A v čom je problém, že je na znamenie aj keď tam vždy čaká 5-10 ľudí? Tí čo stoja vonku tam stoja stále rovnako a ten kto chce vystupovať si jednoducho stlačí jedno tlačítko.
nj, ibaže Švabinského na znamenie, pričom ešte aj mimo špičky tak čaká na bus 5-10 ľudí je od veci. Ale ak to má smerovať k postupnému zavedeniu všetkých zastávok na znamenie, tak v pohode. Len konečne by mohla byť aj nejaká premiérová električková zastávka na znamenie.
Hneď prvý deň práznin a dopravná situácia spolu so zastávkami na znamenie sa prejavili v plnej kráse. Cesta do práce (od dverí k dverám) mi trvala len 23 minút (toľko zvyčajne trvá len meškanie kvôli zápcham), jazdná doba busu 6, pričom cestou sme stáli len 2x. Kiež by to tak bolo celý rok. ?
inak ako si vôbec môžu dovoliť SADky odmietať poskytnúť informácie, resp. dáta o vyťaženosti liniek? Štátne peniaze im sú dobré hajzlom, ale keď štát od nich chce údaje, tak to hubujú. Boha, bič na nich, svine svinské ?
mohli k tomu pridať aj kapacitu vlakov, aká je. Ale tak na druhej strane, aj tá vyťaženosť bez ohľadu na to či tam jazdí rušeň + os. vozne alebo regionálny motorák vypovedá o niečom, že kde sú vlaky rentabilné a kde nie. Prečo sú tu hneď idioti čo hneď tam kde jazdí aj hoc len 811/812+prívešák alebo 813+913 využitá hubujú za to aby tam jazdili iba autobusy?! ? A čo keby raz konečne kričali, aby sa autobusy zrušili a posilnili sa vlakové spoje, t.j. na trati Rajec - Žilina by tak jazdili 2x813 ako som videl na úseku Prievidza - Horná Štubňa či Prievidza - Topoľčany.
ako, že by to možno bola pravda? Si nikdy tú klímu necítil ako to debilne fúka jak keď stojíš v prievane? A čo ja chcem aby kto kde uverejňoval? SOR je proste troska, autobus robený na kolene a zakázky má vieme vďaka čomu, tak čo kecáš, že moja dôveryhodnosť. Iba hovorím to čo je známe.
môžu si hlavu o stenu trieskať. SOR opäť posunul latku vyššie v debilnosti riešenia priestrannosti interiéru. Všadeprítomné podesty aj škoda komentovať ?
Nie. Ja si myslím, že sú ešte sprostejší čo sa týka postoja k výrobe autobusu a sú iba vychcaní a majú poriadnu dávku šťastia,že im kšefty istí mafia. Ale to tebe zjavne neprekáža. Inak prečo keď sú SORky také super a Veolia ich kupuje tak ich nasadzuje iba v ČR a SR a nie aj na západných prevádzkach?! Čo sa boja, že by ich cestujúci poslali do riti s tými šunkami? ?
Tak taký dokument Výskumného Ústavu Darmožráčov vôbec nemali zverejňovať. Existujú aj ukazovatele ako osobokilometer alebo percento pokrytia variabilných nákladov. K predchádzajúcej reakcii na mňa: Buzinkay nie je novinár ale tlačový hovorca Zločineckej a mal by vedieť, čo rozpráva.
neviem ci dokument co sme.sk zverejnil je komplentny a definitivny. Ci to nie je len ten prieskum. To by sa bolo treba obratitna VUD. Ja ich pracu nepoznam, no nemam o ich vysledkoch ruzove predstavy.
Avsak ako inak vycislis vyuzitie vlakov ako ich obsadenostou. Nikde nie je pisane, ze sa to vyriesi ze zapojis za 750 zapojis len jedno Bcko a tym je to vyriesene. Ten dokument je hlavne pre ludi, co sa vyznaju a co hned z hlavy vedia, ze trebars na danej trati jazdi "750+B+B+B" = take a take naklady a sedi v nom priemerne 40 ludi. Vysledok: zrusiť vlak nasadit autobus 12m dlzky.
Alebo naopak. jazdi tam "750+B+B+B" a v nom 120 ludi a o 25 minut neskor/skor ide bus v ktorom je 35 ludi = zrusit bus.
Vzdy ide o to, kto dostane hocijaky dokument do ruky a ako sa k nemu postavi.
aby sme sa necyklili
1) ak budu IC vlaky vynate z vykonov vo verejnom zaujme = stat ich prestane dotovat a ZSSK na nich nasledne nevytvori zisk, bude musiet ich prevadzku dofinancovat = zadotovat. Cokolvek predavas so stratou dotujes. V skutocnosti sa ta strata rozpusti do statom dotovanych nakladov, popripade sa najmenej obsadeny par IC zrusi.
2) ano v danom clanku to nebolo, bolo to v rozhovore s nim niekde v TV, kde mu dali otazku odkedy prestanu byt IC dotovane. Na co odpovedal, oni dotovane budu, ale uz nie statom ale ZSSK a ze by to chceli od noveho GVD ak si dobre pamatam.
3) ano je chybne oznacovat, ze len 100% obsadeny vlak je rentabilny. Vzdy je to o nastaveni ceny. Ak nastavis cenu, tak ze ti bude stacit 70% obsadenosti, tak dosiahnes zisk prave pri 70% obsadenosti. Ak pri 25%, tak pri 25%. To je nam obom urcite jasne. Pri statom nedotovanom vlaku si ZSSK bude moct nastavit cenu akokolvek bude chciet.
Akukolvek info z medii treba brat s rezervou. Vzdy zalezi ako to novinar pochopil, ako to interpretoval a ci sa to nesnazil pre citatela zjednodusit. Priemerny novinar sme musi denne spracovat 3 clanky. Z toho plynie aj castokrat ich plytkost.
Tá tabuľka "kde cestuje najviac ľudí" - to si robia srandu??? Za toto zaplatili milióny, aby VÚD vypočítalo % obsadenosti súprav... ?
Takže stačí skrátiť súpravy alebo pomeniť klasiky za 813 a hneď máme všetky vlaky obsadené aj na 100%...
To som čítal. Nikde tam nevidím nič o tom ,že ich bude Zločinecká dotovať. Inak ak sa im vlak dostane na nulu pri 100% obsadenosti, tak to majú spočítané pekne blbo. Ale to skôr buzerant, totiž čo to trepem, Buzinkay, nevedel, čo hovorí. Asi nemal čas si to naštudovať, lebo musel študovať návod od fotoaparátu.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.