jasné, že bus by nemusel chodiť až na nivy, možno len na vinohrady. Ale úplne zrušiť autobusové spojenie, keď aj autobusy chodia plné mi príde trochu odveci, tam sa musí uživiť aj nedotovaný autobus. Vedel by som si predstaviť aj MHD o ktorej tu už bola reč, z hornej časti Jura na Tbiliskú napríklad, niečo ako 630. Aj vlaková stanica v rači nemá najlepšiu polohu.
Súhlas s tým, že cestovať z hornej časti Jura do BA vlakom je nezmysel. Na druhej strane ale väčšina ľudí zo zastávky Jur,námestie vystúpi na niektorej zo zastávok v Rači, menšia časť na Vinohradoch alebo Bajkalskej a takmer nik nejde na autobusovú stanicu. Preto autobusové spojenie Jur,námestie - BA, Rača musí určite zostať zachované.
1. Z dostupných údajov vyplýva, že úsek Bajkalská - Nivy je autobusmi vyťažený na cca 20%.
2. Pred pezinskou stanicou má byť v dohľadnej dobe vybudovaný terminál, kde bude pre autobusy 5 či 6 nástupných hrán, čo je akurát pre všetky podstatné smery.
3. Jediná potreba autobusov medzi BA a PK bude tvoriť taká kapacita, ktorú nedokáže vlak v dnešých podmienkach zvládnuť, resp. taká, ktorá bude tvoriť atraktivitu spojenia.
ja zasa pravidelne cestujem na trase BA - PK a využívam vlak. Môžem potvrdiť, že OS a ZR vlaky premávajúce v tomto úseku chodia veľmi naplnené (častokrát stoja ľudia aj v uličke, 4 až 6 vagónovej súprave) a drvivá väčšina cestujúcich z vlaku vystupuje práve v PK, taktiež tam v smere na TT nastupuje tiež dosť veľký balík ľudí. To isté je aj v opačnom smere. (Výnimka je víkend okolo obeda, kedy chodia vlaky prázdnejši s menším počtom vagónov) Ak by sa zrušil bus na trase Ba - PK, tak by ten nápor cestujúcich žel. stanica v PK nezvládla. Obratisko pre busy pri stanici nie až také veľké (občas tam prestávkujú aj 2-3 busy naraz a vtedy je tam dosť problém otočiť sa), okrem toho sú tam aj malé nástupišťa a parkovisko.Vlaky by to v dnešnom intervale tiež nezvládli (s tým istým počtom vagónov ako dnes)...
Na stanicu v PK by sa ani toľko busov naraz nezmestilo. Obratisko tam síce je, ale akurát pre tie busy dostačujúce, ktoré tam premávajú dnes. Viac prímeských liniek po zrušení trasy BA-PK (smer Modra a okolité dediny) + odvoz ľudí na sídliská po PK (kedysi to bola MHD PK, teraz ju robia busy SL) sa tam nezmestí.
Najlepšie by bolo to obratisko pri stanici prestavať na nové a zrušiť to Parkovisko v strede a zrobiť tam väčšie nástupišťa...
tak zase ked vystupis v raci a ides na elektricku tak az tak dlho v zapche necakas, popripade poobede tiez necakas.
Najlepsie by bolo keby nejaky bus chodil z hornej casti Jura na zel. stanicu, v nejakej rozumnej nadvaznosti a takisto nieco podobne v PK , len u nas to je utopia.
a niesu nejake nove informacie o MHD do Jura?
Pohodlnejsie je ist autobusom a stat hodinu v zapche, ako ist na stanicu a byt za 15 min v BA.
Na druhej strane to chapem. Kraj by mal dat financie do kampane a naucit ludi racionalite. Zial, zavadzanie BID uz 10 rokov svedci o tom, ze to zrejme nie je vo verejnom zaujme.
Ono je minimalny problem spravit garantovany prestup bus(PK)+vlak+MHD(BA) - zial... sme v zlej krajine
tiez poznam par ludi odtial a vacsina preferuje autobusy, kedze zel. stanica v juri je uplne dole, daleko od vacsiny domov, a niektore autobusy chodia az na namestie hore do jura. a do PK je tiez pohodlnejsie autobusom, kedze zase vacsina ludi nebvyba blizko stanice , a nikomu sa nehce dlho chodit peso, vlak je fajn, ale to by museli chodit autobusy na stanicu nejak rozumne, a to je problem vela mensich miest
Tiez cestujem denno denne autobusom po trase Bratislava - Pezinok a este dalej, a urcite nejsom ochotny ho vymenit za vlak na trase BA - PK a nasledny prestup na bus k nam do Modry. Okrem toho autobusovu stanicu Mlynske nivy mam hned za rohom, a s nazorom ze autobus je malo pohodlny nesuhlasim. Okrem toho tych ludi je strasne vela co uprednostnuju na tomto useku autobus a teda pytam sa ze ako to ti "odbornici" maju vymyslene? Zrusia autobusy do Pezinka, lebo tam im jazdi vlak a do obci za pezinkom budu autobusy chodit normalne z BA? a to ma potom aky zmysel ked ich budu vyuzivat ti pezincania co nebudu ochotni jazdit vlakom. Alebo snad vsetky tie busy budu jazdit az z pezinskej stanice? No tak to by bolo fakt "skvele" riesenie, vzhladom k pomerne malej vlakovej stanici v Pezinku s tromi autobusovymi nastupistami a nedostatocnym priestorom na otacanie autobusov. A jak sa potom maju zachovat dopravci SAD Trnava a SAD Trencin ktorí tiez jazdia tymto usekom? Suhlasim aby vlaky nadvazovali na autobusy, ale nesuhlasim aby ich nahradzali.
Idealne je,keby prisiel konkurent pre DPB. Pozri si zeleznice ZSSR , prisiel Regiojet a uz hned sa veci hybu rychlejsie aspon co sa tyka obnovy voz.parku a sluzieb
Milej zlatej, taky rezim uz davno skoncil, ked si niekto moze zrusit cokolvek lebo mu to nevyhovuje. Zmluvy proste platia, to je zaklad pravneho statu.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.