Reakcia na: Ik #138273:
Ano autobusy sa skladaju napr. aj z naprav a klbov, ktore si schvalne prehliadol. Myslis, ze je normalne, ze za meter dlhsi autobus sa priplaca niekolko milionov? Pritom vyrobit 19m vozidlo nie je az taky problem ako pri dvojklbe. Iny vyrobcovia ich nevyrabaju preto lebo neni po nich dopyt. Ved aj v Nemecku ich jazdi len par a MB ich dodava hlavne pre Istanbul tusim. Preco sa nechcelo asi Manu prihlasovat? Musel by odladit prototyp pre len 40ks zakazku z ktorej pride mozno len 10ks. Mercedesy su kvalitne autobusy ano, som rad, ze sem pridu dake klby po dlhom case, ale radsej mali objednat viac Citar ako 40 CapaCity, ktorych mozno ani 40 nepride. Ved su drahsie nez trolejbus s dualnym pohonom co je omnoho zlozitejsie vozidlo...
Ik
Tak nám prosím ťa opíš tie rovnaké diely? Ty si myslíš, že autobusy sú zložené z palubných dosiek a sedadiel? ?
Pokiaľ to je všetko také rovnaké a jednoduché, prečo IVECO, alebo TEDOM nevyrába tiež 20m vozy? A nepredáva ich za polovičnú cenu ako Mercedes!?! ? Hovorí ti niečo slovné spojenie "Know-How" ?
Hovoríš, že je nevýhodné kupovať kapacitnejšie vozy, ale už je podľa teba ekonomicke efektívne, pokiaľ sa zahustí interval. Nenapadlo ťa, že na to potrebuješ väčší počet vozidiel, do ktorých musíš posadiť vodičov, ktorých samozrejme platíš! A navyše zlepšovať 4 min. interval, by bolo veľmi zaujímavé.
Určite radšej nech vysúťažia Mercedesy, ako keby sa mali snažiť o SOR-y. Bratislava takéto vozy potrebuje, pretože nemá ani nosný dopravný systém, a bohužiaľ ani integrovaný dopravný systém ako je to vo väčšine vyspelých miest.