Reakcia na: 6222 #123559:
Veľmi sa toho teda v doprave nerobí, aj keď voľačo je to psovimucha. Jeden z kladov je napriklad trolejbusy NA Dlhé Diely ale aj to je taký "nedorobok". To je už taký problé normálne to napojiť na zvyšok siete? Pár drátov...Njo samo...niečo to stojí, ale návratnosť nákladov by určite bola -to pretahovanie 15TRky niečo tiež stojí, koľko penazí sa vyhádzalo za pokazené agregáty 25tiek atd...
Možno ešte by som zaradil rekonštrukciu Obchodnej a Kapucínskej ulice -len tiež pri tej príležitosti sa mal jednoznačne zrekonštruvať i tunel.
Ja ale vidím, žial viacej negatív. Kupovovanie morálne zastaralých električiek K2S, ktoré sú nie len, že u nás ale pomály aj na Ukrajne zastaralé -aj v Kijeve jazdí čiast. nízkopodlažná KT3UA.
Totálne celkovo zanedbaná preferencia MHD -ved áut stále pribúda pretože jazda autom je stále výhodnejšia ako MHD -treba zaviesť mýto do centra.
Ďalej neskutočné meškanie spistenia BID -už pomály pred rokom(!!!) to malo byť.
Neskutočné meškanie vybudovania nosneho dopr. systému v Petržalke -meškanie min 25. rokov.
Odfláknutá rekonštrukcia záhradníckej, meškanie dodávky kĺbových autobusov -to čo ma teraz napadlo a určite ešte i v mnohom dalšom údržba vozidiel atd...
MiroBA
No kedže je toto fórum o doprave -dotknem sa hlavne dopravy. Už na ČR je možnosť vidieť že nielen dopravné prostriedky dovážajú ale aj majú export aspoň do krajín býv. východného bloku. -napr. Inekon DPO produkty Trolejbus trolino do pobaltských krajín (tuším aj Vilnius neviem teraz z voleja). Potom Škoda 16T do mesta Vratislav.
Skorej ešte lepší príklad je Poľsko ktoré autobusmi Solaris dobýva pomály celú EU -i také krajiny ako Švajčiarsko, či Nemecko - konkrétne Berlín. Síce je pravda, že tieto autobusy majú súčiastky zväčša vyrobené "západnými" firmami. No konečná finalizácia je v Poľsku. Zdroj lacnej pracovnej sily sme boli spočiatku, teraz už ani nie a je otázkou času kedy i tie automobilky od nás zutekájú do dalších novšie prijatých členov či na Ukrajnu a pod.