vytrhnuté z kontextu...
.....................................................................................................
14.5.1891 - povolenie na výstavbu koľajovej dráhy
1913 - začatie električkovej nákladnej dopravy
7.11.1964 - začatie pravidelnej dopravy na električkovej rýchlodráhe.
1972 - zrušená el. lin.ŠL - Čermeľ
1.7.1976 - zavedenie bezpeňažného styku s 1cestujúcimi a zrušenie funkcie sprievodcov MHD
1978 - kladenie prvých zádlažbových panelov na cestné koľajové priechody
1.7.1979 - DPMK ako prvý podnik na území ČSFR začal prevádzku trojčlenných súprav električiek T3
17.12.1983 začatie prevádzky na prvej električovej trati z panelov BKV od križovatky pri VSS na sídlisko Krásna III.
Zober si to tak ze ked sa taxiky zacali cislovat 7xxx tak napriklad taka 7001 bola nejake stare vozidlo ktore bolo vyradene do toho roku,z ktoreho mas ten udaj 56 vozidiel.
SM-ky jazdili vKosiciach kupovali od roku 1968 do 1982 a vyradzovali od 1974 do 1991,SL-ky sme kupovali od roku 1969 do 1981 a vyradzovane boli od 1977 do 1994.
Ev.č. 9074 je napr. V3S s nakoľajovacím zariadením pre PKD. Z histórie tu mám napr. ku 1.4.1994 evidované:
6801 (KEB 19-05)- diaľková Oasa HD 12
7065 (KEH 77-28)- služobné OMV Dacia 1310
8026 (KEA 29-81)- nákladná Tatra 2-148
8036 (KEA 08-51)- nákladná Avia 30-N
Tak to je síce pravda, že úroveň MHD v Plzni je úplne odlišná, ale v rámci ČR na tom nie je práve najlepšie a ešte dodnes sa tam v prevádzke nájde pár vozidliel, ktoré robia PMDP hanbu. Ale sú to len výnimky. Tým chcem však povedať, že celé hodnotenie v príspevku si poňal len veľmi povrchne a laicky. Ak sa v tejto problematike vyznáš, mohol by si byť konkrétnejší, čo by mohlo byť predmetom prípadnej plodnejšej diskusie a nie vyrývaním.
Páni,cez víkend som bol v Plzni a to Vám poviem,že to je krása pozerať na tie ich vozidlá MHD. No čo povedať, v Košiciach máte šroty električky,zastaralé a neudržiavané trolejbusy a zbastardené autobusy.Ich vozidlá MHD sú komplet čisté v nových lakoch a predovšetkým jazdia po perfektných dráhach a cestách.No stručne povedané ,porovnávať v tejto oblati Košice a Plzeň to je ako porovnávať Trabanta a Superba !Ja viem,že ani jedno z nich nie je BMW,ale predsa,nemáme na to ?
tých pár evidenčných čísel ... všetky rady určite nie sú zapratané : 71xx, 72xx, 73xx ... 79xx ? Či už všade je niečo? Ak by boli všetky plné, čo pochybujem, že sú, tak stále sa dá pokračovať od 10000 : 10xxx, 11xxx ...
A vie mi niekto vysvetliť, prečo tie mechanizmy majú práve tieto ev. č.? Napríklad trolejová veža 6063? To začali číslovať práve od 6063? Alebo boli aj ( 6060, ) 6061, 6062 ???
Jazdili odkedy boli dodavane do KE (ja som sa docital, ze prototyp bol vyrobeny v r. 1963), tipujem koniec 60 tych rokov, aj ked vtedy este prevazovali vozidla RTO, Ikarusy), spytaj sa RW-cka. S nim som v archive chodil zbierat info o vyradenych vozidlach. Ja si pamatam na posledne kusy niekedy z roku 1987. Chodili sme casto na Bankov, tak nebol problem ist nejakou tou vysluzilou SMkou sluziacej na L14.
Re #9945 Sarko: Vozidiel s ev. c. 9XXX je kolko? (okrem 9001 - to je tusim technologicke vozidlo)
ja len hovorím, že už raz použité rady ( čísla ) by sa nemuseli dávať opäť. Prečo by sa nemohli začať dávať čísla 7xxx, 8xxx, 9xxx - veď to je cca 30 radov a 3000 čísel. DPMK predsa nekúpi 3000 vozidiel ani za najbližších 3000 rokov ?.
Mimochodom odkedy dokedy jazdili SM11-ky v KE? lebo to si už ja pamätať nemôžem ...
e #9932 Cez pracovné je vypravených (asi) 44 služieb a podľa mojích "fušerackých" výpočtov mi vychadzá 78 KUSOV vozov... ? ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
bonzak
.....................................................................................................
14.5.1891 - povolenie na výstavbu koľajovej dráhy
1913 - začatie električkovej nákladnej dopravy
7.11.1964 - začatie pravidelnej dopravy na električkovej rýchlodráhe.
1972 - zrušená el. lin.ŠL - Čermeľ
1.7.1976 - zavedenie bezpeňažného styku s 1cestujúcimi a zrušenie funkcie sprievodcov MHD
1978 - kladenie prvých zádlažbových panelov na cestné koľajové priechody
1.7.1979 - DPMK ako prvý podnik na území ČSFR začal prevádzku trojčlenných súprav električiek T3
17.12.1983 začatie prevádzky na prvej električovej trati z panelov BKV od križovatky pri VSS na sídlisko Krásna III.
.....................................................................................................