Pauer, si mimo. Budem ťa parafrázovať. Čo tak si ísť niekedy vyskúšať život v Bratislave v pozícii chodca? Čo tak si ísť niekedy vyskúšať dennodennú realitu matky s kočíkom? Čo tak si ísť niekedy vyskúšať bratislavskú dopravu v pozícii cyklistu? Čo tak si poutierať predné sklo a obzrieť si lepšie bratislavské ulice? Čo tak sa ísť po takýchto uliciach poprechádzať? Peši. Bicyklom.
Že po dopravných tepnách sa chodci nemajú čo prechádzať? Chyba. Chodci sa majú právo pohybovať sa v širšom centre po chodníku, ktorý je súčasťou akejkoľvek rušnej ulice bez toho, aby sa musel vyhýbať autám. Chodci sa majú právo pohybovať v pešej zóne bez toho, aby museli dávať na autá dávať pozor. Autám v Bratislave toho patrí podstatne viac, než ostatnej doprave, z toho pramení u nemálo ľudí averzia, ktorej nerozumieš.
Nejde tu len o preferenciu MHD. Mestá, v ktorých sa berie peší pohyb po ulici ako nutnosť, mestá, kde cyklista je nepriateľom a chudákom, ktorý nemá na auto, mestá, ktoré uprednostňujú technokratický prístup pred estetickým a mestá, ktorého obyvatelia majú jediný problém - kde zaparkovať, kde bratislavský životný štýl má prednosť pred priateľným životným prostredím a celkovou vizážou mesta, takéto mestá nie sú vo vyspelom a modernom svete 21. storočia vítané.
Že po dopravných tepnách sa chodci nemajú čo prechádzať? Chyba. Chodci sa majú právo pohybovať sa v širšom centre po chodníku, ktorý je súčasťou akejkoľvek rušnej ulice bez toho, aby sa musel vyhýbať autám. Chodci sa majú právo pohybovať v pešej zóne bez toho, aby museli dávať na autá dávať pozor. Autám v Bratislave toho patrí podstatne viac, než ostatnej doprave, z toho pramení u nemálo ľudí averzia, ktorej nerozumieš.
Nejde tu len o preferenciu MHD. Mestá, v ktorých sa berie peší pohyb po ulici ako nutnosť, mestá, kde cyklista je nepriateľom a chudákom, ktorý nemá na auto, mestá, ktoré uprednostňujú technokratický prístup pred estetickým a mestá, ktorého obyvatelia majú jediný problém - kde zaparkovať, kde bratislavský životný štýl má prednosť pred priateľným životným prostredím a celkovou vizážou mesta, takéto mestá nie sú vo vyspelom a modernom svete 21. storočia vítané.
MatejBA
Ja by som videl dovod preco by auto malo zastavit kvoli MHD (resp davat prednost) - v aute sedi 1-4 ludia, co sa trepu do prace, v MHD je ich viac ?
Bezdaka som naposledy stretol mozno pred 2 mesiacmi v MHD a aj to ho hned vysmaril z busu vodic (a to cestujem 2x elektrickou a 3x busom denne). Alebo mam proste stastie.
A v aute mas mozno klimu a miesto na sedenie, a nulovy vyskyt krvilacnej geriatrie s 50 Lidl taskami, co ta ubiju palickou na smrt (?) , ale tymto vsetkym prispievas k znecistovaniu ovzdusia, zapcham (predsalen viac problemu urobi 40 aut s 1 osobou ako 10 aut so 4 osobami ci autobus so 40 ludmi) a niceniu MHD (nepriamo - cez papalasov, co chcu lepsie IAD ako MHD)
Ale uprimne, uz aj ja setrim na auto ?