Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: ufo #118511:
A aby som nezabudol - aký TIS kedy jazdil do Stralsundu?
Reakcia na: Majo #118531:
Ak kukneme na cenu K2S a novej elektricky, tak sa to stale oplaca.
V poslednom čase mám pocit, že nie som v diskusnom fóre o MHD v Bratislave, ale na diskusnom fóre o vlakoch... ?
Reakcia na: ufo #118511:
Móric nemá najmenší problém vyrobiť vozy na 200 km/h. Ale taký voz je výrazne drahší, bo tlakotesnosť.
Reakcia na: Majo #118529:
Mne byva znama v Kvetoslavove a o kapacitnych problemoch nehovori. Ale spytam sa, ked bude online.
K zeleznici sa vratil urcite aj preto, ze nikto nema nervy na tamojsie zapchy pri ceste do a z Bratislavy.

Inak rentabilite trati by urcite pomohli aj sprievodcovia. Uz sa mi niekolkokrat stalo, ze nebol ziaden a ak bol listky nekontroloval iba sa presiel po vlaku. Pri vecernych/nocnych spojoch ked si kupujes listok az vo vlaku, je to myslim velky problem.
Reakcia na: Ámos #118528:
Modernizácia sa vždy dá spraviť tak, aby vozidlo vyzeralo ako nové. Viď K2S. Ale podstatné je, či to za tú cenu stojí a či sa potom neoplatí kúpiť už naozaj nové vozidlo.
Reakcia na: Solider #118527:
niekedy ti nad tym hlava stoji, preco nieco podplatia a ine nie.
No 840 mohlo byt viac. Tender na 35 motorovych jednotiek za Dzurindovej vlady padol vdaka odhalenemu klientelizmu. Ci to bola skoda?! Pretunelovali sa inak...
Reakcia na: Ámos #118522:
A zase došli argumenty, takže hádžeš vinu na šotoušstvo? Ako Ti mám vysvetliť, aby si to pochopil, že vlaky nefotím? Ak, tak len pri nejakej akcii, ale v zásade fotím len MHD... Tie vozne som uviedol len ako príklad, čo by tam mohlo jazdiť, netvrdím, že všetky v jednej súprave. Šukafóny tam postačujúce určite nie sú. Mám napr. známeho čo každý piatok cestuje z BA do DS a v nedeľu naspäť a odvtedy, čo tam začal jazdiť Turancar za výhodnú cenu a rýchlo, presedlal z vlaku na autobus. Odkedy na ten "jeho" vlak začali zločinci opäť nasadzovať klasickú súpravu s Okuliarnikom, vrátil sa k železnici, aj keď je to o pár korún drahšie ako autobus. Ale je to pohodlné.
Reakcia na: Majo #118525:
Samozrejme, ze sa da. Vsetko sa da zmodernizovat. Aj nase T3P su modernizovane. Ale stale vyzeraju ako z roku 196x.
A to je to co cestujucemu vadi. Chce sa vozit moderne alebo mat aspon ten pocit.
Reakcia na: Ámos #118524:
Keby urobili opäť nejaký kamarátsky biznis, napríklad s 840, nevidím dôvod, prečo by ich nemohlo byť viac. Veď to vozidlo je nízkopodlažné aj po motorickej stránke vcelku dobré 🙂
Reakcia na: Solider #118520:
Zrejme to bude tým, ako boli nastavené podmienky tendra.
Reakcia na: Ámos #118519:
830 boli vyrobené v rokoch 1949 - 1960, 850/1 v rokoch 1962 - 1968 a 810 v rokoch 1973 - 1982. 810 boli navrhnuté len na ľahké výkony, nie na dlhé vozebné ramená, na akých jazdia dnes. Ja by som si 81X určite nevybral, lebo mám rád svoju chrbticu. A myslíš, že 850/1 sa nedá modernizovať? Zaujímavé, že v ČR to išlo...
Reakcia na: Solider #118520:
tiez je mi zahadou, preco sa nikto neprihlasil. Teda minimalne Vrutky s 840.
Reakcia na: Majo #118521:

Samozrejme, ze je to na hlavu postavene ak je to pravda (o tych 15 mil.) Tolko veci som si tu uz precital a hovno z toho bola pravda.
Budu to 671 nie 471. Ale to je detail.
A ano radsej 840 ako 813+913, ale tu uz by sme potrebovali rozdiel v cenovej urovni oboch vozidiel. Aj to je dolezite.
Reakcia na: Majo #118518:

sorry, ale stale sa nedokazem zbyvit dojmu, ze vsetko by daval tak aby sa to dobre fotilo. Ved co je lepsie ako mat na jednej fotke co najviac moznych typov voznov (B/Bd/Bdt/Bdtmee)
Akvaria su na tej trati postacujuce, len by tam mohli dat modernizovane vozy alebo aj bagety.
Reakcia na: Ámos #118517:
Nemám nič proti domácim firmám, božechráň. Ale kupoval by som ich produkty len vtedy, ak by zodpovedali narokom na modrnu zeleznicnu dopravu. Napr. za cenu tých 40 bagiet (či koľko ich je objednaných) mohla radšej ŽOS Vrútky vyrobiť ďalšie GTW 2/6 (840), príp. aj dlhšie GTW 4/8. Ale aby niekto platil ŽOS Zvolen za modernizáciu Okuliarnika len o 15 mil. menej ako za nákup nového Herkulesa, to je minimálne na hlavu postavené. Nový rušeň má predsa lepšie vlastnosti a vydrží dlhšie ako modernizovaný. A 10 ks 471 budeme mat aj my, vyhrali tender.
Reakcia na: Majo #118518:
Tender na tebou spomínanú viacčlánkovú motorovú jednotku bol, ale nikto sa do neho nepríhlasil tak ho zrušili.
Reakcia na: Majo #118516:
prepac ale keby mi postavili vedla seba 81x, 830 a 851, ktore pojdu na rovnakej trase, tak si vyberiem 81x. Preco, lebo jej vyzor je najmodernejsi a teda vzbudzuje doveru, ze sa do cielovej stanice dostanem.
Z ktorych rokov pochadzaju vobec tieto rady?
Reakcia na: Ámos #118512:
A k tej trati BA - KN. Za súčasnej situácie vozidlového parku by som na trati BA - KN nasadzoval 750+B/Bd/Bdt/Bdtmee (povedzme jeden vozeň v súprave s kupé a ostatné veľkopriestorové). 810/812 by som nasadzoval na vlaky premávajúce len po Dunajskú Stredu, aj to iba na tie menej vyťažené. Ale za optimálne riešenie do budúcnosti by som považoval nákup nejakej viacčlánkovej motorovej jednotky (niečo na štýl 840).
Reakcia na: Solider #118514:
a co ja viem co je gorila... uz som to tu pisal niekolko krat a napisem znovu do zeleznic sa nevyznam.
Mam len vnemy a dojmy obycajneho cestjuceho, jedinu prezyvku ktoru pouzivam a bezpecne viem o aky vlak ide je akvarium (aj ked sa zrejme nepouziva u znalcov) a teraz vdaka majovi bageta. Co sa mi lubi.
Ale jednoducho nemam rad vyhlasenia typu, ZSSK je j*bnuty, lebo objednava vozy od domaceho vyrobcu a tie sposobuju odliv cestujucich. Ako neexistuju jednoduche riesenia neexistuju ani jednoduche vysvetlenia.
ZSSK za 9 mesiacov tohto roka prepravil viac cestujucich ako za cely 2007. A teraz nech mi majo vysvetli ako to, ked bagety jazdia a je ich viac ako v 2007. A modernizovane ci nove vozne stale robia ZOS Trnava ci Vrutky.

Aj ja by som bol rad co ja viem desiram ci talentom, herkulom a taurusom, ale jednoducho nasa ekonomika nane este nema. Osobne som velmi prekvapeny, ze do osobakov by malo ist 70 klimatizovanych Bckovych voznov.

Aj CD kupuju 471 aj ked podla toho co som sa docital na ceskych forach su poruchove. A nasa 813+913 sa minimalne zatial neroztrhla tak ako regionova (neviem co je kvalitnejsie, reginova je vsak aspon NP) A to su CD vacsie, ich preprava cestujucich je zrejme kvalitnejsia a firma spolu so statom je bohatsia.
Praha robi tendre na mieru ceskym vyrobcom a nikto sa nadtym nepozastavuje, lebo cesky nacionalizmus sa berie v pohode na rozdiel od slovenskeho.

Nase ZOSky sa tiez mozu casom vypracovat. Najprv reko, potom modernizacie a na zaklade ziskaneho know-how pridu mozno casom uplne nove koncepty nevychadzajuce z tych starych.

SOR, vyrobca polnohospodarskych strojov ak sa nemylim, bol pred rokom ci dvoma najvacsim prazskym lokalpatriotom akeho poznam dehonestovany otazkou: "SOR, je to vobec autobus?" a dnes je zrejme iste, ze Praha bude mat od SORu 620 - 720 busov. A preco? Lebo dostal sancu a jeho busy niekto kupoval.

(fu, som sa rozohnil ? )

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.