta by sa zvýšil o všetky vjazdy z vedľajších ulíc"
Práve preto som ju umiestnil vpravo v smere na Hlavnú stanicu, tu ústi len Spojná a Leškova. Leškovu by som zaslepil úplne, Spojná by bola tiež na zváženie, keďže v mojom návrhu by Štefánikova stratila na význame pre IAD. Vedenie po tejto strane umožňuje bezproblémovú lokalizáciu zastávky Hodžovo námestie na strane od fontány. V rýchlosti som to nakreslil, odporúčam max. zoom: http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8&hl=sk&msa=0&msid=100189352358176269601.00047684f05468227372a&t=k&z=15
"trať hl. st. - Šancová – Trnavská by opäť bola spojená so súbehmi, mala by zmysel iba vtedy, ak by sa založil úplne nový koncept linkovania MHD"
To je samozrejmé.
"že dopravný prúd by sa preniesol zo Štefánikovej na Mýtnu atď., to čo mi nie je jasné ohľadom rozšírenia Štefanovičovej je zmysel takej kapacitnej línie zo širšieho do užšieho stredu mesta, navyše s vyústením na kapacitne nedostatočnú Radlinského, "
Účelom by bolo práve ponúknuť náhradnú kapacitu namiesto Štefánikovej na obsluhu centra (zo smeru Pražská a Kramáre). Namiesto Štefánikovej by sa použila Štefanovičova - Nám. slobody - Nám. 1. mája.
Ubratie kapacity na Šancovej by nahrádzala severná tangenta.
Radlinského by zostala ako je, len pre ľudí, čo tu končia cestu.
Samozrejme, skapacitnenie Štefanovičovej môže pobádať k dobudovaniu tzv. priečnej osi - teda jej predĺženia k autobusovej stanici a na Most Apollo, ale nemyslím, si, že toto je práve smer, ktorým by sa malo ísť.
"budovanie podzemných parkovísk má veľký boom, Nám. slobody ako vážny adept sa skloňuje už dlhšie, súhlasil by som, ak by zanikli parkovacie miesta na povrchu, pred STU i oproti, ale oveľa výhodnejšie by bolo nevťahovať IAD do centra a ľudí radšej prepravovať MHD"
V tomto sa zhodneme. Avšak preferencia MHD nie je len absolútny zákaz IAD. Ja by som to v centre riešil ponúknutím kapacity v podzemných parkoviskách a maximálnym rušením parkovacích miest na povrchu. Uvoľnili by sa ulice pre ľudí a auto na cestu do centra by používal naozaj len ten, kto na to má, alebo to nutne potrebuje, ale platene.