Reakcia na: MiroBA #122189:
Násyp je na viacerých miestach prerušený.Vo Wolfsthali je od Bahnhofu smerom k nám trasa pôvodnej trate zastavaná, pozmenky predané.
Tá vlečka z našej strany vedľa Bratskej sa už nepoužíva, časť koľajníc je pokradnutá (cigánmi).
Preklenúť diaľnicu mostom nie je také ľahké, ako o tom píšeš... teda ľahko sa to naprojektuje aj postaví, ale niečo to stojí.
K celkovým nákladom na stavbu trate pripočítaj cenu za výkup pozemkov, ktorá býva veľmi zhruba rovnakaá ako samotné náklady na stavbu trate... (aj keď dajme tomu tu to bude menej, lebo až po diaľnicu vlastní pozemky ŽSR (dúfam)
Trasa by bola nerenatabilná, pretože hentie rakúske dedinky an der Donau nespravia dostatočný potnciál na naplnenie vlaku, a do Viedne by s tým chodili iba šotouši, navyše prepojenie letíska Schwechat a M. R. Štefánik bude zabezpečené cez koridor TEN-T.
Napriek tomu za Tebou uvedené prepojenie začíanjú lobbovať rakúski podnikatelia, avšak nechcú prispieť ani korunu...
Keď už tak veľmi vymýšľajú nech si napoja tú svoju S7 z Wolfsthalu cez Berg do Kittsee niekde pred svoju žst.. efekt bude rovnaký a všetko bude iba na ich území
MiroBA
Wolfsthalu. To spojenie je ozaj málo vyťažené a neatraktívne pre celotýždennú prevádzku, keď tak by som to preklasifikoval
ako doplnkový turistický spoj, napr. by jazdil len o víkendoch.
Možno to tu už aj bolo ale mňa napadla jedna vec. Načo šaškovať s autobusom keď by mohlo toto spojenie existovať celkom reálne vlakom s pokračovaním až do Viedne. A to nasledovne: Do Wolfsthalu trať už existuje a momentálne tam vlaky končia ale údajne aj keď dosť v chatrnom stave trať pokračuje až po hranicu SR. Niekde som videl fotky, min. násyp je možno by stačilo len kolajnice položiť a kríky osekať. Zase z našej strany od Žel. stanice Petržalka existuje vlečka ktorá vedie popri Bratskej skoro až po dialnicu.
Jedine čo by bolo treba preklenúť dialnicu mostom a prepojit tieto dva konce a to tak počítam by mohlo byť okolo 500m novej trate možno ani to nie. Keby sa toho nejaký kompetentný chytil a by to naprojektoval. Inak by ma zaujímalo či také úvahy vôbec boli. Podľa mňa to nemože byť nejak finančne náročné.
A trasa nemože byť nerantabilná pretože by to bola jednoznačne najkratšia trasa do Viedne bez prestupu aj pre rýchliky možno, no ale neviem či dovoľujú parametre trate Pressburger Bahn. Už aj to mi príde teraz komické tento názov keď v skutočnosti až do Bratislavy nevedie dobrých 60rokov. ?