Reakcia na: afeno #59149:
Pri tých Variách sa určite "upravovala" suma. Dokonca pri prepočte vyšiel voz LF2/2IN (pre Plzeň 4 ks) lacnejší ako naše LF2+. A keď si vezmeme že ide o obojsmerné vozidlo a náklady na výrobu sú určite vyššie, a pri odbere (ak rátame prvú danú zákazku bez dodatočnej opcie 23 ks) tak určite mohli s tou cenou niečo urobiť... A aj tak to je viac. Tu si každý upravuje ceny ako mu vyhovuje, lebo ich časť inaksuje... ?
mi.v
Navonok sa všetko robí pre blaho ľudí a pre ekológiu. Je známe, koľko tie baterky cez deň (ne)vydržia a ešte nie je verejne známe, ako rýchlo baterky doslúžia koľko ton chemikálií bude treba použiť na akože "zrecyklovanie" bateriek z jedného elektrobusu. Snílkovia ulietavajú do elektromobility a pritom je to úplne nezvládnutá technológia zatiaľ. (Prevádzková výdrž, enviromnentálna záťaž, cena, dostupnosť potrebných surovín na zemeguli.) Aj to sú dôvody, pre ktoré tvrdím, že elektrobusy (elektromobily teraz ponechám bokom) sú príliš predčasný experiment a v košickej MHD nemajú čo robiť. Dá sa nájsť 10 lepších inovácií, ktoré radšej mohli Košice skúšať, keď už chceli priekopníčiť. Preto ja tvrdím, že za uprednostnením elektrobusov sú ťažké prachy, nič viac. Predstavme si, že by za elektrobusy išli 3% sumy ako "poďakovanie". Hoci si myslím, že to mohlo byť aj viac. Koľko je to €? Za koľko rokov toľko peňazí zarobíte vy?