Reakcia na: Ámos #102636:
A to ja zasa súhlasím (napriek tomu, že mi to ccestovné o čosi zdvihne). Rozdelenie električeniek na dve zóny bolo od počiatku umelé a chybné.
tak ma to zaujima
) tak bude musiet byt celu cestu v strehu, kedy ktoru zonu prekrocil... pochybujem ze SL stihnu namotnovat dovtedy do vsetkych busov vnutorne transparenty, cize ludia si budu musiet zastavky odpocitavat...
, pri vzdialenosti 41 km sa cena vyrovnáva a od 51 km začína byť autobus lacenjší (na vziadlenosti 71-80 a 91-100 km až o 11
. Ak sa však má tento nezmysel vyriešiť tak, že BID cestovné bude vyššie, než lístky ZSSK, potom BID stráca jeden z dôvodov svojej existencie - pretože ľudia budú naďalej kupovať klasické lístky a nie lístky integrované.
d3k0
* 1. typ: Mam sietovy PCL, cestujem z regionu do 1. zastavky 2. pasma, dalej MHD
2. typ: Mam PCL pre 1. pasmo, cestujem z regionu do 1. zastavky 1. pasma, dalej MHD
3. typ: Mam PCL pre 1. pasmo, cestujem z regionu na ASMN, dalej MHD
4. typ: Nemam elektricenku, cestujem z regionu na ASMN, dalej peso/inak
Re #102586 Martin Fundárek: Myslim, ze BID rada prijme akekolvek alternativne navrhy, ako nezvysit ceny na zeleznici a zaroven velmi neznizit ceny (a tym padom trzby) u Slovak Lines. Ono totiz tie ceny su dost rozdielne, tak by som bol zvedavy, ako vyhoviet obom a zaroven neurobit kompromis kdesi uprostred...
Re #102602 810zssk: Co myslis, na kolko % sucasna cena do Grobu pokryva skutocne naklady? A co myslis, dokedy to bude niekto dotovat? BTW, ak nahodou nevyjde prestup a uz to nebude do hodiny, tak platis najmenej 22+14 Sk, t. j. tolko, co navrhuje BID. Akurat ze v BID za tu cenu mozes cestovat nielen 70 minut, ale 90.
Re #102610 Valec: 2-zonovy regionalny PCL je stanoveny tak, aby bol atraktivny napr. pre toho, kto cestuje len v ramci Pezinka. Cena 1-zonoveho je len mierne nizsia oproti 2-zonovemu preto, lebo jeho jedinym ucelom je zabranenie nedorozumeniam typu "ja chcem listok len na 1 zonu, tak preco si musim vybrat 2 zony?". Povodne totiz 1-zonovy ani nemal byt kvoli spravodlivosti pri cestovani medzi hranicnymi obcami zon. Ostatne CL su stanovene podla toho vzorca.
Co sa Ciernej Vody tyka, kto dotuje dopravu do tejto casti mimobratislavskej obce? Ano, Mesto Bratislava. Z historickych dovodov. Myslim, ze teraz je vhodny cas tuto deformaciu odstranit, preto neviem, ci ma zmysel porovnavat ceny prave Ciernej Vody. Keby totiz mesto chcelo (a malo by na to plne pravo), celu dopravu by tam zrusilo a bolo by po dotaciach. A uz by ste museli porovnavat cenu Slovak Lines z Ciernej Vody + cenu MHD v BA...