DPMK na základe podpísaného dodatku k zmluve kúpi aj zvyšných 13 vysúťažených električiek.
Dopravný podnik mesta Košice v utorok 8. marca 2016 podpísal dodatok ku kúplnej zmluve 84/2014, ktorou si uplatňuje vysúťaženú opciu na dodávku zvyšných 13 kusov električky Pragoimex/TWT Vario LF2+. Cena jedného kusu ostáva oproti pôvodnej zmluve nezmenená – 1,449 milióna €. Po uskutočnení dodávky bude v Košiciach prevádzkovaných 46 kusov tejto električky, čo umožní definitívne odstavenie električiek T3 slúžiacich ako dispozičná záloha a pravdepodobne aj časti električiek T6.
Dodávka prvých 23 električiek LF2+ prebiehala postupne od polovice roku 2014 do augusta 2015. Prvé tri kusy boli po homologizačných jazdách zaradené do bežnej premávky v decembri 2014. Po zabezpečení ďalšej dotácie európskych peňazí bola uplatnená časť opcie na dodávku ďalších desiatich kusov, ktorá bola naplnená v októbri 2015. Po ukončení výluk v centre mesta sú LF2+ nasadzované na linky 2 3 4 7 a R.
Rudyke902
Tak potom by ma zaujímalo prečo sa vlastne investuje z EU fondov do reko tratí - a načo sa vôbec kupuju nové vozy - ak podľa teba aj najdlhšia a dosť vyťažena električková nosná linka (9), a linky R (do a z uss) sa stávaju nepodstatnými ?? Myslel si tým že podstatnejšie su L2 či L3, L4 , kde naopak sa v sedle cez víkend (a niekdde aj v špičke) posilňuje kapacita nasadzovaním LF2+ ?? teda fakt dobrý argument ..