Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ámos #196676:
Dajme tomu, že rovnaký ako na 95. A teraz. príde na Bosákovu nech by plný kĺbak (130 ľudí) a celý obsah prestúpi do električky. S kapacitou 242 ľudí. Z 99 (od Ovsišťa) a z okolia sa na tej Bosákovej (dnes Farského) viac ako 50 ľudí isto nenazbiera. A aj to som dosť prehnal. Takže máme istotu dostatočnej rezervy v eline.
Poobede opačný smer. Dajme tomu že z mesta ide preplnená elina (210 ľudí, max. kapacita 242). Väčšina z nich prestúpi na 95ku.. keby prišiel MBCC ten má kapacitu 177 ľudí, keby iný kĺb, ten menšiu... pomestia sa?
Reakcia na: Ámos #196677:
Podľa teba nie je 2-3 minútový interval pri kapacite každej šaliny cca 240 ľudí oproti súčasnej L95 (kapacita cca 150 ľudí)?

A neporovnávaj takú KV s Petržalkou, z KV sa (okrem L32) busom nikde nedostaneš, z Petržalky aj po vybudovaní šalintrate až po Janíkov dvor budú naďalej do viacerých lokalít v meste omnoho atraktívnejšie autobusy (L68, L86, L98 atď.), aj keby si dal šaliny v jednominútovom intervale
Reakcia na: Ámos #196677:
Ono by to chcelo na tej Bosákovej normálny terminál. Ja to vidím, že L95 sa bude točiť cez Muchovo nám. a na zastávku električiek na Farského to bude dlhý peší presun. Spolu s konečnou električiek by bolo treba urobiť aj konečnú pre autobusy + zastávka L99 - inak to nemá význam
Reakcia na: Rubber38 #196674:
Coby kdyby....na magistrate zacnu s takymto prestunym uzlom uvazovat v roku 2018 aj to az potom co s tym pride lepsia doprava. Potom to budu tolko k..vit az z prestupneho uzlu vznikne zastavka viedenskeho typu v druhej polovici programovacieho obdobia 2021-2027.
Ak neponuknete Petrzalcanom dostatocnu kapacitu nikdy na elektricku neprestupia. V Petrzalke byva dokopy viac ludi ako v Dubravke a KV dohromady, preco by nemali mat ponuknutu rovnaku kapacitu.
Reakcia na: Mike #196673:
No najlogickejsie by bolo nastavit interval taky ako na L95 a upravit odchody L99 tak aby co najlepsie pasovali k L1. Vzhladom na interval tychto dvoch liniek aspon teda ku kazdej druhej L99.
Reakcia na: Ámos #196670:
Nikto nikde nenapisal ze L1 bude mat interval 8 minut.
Reakcia na: Ámos #196671:
Pretože potiahnuť do Petržalky linky zo všetkých radiál by znamenalo zbytočne hustý interval a teda príliš vysokú kapacitu (rátaj aj s tým, že šalina má podstatne vyššiu kapacitu ako akýkoľvek bus) a teda treba vybrať len niektoré linky, ktoré by tam jazdili, dve alebo tri. Preto sa prikláňam k variante L3 +L8 a asi aj L1, ale to by úplne stačilo, v sedle by to bolo dokonca až príliš. Spojenie z Petržalky do KV s prípadnou L6 by bolo určite menej využívané, ako napr. s L3 do Rače, to snáď uznáš aj sám.


Čo sa týka zastávky pod Manderlákom - Uvažuje sa tam o vybudovaní novej zastávky pre električku, zhruba v miestach ako je dnes to zábradlie (Jesenského by sa zrušila, alebo by ostala, avšak len pre L6). Neviem síce, do akej miery sa tým vôbec na Magistráte zaoberajú, ale hovorilo sa o tom. A je to logické riešenie, vznikol by veľmi dobrý prestupný bod Kamenné nám. - Manderlák - Nám. SNP. Ak o tom nič nevieš, ešte to nie je dôvod osočovať mňa. ?
Reakcia na: Ámos #196670:
Nie veď L1 sa zatiaľ uvažuje s intervalom 4 min... tých 13 vozov by tam malo stačiť. Možno akurát prax ukáže že sa tam nikto nevozí a že ani tých 13 obojsmerných vozov nebude k dispozícií do premávky a potom tam bude musieť byť 8.. alebo sa dá 6 min aj keď to nebude s inými linkami pasovať...
Reakcia na: Rubber38 #196665:
Prestup pod manderlakom? Pri absencii zastavky sme Petrzalka? Cize vystupim na kamennom, prejdem sa 5 minut na Safko a odtial pokracujem ? ?
Ok koncim debatu s tebou evidentne nevies o com hvoris!
Reakcia na: Rubber38 #196665:
ja nevravim, ze nemozes prestupit. Ja vravim, ze po dobudovani je nelogicke nepotiahnut linky konciace na Safku cez most.
Ale gratulujem k zmyslaniu, dodajme metrofilom dalsi argument v podobe pomalosti eletrickovej dopravy!

vysvetlis mi preco si proti L6 do Petrzalky? poprosim rozumne argumenty, nie "lebo sa mi to nepaci"
Reakcia na: Mike #196668:
To aj mne. Pri dogme a L1 z Petrzalky na hlavnu stanicu. Ok ziadne namietky. Ale prestup z L95 na L1 s 8minutovym intervalom! WTF?
Reakcia na: 810zssk #196664:
No a napisa som ti uplne konkretny pripad, kedy nie. Z podmosta obsluhujes petrzalku L91 a L88. Dost malo na 90tis Petrzalcanov...
Elektricka pls rozvazadlo L99 je idealny pripad s jednym prestupom, hlavne ked si uvedomime interval liniek 88 a 91+191 v sedle.
Reakcia na: Ámos #196666:
Verím že skôr či neskôr sa na to prejde. Z tohto hľadiska mi ale príde jediná linka do Petržky - 1 z Hl.st. v intervale 4 min. ako celkom dobré riešenie... Riziko môže byť akurát keby sa dovtedy neopravila celá trať na hl.st. alebo sa opraví nejako provizórne že tam nebudú môcť premávať nové vozy, ale iba vysokopodlažné el.
Reakcia na: 810zssk #196664:
Ale po dobudovaní 2. etapy eliny v Pe si viem reálne predstaviť cestu z DD napr. k tomu Zrkadlovému háju 2 prestupy - Molecova (z 33 na el.) a Šafko (z el. oproti na inú el.)
Reakcia na: Mike #196661:
Ani sa necudujem, ze presli. A prave preto, ked sa opat vratime na tri minuty Bosakova - Safko miesto 11 min sme mohli dostat spat zopar ludi s preplnenej L83.
Miesto toho este viac ludi opusti L95, ti ktori si cenili jeden prestup aj ked za cenu dlhsieho cestovania.
Ak teda sa takto hlupo zmenili parametre obratiska Bosakova bolo by vhodne pouvazovat nad dalsou redukciou elekrickovych liniek so zahustenim intervalu s tolkokrat omielanou tr3mp-eho dogmou. Ked uz prestupovat, tak s minimalnou casovou stratou.
Reakcia na: Ámos #196663:
To, že ideš z KV šalinou ešte neznamená, že z nej v neste nemôžeš prestúpiť, to nie je argument

A po druhé, až bude hotová 2. etapa šaliny v Petržalke, tak sa o takých veciach môžeme baviť. Ale určite nie teraz (i keď aj v takom prípade som razantne proti L6 do Petržalky, skôr za tie L3 + L8. Prestup by si mal len jeden, a to buď na Šafku, alebo pod Manderlákom).
Reakcia na: Ámos #196663:
Pochopitelne som mal na mysli cestovanie celu trasu elektrickou, teda aj cez Dunaj. Proste na tej relacii VZDY bude lepsi autobus.
Reakcia na: 810zssk #196659:
Tak jednak si napisal "z KV ist do Petrzalky elektrickou bude naveky uplna hlupost" inu moznost ako ist z KV elektrickou nemas.
Po druhe ked by si siel do oblasti Zrkadloveho haja, ist tam prestupom cez Novy most by po dobudovani II. etapy NS v petrazlke by bola kolosalna hlupost. jeden prestup "na hrane" verzus dva az tri prestupy, s celkom slusnym presunom medzi nastupistami...
Reakcia na: tr3mp #196653:
Aj tak si myslím, že trolejovať by sa mali celé linky, nie drobné úseky. Tá 63 ešte bude bolieť. Inak to je presne o tom, či zatrolejovať Brniansku. Lebo šoto nápad pekný, ale čo tam bude jazdiť?
Reakcia na: Ámos #196651:
Najvýraznejší presun ľudí z 95 do 83/84 bol po uzavretí starého mosta a presmerovaní na apollo. (prejavil sa v podobe zredukovania intervalu zo 4 na 5 min. a neskôr zmeny výpravy z MBCC na "klasické kĺby", zatiaľ čo na 83 išli MBCC a stále je preplnená..
Navyše, viesť do Petržalky x liniek s následným intervalom 2 min (v sieti je jednotný interval 8 min.) pričom by bolo v každej eline 5 a pol človeka len preto, aby išla na každú radiálu priama linka sa mi zdá blbosť. Aj tak je dosť pochybností či linka s intervalom 4 min (prípadne 2 linky s následným 4 min) budú dostatočne využité a čo do kapacity by postačoval redší interval.
Samozrejme, medzičasom vystala skutočnosť že tam nebude obratisko a teda akýkoľvek návrh linkového vedenia bude viazaný na 15 obojsmerných vozov (z ktorých bude za deň jazdiť 13, max. 14).

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.