Reakcia na: Majo #125358:
A v čom sú poruchové? Nebude to vo výzboroji? Pokiaľ áno prečo ju neskúsili vymeniť za inú? Ad napr. naše BA T6 boli tiež poruchové a pomenili veci a už sú spoľahlivé. "Za zmienku stojí to, že tieto električky boli spočiatku také problémové, že musela byť obmenená veľká časť elektrických súčiastok, takže dnes už nie je možné nájsť jedinú pôvodnú T6A5, pričom podľa viacerých zdrojov je každá súprava čo sa výzbroje týka "prototypom"."
Majo
Praha - 8 základných typov električiek (T3, T3M, T3R.P, T3R.PLF, T6A5, KT8D5, KT8.RN2P, 14T) - zbavili sa protypov (T3G, T3R) za účelom zníženia počtu typov, pri celkovom počte električiek je to vyhovujúci počet;
Plzeň - 9 typov - T3, T3G, T3M (výzbroj Škoda), T3R.P, T3R.PLF, K3, 03T, KT8D5, KT8.RN2P - to je síce dosť, ale onedlho zmiznú hneď 3 typy - odporové T3, KT8D5 (všetky budú prerobené na KT8.RN2P), 03T plánujú odpredať;
Most-Litvínov - 3 typy - T3, T3M (výzbroj TV14), 03T;
Liberec - 5 typov - T2R, T3, T3M (výzbroj Škoda), T3R.P, T3R.PLF;
Olomouc - 5 typov - T3, T3R.P, T3R.PLF, 03T, Trio;
Košice - 4 typy - T3, T6A5, KT8D5, KT8D5R.N2.
Do prehľadu som nezapočítal vozidlá, ktoré sú dlhodobo odstavené (napr. košická T3Mod, liberecká RT6S, pražské RT6N1/RT6N2) a nerozlišoval som typy, ktoré sú takmer rovnaké (T3/T3SU/T3SUCS; T3R.P/T3R.PV). Brno som úmyselne nespomínal, lebo tam sa o unifikácii hovoriť nedá a to isté Ostrava - tam majú na pomerne vysoký počet električiek ale objektívny dôvod - sami niektoré z nich vyrábajú, a teda potrebujú jednotlivé typy aj odskúšať.
Naproti mestám, ktoré som spomínal, má Bratislava až 11 základných typov električiek - T3, T3M, T3G, T3S, T3P, T3AS, T3Mod, K2, K2G, K2S, T6A5 - a ak by sme tu mali ešte Vario LF2, K3 a ešte niečo trijčlánkové, vyšplhal by sa tento počet až na 14 typov.
Takže kto tu nemá čím podložiť svoje tvrdenia, pán ochutnávač-diskalkulik?