Suhlas, ked som nedavno na sluzobke v Barcelone bolo mi u prdele do ktorej casti mesta metro ide. Pozrel som si smerom ku ktorej konecnej mam moju zastavku a tym nazvom konecnej som sa riadil. Po spanielsky viem asi tolko ze Buenos dias
a gracias. Nejake mestske casti alebo podobne v meste ako BA je cisty šotoizmus bez vyznamu.
"To kombo časť + zastávka je podľa mňa vhodné pre vzdialené ciele alebo ciele, kde sa používa názov ulice, ktorý nemusí byť tak všeobecne známy"
Netuším kde je v Prahe Černokostelecká, viem akurát že tam končí linka 7 (ak sa to už nezmenilo). Ak by tam pridali názov časti mesta, alebo číslo mestskej časti, nepovedalo by mi to o nič viac. Proste nenastúpim do električky len preto, že je to električka ak neviem kam ide.
Práve Praha je jeden z príkladov, kde sa na tabuliach zobrazuje konečná zastávka (bez ohľadu na dĺžku a veľkosť písma) bez akýchkoľvek úprav alebo doplnkov. A ak sa raz konečná zastávka volá podľa názvu MČ (Divoká Šárka), objektu (ÚD DP) alebo ulice (Spojovací), tak je vždy zobrazované na displejoch presne ten názov.
Viedenský dohovor hovorí:
Čl. 18 ods. 7
"Drivers of vehicles not moving on rails shall give way to rail-borne
vehicles."
Čl. 29 ods. 2
"Contracting Parties or subdivisions thereof may adopt special rules, differing from those laid down in this Chapter, for the movement of rail-borne vehicles on the road and for passing or overtaking such vehicles. However, Contracting Parties or subdivisions thereof may not adopt provisions which conflict with those of Article 18, paragraph 7, of this Convention."
Toto pravidlo sa dá implicitne odvodiť z fyzikálnych zákonov
Ale teda čo som čítal ja, tak súčasný stav, keď má pri odbočovaní električka prednosť pred súbežne idúcimi vozidlami, je československé špecifikum a štandardne v takýchto prípadoch električka prednosť nemá
Tiež som to pozeral včera, to bude asi len také "dvojdňové" testovanie keďže zmluva je platná do 31.12.2022 a 13teho ju len podpísali. Možno medzi sviatkami.
Ale však ja tvrdím v podstate to isté, nikde nenavrhujem žiaden dogmatický alebo univerzálne platný prístup (a je mi jasné, že potom budú vždy vznikať diskusie kvôli arbitrárnosti rozhodovania v niektorých prípadoch). Reagoval som v podstate len na tých, čo tvrdili, že na prednom paneli by rovnako dobre, ba aj lepšie, poslúžili len názvy konečných zastávok, bez mestskej časti. Ja si to nemyslím.
Pri súbežnej jazde, pri ktorej električka križuje dráhu ostatných vozidiel, má prednosť.
Trnavské mýto je vlastne to isté ako je povedzme jazda električky v smere od Trnavského mýta do Juráku (tam má tiež prednosť), alebo to isté ako je odbočovanie z Námestia SNP na Jesenského. Ale pozor, prednosť má len tá, ktorá ide pozdĺž vozidla, tá, ktorá ide oproti musí čakať na policajta. Pri Saleziánoch to platí detto.
Pri Blumentáli je to trocha opačne, električka idúca od Račka pri odbáčaní na Amarické dáva prednosť protiidúcim vozidlám a električka idúca opačne dostane zrejme samostatný signál od policajta.
Na všetkých troch miestach je problém, že električka prechádza zo stredu cesty na jej okraj, resp. opačne.
Saleziáni dajme tomu, tam odbočenie od Líščích Nív na TrMy ani opačne nie je dovolené.
Konkrétne na Trnavskom Mýte pri e-9 ako má vodič IGK idúci od Krížnej ku Zimnému Štadiónu vedieť, či tá palička platí pre neho, alebo pre električku idúcu od Krížnej ku Saleziánom?
Blumentál-tam zase e-3 ide do stredu medzi 2 rozbiehajúce sa cesty, tak by som tam chcel vidieť, ako sa zastaví smer od STU, ktorý je podľa značky na hlavnej a pustí e-3 od Amerického Námestia, keďže e-3 v podstate vychádza(la) z miesta mimo cesty.
teoreticky moze ukazat konkretne elektricke, ze moze ist. prakticky si neviem vybavit, kde ma byt v spominanych kizovatkach problem, vzdy tam je smer kedy mozu ist auta aj elektricky naraz.
+ Ike ti v #245101 vysvetlil vseobecne pravidla
väčšina cestujúcich (za cestujúceho sa počíta aj jednotlivec toľkokrát, koľko nastúpi) v celom systéme nevystupuje na konečnej zastávke (linky do ktorej nastupuje)
"Telo" policajta pozná tri signály:
1. "Pozor" - to je oranžová, akurát platí pre všetkých - zdvihnutý robertko.
2. "plný signál" - voľno má priamy smer a pri odbočovaní sa vodiči riadia pravidlami cestnej premávky o odbočovaní (prednosť protiidúcich vozidiel) + dopravným značením = rozpažené ruky a do zadku a predku mu nejdeš.
3. "šípková zelená" - môžeš ísť rovno, vľavo aj vpravo (musíš dať prednosť chodcom) + ostatné autá v nekolíznom smere môžu ísť (tí sprava odbáčajúci tam, odkiaľ ideš).
Ak je kolízia s električkami nad rámec situácii vyššie, platia pravidlá týkajúce sa prednosti električiek.
v tej 41 sa zopár ľudí vystupujúcich po ceste nájde, možno aj v 43...v príspevku, na ktorý som reagoval, autor tvrdil, že väčšina ľudí aj tak nejde na konečnú, tak som mu uviedol príklady liniek, ktoré naozaj v jednom smere majú mimo konečnej minimum vystupujúcich.
úplne z iného súdka:
ako je to v prípade, že policajt riadi križovatku, kde električky nemôžu mať voľno naraz s autami idúcimi po rovnakej trase, napr. Saleziáni, Trnavské Mýto, Blumentál...? Je nejaký signál, ktorým policajt ukazuje, že teraz má voľno len električka?
Nevracajte ma do autoškoly, vodičák nemám ani som ho nikdy nemal, len ma to zo zvedavosti zaujíma.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.