Naposledy električky v noci pravidelne premávali ešte v komunizme jazdili napr linka 6x a ďalšie a potom raz jazdili v noci keď tu bol pápež v roku 1995
Mne naopak žltý lem okolo dverí pripadá ako praktické zlepšenie oproti dnešnému stavu. Lemovanie dverí výrazne odlišnou farbou je teraz vo viacerých mestách Európy trendom. Pomáha to slabozrakým nájsť dvere. A nielen im. Pamätám si, ako pri niektorých CVR, ak mali polepom príliš zakamuflované dvere, sme permanentne riešili, že ani zdraví ľudia nevedia nájsť dvere a hladkajú fóliu v zúfalej snahe nájsť tlačidlo na otvorenie. Verím preto, že pre človeka so zdravotným znevýhodnením to môže byť každodenná výzva.
Ak by bola reč o linkových tabuliach, to už nie je nejaký infotainment, ale zákonom daná požiadavka na počet a umiestnenia informácií o čísle linky. Ale asi rozumiem, čo chcete povedať: že vozidlo pustia cez prehliadku aj s nefunkčnými elektronickými tabuľami, veď nikde nie je povedané, že sa tam pred každým výjazdom na linku nemôže vložiť číslo napísané na kartóne a tým sa požiadavka zákona uspokojí.
A tým pádom nevznikne prúser tam, že pustia vozidlo cez prehliadku, ale keď ho niekto sfotí raz za týždeň 2-3 týždne po sebe a pošle fotky nadriadenému úradu. Ak na predpísanom mieste vozidla bude opakovane chýbať číslo linky, to už podnik neokecá a mašinéria proti nemu sa rozbehne.
Vpredu je to najspoľahlivejšie, hoci kamoš šiel na 36 smer thc a vpredu bolo napísané: ,,Kvp, Moskovská''. No a on na to nasadol a spýtal sa vodiča, že čo by malo byť na prednom displeji a vodič na to, že Madridská. Krátky príbeh o zmätočnosti MHD v Košiciach. Napísal Macejko_MG4, bez ilustrácií.
Teraz trochu srandy: navrhujem celobiely náter so 6-centimetrovým horizontálnym dekoračným hnedým pruhom. Biela farba je štatisticky najlepšie viditeľná a najmenej nehodová. Narozdiel od modrej, pri oprave štetcom netreba miešať špeciálny odtieň. Stačí otvoriť plechovku a natierať. No a dekoračný hnedý pruh je zo širokej hnedej izolepy a ľahko sa obnovuje. Izolepa je veľmi lacná. Jedným obídením vozidla sa pruh aplikuje na celú karosériu. Potom sa len narežú miesta otvárania dverí. A keď niekto chce lepšiu trvanlivosť, pruh aplikuje až vo dvoch vrstvách izolepy. Poškodený biely náter alebo dekoračný pruh vie poľahky obnoviť aj vodič, ktorý sa pravidelne stará o svoje vozidlo a práve čerpá dlhší oddych na konečnej.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Yogi616