Diskusné fórum › Dispečerské fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: tbus #59163:
Príde leto, a zase budú poruchy, lebo sa budú prehrievať, a zase budeme mesiac vypravovať o značne percento menej klbakov ako obvykle. Však minulý rok boli aj také silné dni, kedy premávali na 36tke dva klbaky a trhane trolejbusy boli tak isto Tedomacke, a na inych linkach tiež vypadky klbakov. To azda vravi za všetko, nech tie trolejbusy nechcu akokoľvek, udržiavať v stave 5 prevadzkyschopných vozidiel ktoré využijú ak nemajú dosť iných vozidiel zase tak rozpočet nenavyši, a vodiči maju školenia na trolejbus platne. Zase si niekoho debilitu odskáču len obyčajní cestujúci. A nech mi nikto nevraví, že nemyslim na mamičky s kočikmi a vozičkarov, keby sa prišlo do stavu vypravovania vysokopodlažnych vozidiel, veľmi ľahko sa to vyrieši garantovanymi službami....
Reakcia na: 5 #59164:
Pre SOR EBN 10,5 (6802, 6803)
D 2202
D 3001
Pre EBN 11
R 1801
R 1803
D 1804
D 1805
D 1806
D 2004
D 2005
D 2006
D 2007

Nejaké EBN 10,5 sú v Šaci, ale neviem na akých službách jazdia. Zrejme na linke 26.
Koľko je teraz služieb (v pracovný deň) "vyrobených" pre elektrobusy? A koľko z nich elektrobusy priemerne denne reálne odjazdia?

Cez voľné dni jazdia tuším 2 zo 16, a to na najnepodstatnejšej linke v meste. To je aké efektívne.

Inak dnes 15 - 3506 (predvčerom 3502)
Reakcia na: rpopo #59160:
momentalne je velka poruchovost kvoli mrazom plus 680x su odstavene kvoli nejakym reviziam.. takze sa voli asi radsej vypravit maly bus, ako nejaky 15-m budar, ktory o pol hodiny ostane stat niekde na linke s poruchou ?
Reakcia na: veteran #59158:
V podstate od doby zaradenia do premávky boli odstavené minimálne 3 kusy, takže zvyšné asi prioritne vypravovali na delené služby. V pondelok 6909 neodjazdil posledné 2 kolá, odjazdila ich záloha (5736)
R 1801- 6909
R 1803- 5713 (namiesto 6907...)
mam znameho co casto jedna s firmami na slovensku aj za hranicami a nie raz jednal aj o doprave s ludmi u vas v kosiciach, ktori o nej rozhoduju. o viacerich politicky dosadenych manazeroch a zvlast o jednom povedal, a sice nepovedal ziadne mena, ale ze je brutalne na peniaze. ze on je pri kosickej doprave ale skoro vyslo na javo ze nezaujima ho doprava ani dopravny podnik, ale iba to, kolko dostane naspat z nakupov a je to clovek jeden z tich co u vas presadili elektrobusy. ci taky autobus je dakde pouzitelny ma uplne v prdeli. vyplakavajte si tu ze elektrobus nic nezajde ale jednu vec vam poviem, ze mate to v kosiciach zle s takymito politickymi psychopatmi co vam pre svoj zisk kludne vsetko maximalne do**bu. podakujte sa im
Reakcia na: tbus #59159:
Akutny nedostatok vodičov sa premenil na akútny nedostatok vozov ?
Hlavne, že máme kĺbakov pre túto linku zjavný nadbytok.
http://www.dpmk.sk/node/49865
Reakcia na: Iv #59156:
Dnes na trolejbusovych celodenkach jazdia 5741 a 5761.
Mňa by len zaujímalo, čo také svetoborné sa zmenilo oproti prelomu jún/júl t.r., keď do R1801 začali posielať #6909. Trvalo to len chvíľu, potom sa tam točili rôzne nafťáky. Teraz zrazu tam opäť začali dávať baterkošmejd. Kilometráž sa zásadne nemenila, tak aký to malo zmysel? Vtedy to elektrobus neodjazdil, prečo by mal teraz?
Reakcia na: afeno #59154:
5720 bol dnes na zálohe, so zvyškom sa dá len súhlasiť. Niečo nie je OK, keď dve avie ani nedokončia službu. Nič to, ktosi aspoň dopomohol správnej firme k lepším referenciám, že jej stúpol počet vyrobených kusov.
Reakcia na: afeno #59154:
aj včera, 36 - 5741, 71 - 3503, 72 - 5744
Reakcia na: 5801 #59153:
Prave aj mne napadlo porovnanie s LF2/2 IN. Cena tam vychadzala v prepočte asi 1 200 000€.
110mat110. Za tych par centimetrov, ktorych boli pridane ( konkretne 1 rad sedaciek nad zadnou napravou ) to ajtak nesedi..
Ale 1,5 troliku stoji rozhodne viac. V Prešove teraz kupili 31Tr za 570 000€/ kus.
19- 5720
36- 5760
Namiesto elektrobusov jazdia 5713, 5745, 5602
Nezačala ani poriadna vyluka, a už nemame čo do vypravy. Teda, mame 18 trolejbusov, z ktorych sa 7 predava.
...
Reakcia na: afeno #59149:
Pri tých Variách sa určite "upravovala" suma. Dokonca pri prepočte vyšiel voz LF2/2IN (pre Plzeň 4 ks) lacnejší ako naše LF2+. A keď si vezmeme že ide o obojsmerné vozidlo a náklady na výrobu sú určite vyššie, a pri odbere (ak rátame prvú danú zákazku bez dodatočnej opcie 23 ks) tak určite mohli s tou cenou niečo urobiť... A aj tak to je viac. Tu si každý upravuje ceny ako mu vyhovuje, lebo ich časť inaksuje... ?
Reakcia na: P1X3L3310 #59151:
Ja som počul o hodnote 20%. Aj to je zlé. Výrobcom je udávaných 30%...

Baterkače by podľa môjho názoru neboli problémom, keby sa vedeli dobiť na konečnej a boli by to autobusy normalnej stavby. Toto tu dotiahli podľa mňa iba a len preto, aby to SOR mohol niekde vo veľkom otestovať, tak vplyvní ľudia sa angažovali, a toto je výsledok. Zaujimalo by ma, či aj tie náklady spojené s niekoľkými už prevedenými výmenami batérii idú na účet SORu.
Reakcia na: rpopo #59141:
neboj ujo raši povedal že ak maju 10% voz nezdochne len sa vypne
Reakcia na: afeno #59149:
Cisto objektivne, baterkace z druhej serie su dlhsie, takze pomer ceny sedi. To ze su to uplne vyhodene peniaze suhasim. Za jeden baterkac sme mohli mat 1,5 dlheho troliku.
Reakcia na: mi.v #59148:
Aj pri električkách je tá suma otázna. 1449 000€ za Vario LF2+ je fakt prehnaná cena.
Ale inak súhlasim, elektrobusy z prvej dodávky stáli 368 000€, novšie už cca 420 000...

Mňa by aj zaujímalo, či čistou náhodou DPMK nezmení postoj voči trolejbusom, kedže výroba v kooperácií so SORkou asi skonči(la). SOR zakúpil nejakú firmu na výrobu elektrovýzbroje, prvý prototyp už predstavili na CZECHBUS 2016 (parciálna TNB 12 kompletizovaná v DP Brno). Ale o tom silno pochybujem, nejaka buducnosť TD tu fakt nie je.
Reakcia na: tbus #59146:
Mám dôvody si myslieť, že motiváciou pre nákup elektrobusov neboli predovšetkým eurofondy (za ne sa rovnako mohli kúpiť aj trolejbusy, keby sa chcelo) ale mimoriadne vysoký balík peňazí, ktorý dodávateľ potichu vypláca ako odmenu tým, ktorí sa o nákup pričinia. Takéto provízie za získanie zákazky sa v miestnych pomeroch platia pri každom nákupe vozidiel MHD a na svoje si prišla každá politická garnitúra, ktorá v danom čase mala vplyv. Teraz je na to výstižný výraz "naši ľudia". Lenže pri klasických typoch vozidiel je percento, ktoré sa dá "vyčleniť" obmedzené, lebo ceny su viac-menej štandardizované. Napríklad pri 18-metrovom kĺbovom autobuse alebo trolejbuse alebo pri obojsmernej električke je cenový rozsah viac-menej jasný a nedá sa veľmi manévrovať. Ceny tam stláča aj konkurencia výrobcov. Nie tak pri novinke – elektrobuse, kde relatívne "nikto nevie", či náklady na jeho výrobu tvorili 70% ceny alebo len 40% ceny. Cena vozidla zatiaľ môže byť taká, aká chce. (A že aj je...) Z tohoto vidieť, že je tam zisk, je z čoho sa zavďačovať a preto z elektrobusov potenciálne vychádza oveľa vyšší bočný príjem ako z trolejbusov. Preto (nielen iba) podľa mňa sa nielen nakúpili a prehlásili za ekologický úspech pre moderné mesto, ale je dôvod očakávať, že sa budú nakupovať ďalej nakoľko sa len bude dať.
Navonok sa všetko robí pre blaho ľudí a pre ekológiu. Je známe, koľko tie baterky cez deň (ne)vydržia a ešte nie je verejne známe, ako rýchlo baterky doslúžia koľko ton chemikálií bude treba použiť na akože "zrecyklovanie" bateriek z jedného elektrobusu. Snílkovia ulietavajú do elektromobility a pritom je to úplne nezvládnutá technológia zatiaľ. (Prevádzková výdrž, enviromnentálna záťaž, cena, dostupnosť potrebných surovín na zemeguli.) Aj to sú dôvody, pre ktoré tvrdím, že elektrobusy (elektromobily teraz ponechám bokom) sú príliš predčasný experiment a v košickej MHD nemajú čo robiť. Dá sa nájsť 10 lepších inovácií, ktoré radšej mohli Košice skúšať, keď už chceli priekopníčiť. Preto ja tvrdím, že za uprednostnením elektrobusov sú ťažké prachy, nič viac. Predstavme si, že by za elektrobusy išli 3% sumy ako "poďakovanie". Hoci si myslím, že to mohlo byť aj viac. Koľko je to €? Za koľko rokov toľko peňazí zarobíte vy?
Reakcia na: tbus #59146:
Na tú vetu ".......bez koncepcie (lebo hurá eurofondy)".. presne len toľko napíšem, že tu sa zase prejavila tá slovenská "nenažratosť" po peniazoch. A na ostatné dôsledky seriem.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.