Problém s definíciou parciálnych trolejbusov bol aj v Čechách, konkrétne v Prahe so zahájením skúšobnej prevádzky na linke 58. Český drážny úrad nakoniec rozhodol šalamúnsky, že vozidlo ak je schopné prevádzky napájaním z trolejového vedenia za jazdy je proste TROLEJBUS = drážne vozidlo. Aj keby dlžka vedenia bola len 50 metrov a zbytok (5km) linky bol napájaný z baterie alebo spalovacieho motora. Na uvedenej linke je kuriózna situácia. Je nasadený ELEKTROBUS , ktorý sa na Palmovke dobíja stacionárne na krátkom kuse trolejového vedenia upraveným polopantografom. Ten má evidenčné číslo (spz), nie je drážnym vozidlom. Ako ďalší je nasadený „ELEKTROBUS S DYNAMICKÝM NABÍJANÍM“ ,čo je vlastne trolejbus s výkonnejšími batériami a z troleje je napájaný len asi jeden km z celej trasy linky a to ešte len smerom dokopca. Manipulačnú jazdu do vozovne absolvuje tiež na vlastné baterie. Ako uvádzam vyššie, je to drážne vozidlo, espézetku nemá.
Pokial sa týka „schválenej trasy“ u parciálnych trolejbusov, v Čechách nie je zrejme velký problém zmena trasy a to niekedy dost narýchlo, operatívne, při roznych akciách a náhlych prekážkach na „predpísanej dráhe“. Pamätám sa při jednej akcii (pre šotoušov) v Plzni sme jazdili s 21Tr ACI a 24Tr s pom bat. na individuálny pohon po roznych improvizovaných trasách. Je známe , že napr. V Zlíne, v Plzni sa dost často operativne nasadzujú parciálne trolejbusy v prípade roznych obchádzok , stavebných prác.
Čo sa týka Slovenska, tu všetko prichádza tak trochu pozdejšie, takže úradník na drážnom úrade si asi nebude komplikovať prácu vymýšlaním nejakých špecialít a odlišností, ale jednoducho opíše (preloží do slovenčiny) fungujúci český predpis.
Pokial sa týka „schválenej trasy“ u parciálnych trolejbusov, v Čechách nie je zrejme velký problém zmena trasy a to niekedy dost narýchlo, operatívne, při roznych akciách a náhlych prekážkach na „predpísanej dráhe“. Pamätám sa při jednej akcii (pre šotoušov) v Plzni sme jazdili s 21Tr ACI a 24Tr s pom bat. na individuálny pohon po roznych improvizovaných trasách. Je známe , že napr. V Zlíne, v Plzni sa dost často operativne nasadzujú parciálne trolejbusy v prípade roznych obchádzok , stavebných prác.
Čo sa týka Slovenska, tu všetko prichádza tak trochu pozdejšie, takže úradník na drážnom úrade si asi nebude komplikovať prácu vymýšlaním nejakých špecialít a odlišností, ale jednoducho opíše (preloží do slovenčiny) fungujúci český predpis.
110mat110