Dôležitá info pre www.scitanie.sk. Ak ste kvôli korone na home office (čo ja som už asi od jesene? a odvtedy som nebol v MHD) v sčítaní napriek tomu ako miesto práce stále vyznačujete adresu klasického pracoviska ako keby nebola korona. Formulár sa vás tiež opýta na spôsob dopravy do zamestnania a frekvenciu dochádzania, čo vypĺňate podobne. Tieto odpovede ovplyvňujú plánovanie dopravnej infraštruktúry. Takže keď ste ku rozhodujúcemu okamihu sčítania (1.1.2021 0:00) pracovali kvôli korone už nejaký čas z domu, stále uvádzajte adresu pracoviska a nie adresu domova, hoci ste sa už dlho nepohli z domu. Je to ako keby výnimka z toho pravidla, že všetko pri sčítaní máte uvádzať v tom stave, ako bolo u vás bolo 1.1. o 0:00. Takto je to vysvetlené aj v často kladených otázkach: "Akú odpoveď si má zvoliť obyvateľ ak k termínu 1.1.2021 bol nútený zostať na homeoffice..." https://www.scitanie.sk/mohlo-by-vas-zaujimat/spytali-ste-sa-nas-faq?page=3 – ale vo formulári táto informácia nie je, takže asi mnohí to vyplnia zle.
.
je to celkom komplikovaná téma, osobne si myslím, že keby sa chcelo tak by sa aj v súčasných podmienkach dali robiť schopné opravy.
Niekde som k tomu našiel zverejnený dokument medzi SR (resp. min. hosp.) a tou firmou, kde to bolo čierne na bielom, ako jeden z viacerých bodov, ale ja si také veci neodkladám, takže ho nemám v šuflíku. Teda tá trať na letisko bola súčasť "pytačiek" pri lákaní investora, podobne ako štát iným firmám dáva daňové úľavy, inde sponzoruje výstavbu priemyselných parkov a podobne. Z tohoto pohľadu sa to štátu nemusí vidieť nič výnimočné. Hlavne keď úradníci pri služobkách videli trate natiahnuté k nemeckým letiskám. Nečakal by som, že si zvlášť uvedomia, že medzi KE a Frankfurtom môže byť v tomto rozdiel. A konieckoncov, v BA je električka na letisko plánovaná tiež (je to aj v BA sekcii imhd), tak z ich pohľadu prečo nepotiahnuť obe električkové prevádzky v SR až k letiskám? Viem si predstaviť, že pri takejto logike nebol problém zaviazať sa k tej trati do priemyselného parku. Pre Japoncov to môže byť tiež hodnota, na ktorú radi prikývli, veď v ich aglomeráciách je koľajová VHD populárna.